Kampanie zgłoszone do konkursu
|
07.03.2014 „Codziennie bądźmy razem” KATEGORIA: Kampanie CSR (w tym CRM)
Opis celu kampaniiFundacja Faktu oraz Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka w 2012 roku powołali do życia wspólny program charytatywny „Codziennie bądźmy razem” i związany z nim fundusz. Jego celem są działania umożliwiające skuteczną i szybką pomoc potrzebującym - w szczególności chorym dzieciom i ich rodzinom, których nie stać na opłacenie kosztownych rehabilitacji. Grupa docelowaPomoc udzielana jest głównie dzieciom z rodzin z trudną sytuacją finansową, czy pociechom samotnych matek z małych miasteczek i wsi. StrategiaFundacja Faktu, działająca obok ogólnopolskiego dziennika „Fakt” postawiła sobie za cel pomoc osobom bezbronnym. Dzieci borykające się z problemami zdrowotnymi i ich rodziny to osoby, które najbardziej potrzebują pomocy. Często są one w trudnej sytuacji życiowej lub materialnej. Fundacja wspiera ich poprzez pomoc finansową udzielaną dzięki darczyńcom. Opis przebiegu kampaniiW ramach programu „Codzienne bądźmy razem” zostało wydanych 5 książek, a do cztery z nich były dołączone płyty. Dochód ze sprzedaży produktów został przekazany na cele programowe Fundacji. Od 2012 roku ukazały się następujące wydawnictwa: Wykorzystanie narzędzi komunikacjiPrzekaz był kierowany do mediów zajmujących się tematyką społeczną/ CSR. W związku z dużą skalą działania sklepów Biedronka (aktualnie ponad 2 400 placówek w całej Polsce) istotne było również zaangażowanie w akcję ogólnopolskiego dziennika Fakt. Jego nakład oraz zasięg skutecznie informowały o akcji jej potencjalnych uczestników. EfektywnośćEfektywność mierzona jest konkretnymi działaniami na rzecz chorych dzieci – w trakcie trwania współpracy udało się pomóc ok. 35 dzieciom z poważnymi dysfunkcjami psychoruchowymi. Pomoc polegała zazwyczaj na opłaceniu niezwykle kosztownych cykli rehabilitacyjnych, których cena jednostkowa waha się w granicach 4-9 tys. zł. KampanijnośćProjekt jest wynikiem partnerskiej współpracy Fundacji Faktu oraz sieci sklepów Biedronka. Sukces wydawnictw i pomoc przekazana na rzecz potrzebujących sprzyja dalszej wspólnej aktywności stron. Opis inicjatoraFundacja Faktu niesie pomoc najbardziej potrzebującym, wspierając rozwój i zdrowie dzieci. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym |
Nadawca | Fundacja Faktu, Jeronimo Martins Polska |
Wykonawca | Fundacja Faktu, Jeronimo Martins Polska |
Adresaci | dzieci i ich rodziny, klienci sieci sklepów Biedronka |
Media | prasa, Internet |
Data zgłoszenia | 07.03.2014 |