| 07.03.2014 Akcja społeczna NIE! DLA CZADU. Kampania Graj o życie.  KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych   Opis celu kampaniiCelem kampanii jest edukacja społeczeństwa w temacie przeciwdziałania zaczadzeniom. 
 Czad jest śmiertelnie niebezpiecznym bezwonnym i niewidocznym gazem, gromadzącym się w źle wentylowanych pomieszczeniach, w których jest niesprawny piecyk gazowy, kuchenka lub kominek. By zredukować ryzyko zatrucia czadem niemal do zera, wystarczy sprawdzić układ kominowy, wyczyścić i odsłonić kratkę wentylacyjną, wietrzyć mieszkanie. To proste rzeczy, które ratują życie. Trzeba jednak o nich wiedzieć.
 Grupa docelowaPonieważ grupy ryzyka zatruciem tlenkiem węgla nie da się określić standardowymi kryteriami segmentacyjnymi, kampania targetowana była szeroko, z naciskiem na młodych użytkowników mieszkań.  StrategiaCzad zabija co roku kilkaset osób, podaje Straż Pożarna. Statystyki nie mówią o tych, którzy przeżyli, ale byli narażeni na ekspozycję. Statystyki nie mówią o tych, którzy zginęli wskutek powikłań. Co oznacza, że ludzi zagrożonych jest znacznie więcej.A wbrew potocznemu przekonaniu, czad nie zabija tylko tych starszych, biednych, zapomnianych... Zabija także młodych, siedzących przy kominku w niewentylowanym pomieszczeniu, biorących pierwszą kąpiel w swoim nowym m3... Jest zabójcą bezlitosnym.
 Uniknięcie spotkania jest wyjątkowo proste, trzeba tylko wiedzieć co zrobić lub czego nie robić.
 
 Z analizy sytuacji wynika, że najczęściej ludzie zasłaniają kratki wentylacyjne w pomieszczeniach. Kolejną przyczyną zgonów są niewykryte wady w instalacji lub w układach odprowadzających spaliny. Jeszcze kolejną - nadmierne uszczelnianie okien, nieregularne wietrzenie mieszkania.
 Gdyby tylko  wiedzieli, że to doprowadzi ich do śmierci...
 
 Celem tej kampanii jest zwrócenie uwagi na problem, pokazanie, że dotyczy on także młodych ludzi i przede wszystkim młodzi ludzie mogą przeciwdziałać, szerząc informację na Facebooku, wśród znajomych, w domu...
 Opis przebiegu kampaniiKampania rozpoczęła się konferencją prasową zorganizowaną przez Komendę Główną Państwowej Straży Pożarnej. Mediowo w kampanię zaangażowały się: TVP SA, Polskie Radio, Tok FM, Złote Przeboje, Roxy FM, gazeta wyborcza i portal gazeta.pl                                 oraz Wirtualna Polska, Facebook i szereg serwisów informacyjnych, blogów oraz sieci reklamowych.Działania mediowe rozpoczęły się w październiku 2013 i trwały do końca lutego 2014.
 
 Działania w terenie prowadzone przez jednostki Straży Pożarnej w całej Polsce:
 plakaty, ulotki, emisja reklam w radiowęzłach i regionalnych stacjach
 
 TVP
 wystąpienia Rzecznika Komendy głównej Państwowej Straży Pożarnej
 [http://www.straz.gov.pl/page/index.php?str=5177
 
 Polskie Radio
 cykl audycji poświęconych tematowi zaczadzeń
 konkurs, w którym rozdawano czujki czadu
 emisja spotów
 
 Tok FM, Złote Przeboje, Roxy FM
 emisja spotów
 
 Gazeta.pl, ARBO media, WP
 emisja reklam
 
 W sieci
 emisja reklam
 
 Facebook
 profil gry grajozycie.pl
 
 Ponadto
 TV TRWAM
 www.grajozycie.pl
 www.czadusypia
 Wykorzystanie narzędzi komunikacjiNaszym celem było dotarcie do szerokiej grupy docelowej. Dlatego w kampanii wykorzystaliśmy zarówno tradycyjne, jak i nowoczesne narzędzia komunikacji. Stworzenie gry edukacyjnej było przełamaniem schematycznego myślenia wśród młodych, że temat zaczadzenia "mnie nie dotyczy". Wykorzystanie w edukacji mediów cyfrowych miało ogromne znaczenie zarówno strategiczne, jak i merytoryczne. Dzięki takiemu doborowi mediów nastąpiło uwidocznienie problemu w nowej grupie docelowej, wśród młodych nieświadomych ludzi.
 EfektywnośćZmiana postaw nadchodzi latami.Czasami poparta jest setkami tysięcy złotych wydanych na jakiś cel, czasami setkami utraconych żyć.
 W obecnej sytuacji, w sytuacji BEZ BUDŻETU, zrobiliśmy wszystko, by efekty naszych działań miały jak najszerszy wymiar społeczny i jak najszybszy przyniosły efekt. Powiedzieliśmy do młodych, językiem młodych. Wykorzystaliśmy najnowocześniejsza media społecznościowe, by zbudować zasięg w młodszej części grupy docelowej plus radio i internet masowy, by wrócić uwagę starszych, dojrzalszych lub tych "nie grających".
 
 Codziennie na strony gry i portalu czadusypia.pl                             wchodzi po 100 osób. To codziennie kolejne 100 osób, które dowiedziały się, jak prosto uniknąć śmierci. To kolejne kilkadziesiąt osób, które opowiedziały o tym znajomym. To w końcu kilkaset uratowanych żyć, odsłoniętych kratek, przeczyszczonych wentylacji, sprawdzonych piecyków CO.
 
 Sukces w tym przypadku to każda 1 uratowana osoba.
 KampanijnośćKampania jest wpisana w akcję NIE! DLA CZADU Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej.W latach 2011-2012 była jej pierwsza odsłona pt "Czad usypia czujność".
 W latach 2013-2014 druga, pt: "grajozycie.pl"
 Kampania będzie kontynuowana w roku 2014-2015 i w następnych.
 Opis inicjatoraKomenda Główna Państwowej Straży Pożarnej  Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyBy pokazać grupie docelowej, jak łatwo jest ulec zatruciu tlenkiem węgla i jak łatwo jest się przed nim ustrzec, stworzyliśmy grę, w której można samemu przeżyć (lub nie) zatrucie czadem.Gra ma postać interaktywnego filmu.
 |