Kampanie zgłoszone do konkursu
|
09.03.2014 ŻYWIOŁY DUSZY KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych
Opis celu kampaniiKampania społeczna „ŻYWIOŁY DUSZY” została stworzona z myślą o wsparciu osób z zaburzeniami psychicznymi i towarzyszyć jej będzie dyskusja, akcje, imprezy, warsztaty na temat kluczowych elementów zdrowia psychicznego oraz form terapii pomagających w integracji społecznej osób chorujących psychicznie. Osoby z problemami psychicznymi są często odrzucane przez społeczeństwo, kontaktom z chorymi nierzadko towarzyszy lęk, niepokój, zakłopotanie. Postawa taka wynika z braku odpowiedniej wiedzy. Grupa docelowaosoby z zaburzeniami psychicznymi, rodziny, otoczenie, środowisko lokalne, instytucje publiczne, organizacje pozarządowe StrategiaW celu zwrócenia większej uwagi na problematykę zdrowia psychicznego została zainaugurowana Kampania społeczna „Żywioły Duszy”. Osoby z zaburzeniami psychicznymi często niesłusznie podlegają wykluczeniu społecznemu. Ufamy, że dzięki naszej inicjatywie wpłyniemy na zwiększenie świadomości w zakresie problemów z jakimi one się borykają, zmieniając tym samym poziom ich społecznej akceptacji.Chcemy pokazać, że osoby z zaburzeniami psychicznymi to wspaniali i niezwykli ludzie. A przy okazji pozbyć się lęku, który u większości osób budzą słowa chory psychicznie. Bo tak naprawdę zaburzenie to może dotknąć każdego z nas. Stres w pracy, zbyt wysokie wymagania szefa czy rodziny, kłopoty bez końca - to wszystko może spowodować, że kiedyś i my będziemy potrzebowali pomocy psychologa czy psychiatry. Kampania społeczna „Żywioły Duszy” będzie co roku organizowana przez 4 miesiące, a każdy miesiąc będzie odpowiadał jednemu z żywiołów: Lipiec-Woda, Sierpień-Powietrze, Wrzesień - Ziemia, Październik - Ogień. W każdym miesiącu będą odbywały się działania związane z konkretnym żywiołem. Symbolem kampanii jest „Złota Rybka” w klatce. Pod klatka jest napis: „Dzieci, ryby i … głosu nie mają". Opis przebiegu kampaniiLIPIC - WODA: inauguracja kampanii „Żywioły Duszy”, koncert Piosenki Żeglarskiej, ogłoszenie konkursu foto i plastycznego pt. ”Zobaczyć Niezauważalne”, zawody w łowieniu ryb, mini regaty na materacach, Regaty o Puchar Złotej Rybki, warsztaty integracyjne. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiMedia: Radio Jura oraz Radio Katowice – przejęcie patronatu nad kampanią, relacja na bieżąco z działań prowadzonych w czasie kampanii, lokalna Telewizja ORION, portal Urzędu Miasta – objęcie patronatem przez Prezydenta Miasta Częstochowy EfektywnośćUdział w warsztatach integracyjnych (dzieci, młodzież, osoby dorosłe): 250 osób KampanijnośćInauguracja 2013 rok. Kontynuacja kampanii społecznej „Żywioły Duszy”. Kampania społeczna „Żywioły Duszy” będzie co roku organizowana przez 4 miesiące, a każdy miesiąc będzie odpowiadał jednemu z żywiołów: Lipiec-Woda, Sierpień-Powietrze, Wrzesień - Ziemia, Październik - Ogień. Opis inicjatoraStowarzyszenie Pomocy Osobom z Zaburzeniami Psychicznymi i Ich Rodzinom "YAVA" w Częstochowie działa od 2003 roku. Prowadzi Środowiskowy Dom Samopomocy oraz Ośrodek dla Os. z Chorobą Alzheimera. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyŻywioły Duszy – ponieważ nikt z nas nie jest jednostajny, nie zmienny i w każdym z nas jest wszystkiego po trochu, a to nie oznacza, że przez to jesteśmy inni, mniej lubiani czy mniej kochani. Symbolem kampanii jest „Złota Rybka” w klatce. Często osoby z zaburzeniami psychicznymi są jak te ryby w złotej klatce, pozbawione przestrzeni, ograniczone stereotypami i wolnością, bez prawa do wyrażanie siebie, swoich potrzeb i oczekiwań. RYBIE- potrzebne do życia śa 4 żywioły, tak jak i każdemu z nas. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Pomoc społeczna, Promocja zdrowia, Walka z wykluczeniem społecznym |
Nadawca | STOWARZYSZENIE POMOCY OSOBOM Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI I ICH RODZINOM "YAVA' |
Wykonawca | STOWARZYSZENIE POMOCY OSOBOM Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI I ICH RODZINOM "YAVA' |
Adresaci | osoby z zaburzeniami psychicznymi, otoczenie osób z zaburzeniami psychicznymi, środowisko lokane, instytucje publiczne, organizacje pozarządowe |
Media | radio i telewizja lokalna |
Data zgłoszenia | 09.03.2014 |