Kampanie zgłoszone do konkursu
|
10.03.2014 "Komornik nie zabiera. Komornik oddaje" KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych
Opis celu kampaniiCelem kampanii było zwrócenie uwagi na problem społecznego postrzegania komorników sądowych poprzez przypomnienie podstawowej idei przyświecającej tej funkcji. W obiegowej opinii komornicy widziani są jako ci, którzy coś komuś zabierają, podczas gdy ich misja polega właśnie na pomaganiu wierzycielom w odzyskiwaniu tego, co im się zgodnie z prawem należy. Dodatkowym celem było przypomnienie bardzo prostej zasady - jeśli coś pożyczasz, nie zapomnij oddać. Grupa docelowaGrupa docelowa to osoby, które celowo nie regulują swoich zobowiązań oraz osoby, które ulegają negatywnym stereotypom związanym z zawodem komornika sądowego. StrategiaZawód komornika sądowego często jest w naszym kraju postrzegany negatywnie, czego przyczyną jest patrzenie na pracę komorników wyłącznie z punktu widzenia dłużników. Tworzy się w ten sposób stereotyp komornika jako osoby, która coś komuś zabiera, pomijając najczęściej osobę wierzyciela, czyli "drugiej strony", która zwraca się o pomoc właśnie do komornika, bowiem sama nie jest w stanie odzyskać swojej własności. Zarówno w przekazach medialnych, jak i w obiegowej opinii to wyłącznie dłużnik zasługuje na współczucie i wsparcie, bowiem coś traci. Często zapomina się natomiast, że bywa i tak, że traci coś, co wcześniej komuś odebrał lub co zgodnie z prawem powinien oddać. Opis przebiegu kampaniiSpot „Piaskownica” został umieszczony w serwisie www.youtube.pl 19 czerwca 2013 roku. W ciągu pierwszych 10 dni obejrzało ponad 10 tysięcy Internautów (do dziś ponad 30 tysięcy). Po czterech dniach zamieścił go, na głownej stronie, portal Onet.pl. Po kilku dniach spot wraz z dyskusją na temat kampanii wyemitowano w programie „Pytanie na śniadanie” Wykorzystanie narzędzi komunikacjiKampania nie zakładała wykorzystania narzędzi komercyjnych. Twórcy chcieli wywołać dyskusję w mediach ogólnopolskich oraz w Internecie wykorzystując naturalne zainteresowanie i reakcję na spot. EfektywnośćKoszt całej kampanii to dokładnie dziesięć tysięcy złotych. Kampania finansowana była ze środków Samorządu i z założenia nie miała generować wysokich kosztów. Efekt uzyskano między innymi dzięki współpracy z młodymi, nie znanymi jeszcze szerzej, twórcami. KampanijnośćKampania rozumiana jako promowanie właściwych postaw będzie kontynuowana w kolejnych latach. Opis inicjatoraInicjatorem jest Krajowa Rada Komornicza, będąca reprezentantem wszystkich komorników sądowych działających przy Sądach Rejonowych w Polsce. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyPomysł polegał na pokazaniu, że nawet dzieci w piaskownicy wiedzą, że jeśli pożyczam cudzą własność, to mam obowiązek ją potem zwrócić. Prócz tego spot przypomina o podstawie istnienia komorników językiem najprostszym z możliwych. Komornicy tak właśnie opowiadają swoim dzieciom czym się zajmują. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1% |
Nadawca | Krajowa Rada Komornicza |
Wykonawca | Mateusz Lewandowski, Maciej Mikołajczyk |
Adresaci | Osoby będące negatywnego zdania o pracy komorników oraz osoby celowo unikające swoich zobowiązań. |
Media | Interent, telewizja |
Data zgłoszenia | 10.03.2014 |
plik: komornik_nie_zabiera.mp4 | |