Kampanie zgłoszone do konkursu
|
28.02.2014 Adoptuj Pszczołę KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych
Opis celu kampaniiCelem akcji jest zwiększenie świadomości problemu wymierania pszczół i owadów zapylających i podkreślenie znaczenia tych owadów dla ludzi - dostępność 1/3 pokarmu spożywanego przez ludzi uzależniona jest od pracy owadów zapylających. Dodatkowym celem było uświadomienie czynników wpływających na ten stan rzeczy, tj. pestycydy, niszczenie naturalnego środowiska i zmiany klimatyczne. Kampania mobilizowała do działania na rzecz owadów i zbierania funduszy na wybudowanie 100 hoteli dla zapylaczy. Grupa docelowaKomunikację kierowaliśmy przede wszystkim do osób wrażliwych na kwestie ochrony środowiska, zainteresowane problematyką jakości życia w mieście, zajmujące się ogrodnictwem oraz… fanów gotowania :) StrategiaPszczoły dają nam miód – o tym wiedzą wszyscy. Ale pszczołom i innym owadom zapylającym zawdzięczamy dużo więcej – 1/3 produktów na naszych stołach trafia tam właśnie dzięki ich pracy. Dzięki pracy zapylaczy możemy się cieszyć owocami, warzywami, migdałami, olejami jadalnymi. W samej Europie ponad 4000 odmian warzyw zależy od zapylania przez pszczoły i inne owady. Opis przebiegu kampaniiKampania trwała około 4 tygodni we wrześniu 2013. Ogniskowała się wokół strony crowdfundingowej adoptujpszczole.pl, na której można było adoptować wirtualne pszczoły. Jednocześnie proces adopcji był zabawą w odsłanianie obrazka znanego polskiego rysownika, Tadeusza Baranowskiego. Każde 400 wirtualnych pszczół odsłaniało jego kolejny fragment. Po odsłonięciu wszystkich, adoptujący otrzymywali PDF w wysokiej jakości do własnoręcznego wydrukowania. Uruchomieniu portalu towarzyszył koncert Pauliny Przybysz z projektem Rita Pax i pokaz filmu Więcej niż Miód. Dodatkowo trwała też akcja dla blogerów kulinarnych pt. „Akcja miodem płynąca”, która zachęcała amatorskich kucharzy do zamieszczania przepisów zawierających miód. Aby wziąć udział w akcji, należało na swoim blogu zamieścić informację o Adoptuj Pszczołę. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiKampania zogniskowana była wokół stworzonej specjalnie na jej potrzeby platformie crowdfundingowej – adoptujpszczole.pl, która jednocześnie była centrum informacji o kampanii. Dodatkowo kampania była wzmacniana przez obecność w mediach tradycyjnych (tv śniadaniowa, radio, prasa ogólnopolska i regionalna) i w social media (głównie Facebook Greenpeace Polska, ale też innych wspierających, m.in. Magdy Gessler, sióstr Przybysz czy Anny Grodzkiej). Towarzyszyła jej akcja z blogerami kulinarnymi, zgromadzonymi wokół bloga Zielenina oraz strony durszlak.pl. Zielenina to popularny blog kierowany do osób zaangażowanych ekologicznie, wegetarian – miejsce często odwiedzane przez nasze grupy docelowe. Durszlak.pl, na którym akcja była promowana, gromadzi szeroką społeczność fanów gotowania. EfektywnośćW ciągu niecałych 4 tygodni trwania kampanii, jej stronę odwiedziło ponad 45 tys. unikalnych użytkowników i udało się w założonym czasie zebrać odpowiednią ilość środków na budowę 100 hoteli dla dzikich zapylaczy. Łącznie zebrano ponad 80 tys. złotych od 4993 osób, które adoptowały wirtualne pszczoły poprzez stronę. Jednocześnie akcja zebrała setki udostępnień w social media i odbiła się echem wśród blogerów kulinarnych. Do Fundacji zgłosiło się wiele osób, które są zainteresowane postawieniem fizycznego hotelu dla zapylaczy w swoim ogrodzie (temat kontynuowany w 2014 roku). KampanijnośćAdoptuj Pszczołę jest częścią długofalowych działań Greenpeace "Przychylmy pszczołom nieba" i kontynuowana będzie w 2014 roku. Opis inicjatoraGreenpeace to największa międzynarodowa organizacja pozarządowa, działająca na rzecz ochrony środowiska naturalnego i bioróżnorodności. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Ekologia i środowisko |
Nadawca | Fundacja Greenpeace Polska |
Wykonawca | Fundacja Greenpeace Polska |
Adresaci | Mieszkańcy miast, wrażliwi na problemy ochrony środowiska, pasjonaci gotowania |
Media | online, radio, tv, prasa |
Data zgłoszenia | 28.02.2014 |
Dodatkowe materiały | |