Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2013



07.03.2014

BOWBASKET

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

BOWBASKET jest integracją dla potencjału ludzkiego w dziedzinie sportu a nieodłącznym elementem wydarzeń jest muzyka i taniec.
To połączenie działań undergroundowych z komercyjnymi, umożliwiające ogólnodostępną możliwość wykazania się każdemu.

Grupa docelowa

– każdy przedział wiekowy
– uczniowie szkół podstawowych i gimnazjalnych
– studenci
– przedsiębiorcy
– osoby bezrobotne i pracujące

Strategia

Przedsięwzięcie BOWBASKET jest integracją wszystkich wymienionych grup docelowych w celu stworzenia komunikacji społecznej pomiędzy ludźmi. BOWBASKET stwarza przestrzeń komunikacyjną dla jednostek, grup i organizacji społecznych. Kampania ma na celu zmianę stereotypowej mentalności ludzi do publicznego/społecznego działania i wykazania się w każdej dziedzinie. (slogan ''nie lamentuj'').

Opis przebiegu kampanii

– opracowanie standardów i ich przestrzeganie
– dbanie o spójność komunikacyjną przekazu tekstowego i graficznego
– ustalanie i wdrażanie wartości, które zostały przypisane marce BOWBASKET

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

– portal społecznościowy https://www.facebook.com/BOWBASKET
– portale sportowe
– gazety lokalne i regionalne (drukowane i elektroniczne)
– budowa systemu identyfikacji wizualnej
– propagowanie logo i hasła reklamowego na odzieży

http://www.youtube.com/watch?v=nJVuatf32...

Efektywność

– zjednoczenie ludzi z wielu miast (Wrocław, Opole, Oleśnica, Namysłów, Kluczbork, Twardogóra, Oława, Jelcz-Laskowice, Bierutów)
– cykliczne eventy BOWBASKET za każdym razem integrują coraz większą grupę ludzi podzielającą wartości, którymi charakteryzuje się Ruch Społeczny BOWBASKET (integracja, wolność, przyjaźń, muzyka, sport, zabawa, zdrowie).
– dajemy inspirację i przestrzeń do wykazania się osobom zajmującym się m.in. projektowaniem graficznym, fotografią wizerunkową, montażem filmowym, dziennikarzom, muzykom, tancerzom jako niezbędny element tworzący wydarzenie a także z dziedzin kulinarnych i rzemieślniczych.
– w każdej odsłonie BOWBASKET jest zaangażowanych coraz więcej ludzi specjalizujących się zawodowo i hobbystycznie

Kampanijność

BOWBASKET jest kontynuacją wcześniejszych działań z perspektywami rozwoju w dalszych odsłonach uwzględniając zasięg międzymiastowy, krajowy oraz zagraniczny. Kampanijność nie jest przypisana jednemu regionowi ponieważ infrastruktura potrzebna do tego przedsięwzięcia dostępna jest wszędzie (orliki, hale, stadiony i boiska podwórkowe)

Opis inicjatora

Przemysław Stępień: sportowiec, pedagog specjalny.
Szymon Dąbrowski: corporate identity, projektowanie komunikacji.


KrajPolska
Problemy społeczneAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie
NadawcaBOWBASKET
WykonawcaPrzemysław Stępień, Szymon Dąbrowski
Adresaciuczniowie szkół podstawowych i gimnazjalnych, studenci, przedsiębiorcy, osoby bezrobotne i pracujące
Mediainternet, gazeta, przestrzeń publiczna/miejska
Data zgłoszenia07.03.2014
Dodatkowe materiały