Kampanie zgłoszone do konkursu
|
26.02.2014 Seks w moim mieście KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej
Opis celu kampaniiCel ogólny - ograniczenie liczby zakażeń HIV w grupie MSM – cel ten ma charakter długofalowy. Cel szczegółowy - zwiększenie świadomości MSM dotyczącej konsekwencji podejmowania ryzykownych zachowań seksualnych. Jego osiągnięcie będzie możliwe dzięki następującym zadaniom: zwiększonemu zaangażowaniu personelu klubów dla MSM w działania profilaktyczne, zwiększeniu skuteczności działających programów profilaktycznych skierowanych do MSM, zintensyfikowaniu działań w zakresie profilaktyki HIV/AIDS Grupa docelowapartyworkers – osoby prowadzące działania środowiskowe w klubach dla MSM, personel klubów kierujących swoją ofertę do MSM oraz mężczyźni utrzymujący stosunki seksualne z mężczyznami StrategiaW ostatnich latach w Polsce obserwowana jest zwiększająca się liczba nowo wykrytych zakażeń HIV w grupie MSM. Wynika to m.in. z ograniczonej świadomości MSM dotyczącej konsekwencji podejmowania ryzykownych zachowań seksualnych - przedstawiciele tej grupy posiadają większą niż przeciętna wiedzę na temat HIV/AIDS, co nie przekłada się jednak na podejmowane przez nich zachowania seksualne. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest niedostateczne zaangażowanie personelu klubów dla MSM w działania profilaktyczne, niedostateczna skuteczność działających programów profilaktycznych skierowanych do MSM, a także niedostateczna adekwatność działań w zakresie profilaktyki HIV/AIDS kierowanych do grupy MSM. Opis przebiegu kampaniiRównolegle podjęte działania: Wykorzystanie narzędzi komunikacjiStrona www - zawierająca podstawowe definicje, informacje o projekcie, do której odsyłały wszelkie materiały jako do punktu wyjściowego; strona z fikcyjnymi ale wiarygodnymi dla grupy docelowej profilami, quizem EfektywnośćŁącznie odbiorcami kampanii będzie 12960 osób – za podstawę oszacowania liczby jej odbiorców przyjęto liczbę osób, które otrzymają informacje lub materiały w ramach kampanii podczas kontaktów w klubach. W liczbie tej nie uwzględniono osób odwiedzających stronę internetową, korzystających z poradnictwa w poradni internetowej czy otrzymujących informację o kampanii za pomocą plakatów, ulotek, reklamy i artykułu sponsorowanego w czasopiśmie Replika - oszacowanie ich liczby w wiarygodny sposób jest bardzo utrudnione, a ponadto z dużym prawdopodobieństwem skorzystają one także z kampanii podczas prowadzonych działań klubowych. KampanijnośćKampania jest nowym pomysłem i wydarzeniem, była realizowana w dniach 1.10-15.12.2013; strona www będzie funkcjonować dalej Opis inicjatoraLambda Warszawa od 1997 r. adresuje swoje działania do osób LGBT. Profilaktyka HIV/AIDS, poradnictwo prawne, psychologiczne i socjalne, programy edukacyjne i antydyskryminacyjne. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyZałożono, iż kampania będzie realizowana pod roboczym tytułem „Safer in the city”, nawiązującym do kultowego w społeczności LGBT serialu produkcji amerykańskiej „Sex In the city”. Kampania będzie miała charakter behawioralny, jej przekaz odnosił się będzie do przyjemności związanej z seksem i zabawą, nie będzie oceniał, akcentując jednocześnie zagrożenia związane z podejmowaniem zachowań seksualnych, używaniem alkoholu i narkotyków i ich konsekwencjami oraz podkreślając zdrowie jako wartość |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia |
Nadawca | Lambda Warszawa |
Wykonawca | Stowarzyszenie Lambda Warszawa, Fundacja Czyste Dźwięki, Centrum Profilaktyki i Edukacji Społecznej Parasol, Dolnośląskie Stowarzyszenie Psychoprofilaktyczne Return, Społeczny Komitet ds. AIDS, Stowarzyszenie Spadochron, Stowarzyszenie Program Stacja, Stowarzyszenie Tęczówka |
Adresaci | partyworkers w klubach dla MSM, personel klubów kierujących swoją ofertę do MSM oraz mężczyźni utrzymujący stosunki seksualne z mężczyznami (MSM) |
Media | internet, prasa, media społecznościowe |
Data zgłoszenia | 26.02.2014 |
Dodatkowe materiały | plik: seks_w_moim_miescie.pdf |