Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2013



10.03.2014

POMOC MIERZONA KILOMETRAMI, CZYLI POMAGANIE NIEPEŁNOSPRAWNYCM RUCHOWO DZIECIOM POPRZEZ AKTYWNOŚĆ WSZYSTKICH POLAKÓW

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Głównym celem kampanii było niesienie pomocy niepełnosprawnym dzieciom i wspieranie ich w trudnej drodze powrotu do sprawności ruchowej. Dodatkowo „Pomoc Mierzona Kilometrami” propagowała zdrowy tryb życia i skupiała Polaków wokół idei pomagania poprzez aktywność fizyczną. To dzięki aktywności wszystkich Polaków, T-Mobile mógł przeznaczyć milion złotych na pomoc niepełnosprawnym dzieciom w procesie rehabilitacji i zakupie protez.

Grupa docelowa

Adresatami kampanii byli Polacy, którzy poprzez aktywność fizyczną chcieli pomóc niepełnosprawnym dzieciom - beneficjentom kampanii. Informacja o akcji dotarła finalnie do ponad 28 mln osób.

Strategia

Według danych pochodzących z Narodowego Spisu Powszechnego z 2011 roku w Polsce jest ponad 187 000 niepełnosprawnych dzieci. Wiele z nich ma szansę na powrót do sprawności ruchowej przy pomocy żmudnej i kosztownej rehabilitacji. Postanowiliśmy zaangażować jak najwięcej Polaków w niesienie im pomocy poprzez własną aktywność fizyczną i zwrócić uwagę opinii publicznej na problem niepełnosprawności dzieci. Komunikacja „Pomocy Mierzonej Kilometrami” odbywała się z wykorzystaniem zintegrowanych narzędzi, dzięki którym udało się dotrzeć z informacją o kampanii do 28 milionów osób. Wspólnym mianownikiem projektu była darmowa aplikacja treningowa Endomondo, z której korzystać może każdy użytkownik smartfona. Idea była bardzo prosta - uczestnicy (biegacze, rowerzyści, rolkarze, chodziarze i osoby jeżdżące na wózkach) gromadzili kilometry przebyte podczas własnych treningów i dodawali je do wspólnej puli akcji. Łącznie udało nam się zaangażować 250 000 aktywnych uczestników.

Opis przebiegu kampanii

Kampanię rozpoczęliśmy w czerwcu 2013. Uczestnicy dołączali do rywalizacji „Pomoc Mierzona Kilometrami” w bezpłatnej aplikacji mobilnej Endomondo, a przebyte przez nich kilometry dodawane były do wspólnej puli. Co dwa tygodnie wyznaczaliśmy uczestnikom nowe zadania do wykonania, za realizację których przekazywaliśmy kolejne kwoty na rzecz niepełnosprawnych dzieci. Na dedykowanej projektowi stronie kilometrami.pl znajdował się licznik, który wskazywał na bieżąco liczbę zebranych kilometrów, ile brakuje do przekroczenia aktualnego progu kilometrowego i zebraną kwotę. W ramach akcji wzięliśmy udział w wydarzeniach sportowych, które skupiają znaczne grono aktywnych fizycznie osób i przyciągają uwagę mediów: Maraton Warszawski, MCI Maraton Mazury, Festiwal Biegowy w Krynicy. Zorganizowaliśmy także strefy akcji w 10 nadmorskich miejscowościach w ramach „Projektu Plaża” telewizji TVN. Projekt zakończył się 29 września 2013 podczas 35. Maratonu Warszawskiego.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

- Partnerzy medialni – TVN, Onet.pl i Radio ZET – na bieżąco informowali Polaków o akcji i związanych z nią wydarzeniach (Radio ZET w programie „Biegaj z nami”; TVN w Dzień Dobry TVN, Dzień Dobry Wakacje i w Co Za Tydzień; Onet.pl na stronach: zdrowie.onet.pl, sport.onet.pl oraz uroda.onet.pl).
- Działania PR we mediach ogólnopolskich, jak i lokalnych, ze szczególnym naciskiem na media lifestyle, technologiczne, sportowe i społeczne.
- Ambasadorzy i celebryci (zwiększeni zasięgu akcji): sportowcy: Maja Włoszczowska, Rafał Wilk, Ola Gos, drużyna Sopot Trefl i celebryci: Joanna Jabłczyńska, Dawid Woliński, Ola Kwaśniewska, Anna Dereszowska, Przemek Cypryański, Beata Sadowska, Dorota Gardias, Edyta Herbuś i Kamila Szczawińska.
- strona kilometrami.pl - która uzyskała 1 milion unikalnych użytkowników i ponad 3 miliony odsłon.
- aplikacja i serwis Endomondo - na oficjalnym forum użytkowników aplikacji
- profil Facebook T-Mobile Polska

Efektywność

W ciągu niespełna 4 miesięcy w kampanię zaangażowało się 250 000 osób. Z informacją o Pomocy Mierzonej Kilometrami dotarliśmy do 28 milionów Polaków. Uczestnicy przebyli łącznie 41 milionów kilometrów (ponad tysiąckrotne okrążenie Ziemi), tym samym przyczyniając się do przekazania milion złotych na rzecz niepełnosprawnych podopiecznych Fundacji TVN „nie jesteś sam”.
Zasięg kampanii objął 80% Polaków, a po zakończeniu akcji Pomoc Mierzona Kilometrami świadomość kampanii wśród Polaków wyniosła 56%, przy czym 2/3 z nich kojarzyło ją bezpośrednio z T-Mobile.

Kampanijność

Sukces kampanii w 2013 sprawił, że w czerwcu 2014 roku rusza druga edycja.

Opis inicjatora

T-Mobile jest jedną z największych sieci komórkowych w Polsce świadczy pełen zakres usług telekomunikacyjnych dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych.


KrajPolska
Problemy społecznePomoc społeczna, Wolontariat
NadawcaT-Mobile Polska
WykonawcaT-Mobile Polska
AdresaciPolacy, 15+, aktywni fizycznie
MediaPrasa, internet, telewizja, radio, media społecznościowe
Data zgłoszenia10.03.2014
Dodatkowe materiały