Kampanie zgłoszone do konkursu
|
28.02.2014 „Projekt: Praca” KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm
Opis celu kampaniiCelem akcji była skuteczna, realna, praktyczna pomoc młodym ludziom na rynku pracy. Chcieliśmy dotrzeć do nich poprzez artykuły w „Gazecie Wyborczej”, „Gazecie Praca.pl” oraz serwisach: GazetaPraca.pl i Wyborcza.pl/projektpraca, a także bezpośrednio - podczas warsztatów na uczelniach i debat organizowanych w sześciu miastach, a także podczas eurodebaty zorganizowanej wraz z przedstawicielstwem Komisji Europejskiej w Polsce i Uniwersytetem Łódzkim. Grupa docelowaStudenci i absolwenci uczelni, ale także inni młodzi poszukujący pracy oraz pozostający bez pracy - poniżej 25. roku życia. StrategiaEuropa boryka się z bezrobociem wśród młodych. W Unii Europejskiej bez pracy jest co czwarty młody do 25. roku życia - dla przykładu w Hiszpanii to już więcej niż połowa. W Polsce prawie co trzecia osoba, która nie skończyła 25 lat nie ma zajęcia.* Opis przebiegu kampaniiAkcję rozpoczęliśmy w kwietniu 2013 roku, pisząc artykuły informacyjne dotyczące rynku pracy, a także poradniki. Zawarliśmy w nich wskazówki dla młodych dotyczące pisania dokumentów aplikacyjnych, zachowania podczas rozmowy kwalifikacyjnej, porady dotyczące autoprezentacji. W październiku i listopadzie 2013 zorganizowaliśmy warsztaty w sześciu miastach: Warszawie, Katowicach, Sopocie, Poznaniu, Wrocławiu i Łodzi. Między warsztatami odbywały się również debaty, podczas których rozmawiali młodzi i pracodawcy. Jedni i drudzy poznali swoje oczekiwania wobec drugiej strony. W grudniu akcja miała finał w postaci eurodebaty w Łodzi. Gościem specjalnym był László Andor, komisarz Unii Europejskiej ds. zatrudnienia. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiŻeby skutecznie dotrzeć do studentów, absolwentów i zachęcić ich do udziału w warsztatach i debatach pisaliśmy artykuły w „Gazecie Wyborczej” oraz jej poniedziałkowym dodatku „GazetaPraca.pl”. Pokolenie Y korzysta przede wszystkim z internetu - dlatego wszystkie materiały zebraliśmy w dedykowanej projektowi sekcji, dostępnej pod adresem Wyborcza.pl/projektpraca. Dotarliśmy również do studenckich Biur Karier, które informowały studentów i absolwentów o naszych działaniach redakcyjnych oraz warsztatach. Serwisy lokalne oddziałów „Gazety Wyborczej” w miastach, w których odbywały się warsztaty zachęcały do udziału w nich. Najważniejszym kanałem dotarcia były spotkania „na żywo”: warsztaty oraz debata, które zapewniły bezpośredni kontakt z młodymi i wymianę informacji, doświadczeń oraz oczekiwań wobec pracodawcami. EfektywnośćTeksty w prasie, zamieszczane potem w serwisie akcji miały bardzo dobre wyniki oglądalności. Akcja spotkała się z dużym zainteresowaniem studentów. Młodzi chętnie zapisywali się na warsztaty i licznie się na nich pojawiali. Po zakończeniu projektu przeprowadziliśmy badanie satysfakcji uczestników w formie ankiety. Uczestnicy warsztatów mieli ocenić ich merytoryczny kształt, organizację, zakres tematyczny. 90 proc. badanych było zadowolonych, bądź bardzo zadowolonych z udziału w warsztatach. Większość z nich chciałaby również uczestniczyć w kolejnych edycjach projektu. Wielu badanych stwierdzało, że naprawdę pomogliśmy im w znalezieniu pracy, ponieważ po zastosowaniu naszych rad dostawali się na rozmowy kwalifikacyjne (pierwszy raz w życiu), bądź też zdobywali pracę, staż. Projekt będziemy kontynuować w 2014 roku. Kampanijność„Projekt: Praca” trwał od kwietnia do grudnia 2013 roku. Ze względu na duże zainteresowanie młodych ludzi projektem zdecydowaliśmy się kontynuować go w 2014 roku. Opis inicjatora„Gazeta Wyborcza” od lat prowadzi akcje społeczne, w których angażuje lub pomaga różnym grupom społecznym. „GazetaPraca.pl”, poniedziałkowy dodatek „Gazety Wyborczej” zajmuje się sprawami rynku pracy. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyŻeby zapewnić akcji spójność wizualną, stworzyliśmy dedykowane projektowi logo, które wykorzystywaliśmy w komunikacji we wszystkich kanałach dotarcia. Dzięki logotypowi adresaci kampanii mogli w łatwy sposób zidentyfikować poszczególne jej elementy: publikacje, warsztaty, jako część większej całości. Logo jest nowoczesne, a zarazem proste i czytelne. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Praca i polityka zatrudnienia |
Nadawca | „Gazeta Wyborcza”, „GazetaPraca.pl” |
Wykonawca | Dział Akcji Społecznych „Gazety Wyborczej”, grupa GazetaPraca.pl |
Adresaci | Młodzi ludzie poniżej 25. roku życia |
Media | prasa, internet |
Data zgłoszenia | 28.02.2014 |
Dodatkowe materiały |