Kampanie zgłoszone do konkursu
|
10.03.2014 „Dzień Klonu” - pierwsze na Opolszczyźnie wspólne sadzenie rodzinnego osiedlowego drzewa. KATEGORIA: Kampanie lokalne
Opis celu kampaniiCelem akcji jest integracja społeczności lokalnej, uwypuklenie znaczenia domu rodzinnego, istoty więzi rodzinnych, przywiązania wagi do miejsca, w którym się mieszka, jego bezpieczeństwa, czystości, miłej atmosfery. Zasadzenie pierwszego rodzinnego drzewa symbolizować ma wartości wynikające z korzeni miejsca, z którego się pochodzi. To miejsce i rodzina tworzą tradycję, wspomnienia, kształtują osobowość człowieka. Dają poczucie własnego „miejsca na ziemi”, przynależności i domowego ogniska. Grupa docelowaMieszkańcy województwa opolskiego, głownie miasta Opola i Gminy Komprachcice. Szczególnie młodzi ludzie, którzy najczęściej migrują oraz lokalne władze, organizacje, firmy, media, politycy. StrategiaBy zapobiec i zniwelować trendy dalszego wyludniania województwa opolskiego powstała Specjalna Strefa Demograficzna - pilotażowy projekt dotyczący utworzenia pakietów rozwiązań, które miałyby przeciwdziałać depopulacji i wyludnianiu się regionu. W myśl tej idei powstała kampania „Dzień Klonu” mająca zwrócić uwagę na wartości płynące z mieszkania w małej miejscowości. Opis przebiegu kampaniiPomysł zrodził się z lokalnych potrzeb powstrzymania negatywnych trendów demograficznych. Firma Struxi - pierwszy Land Deweloper na Opolszczyźnie wraz z lokalnymi partnerami biznesowymi, władzami gminy Komprachcice, Posłem na Sejm RP Ryszardem Gallą oraz mediami Opolszczyzny zainicjowała i przeprowadziła akcję, od działań promocyjnych, poprzez wydzielenie miejsca na osiedlu „Róży Wiatrów” w Chmielowicach na zasadzenie pierwszego rodzinnego drzewa, zakupienie klonu, przygotowanie certyfikatu, który podpisany przez wszystkich mieszkańców umieszczony został pod korzeniami drzewa w zalakowanej puszce, z przesłaniem dla przyszłych pokoleń i rysunkami najmłodszych, biorących udział w akcji. Uwieńczeniem było osadzenie upamiętniającej ten dzień tablicy. W ramach akcji przeprowadzony został również konkurs plastyczny dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Do propagowania idei sadzenia rodzinnych, osiedlowych drzew zaproszone zostały także organizacje działające w gminie Komprachcice. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiSpot planszowy na monitorach LCD w autobusach miejskich w Opolu EfektywnośćKampania miała zasięg lokalny. Badania ewaluacyjne nie były w roku 2013 prowadzone. Mamy świadomość, że problem jest zbyt złożony i nie zostanie rozwiązany ani zatrzymany poprzez zrealizowanie jednej kampanii. Jednak zaangażowanie tak wielu partnerów w akcję świadczy o jej potrzebie i celowości. Oddźwięk społeczności lokalnej również nakłania do cykliczności akcji. Każda choćby minimalna korzystna zmiana postawy, jest sukcesem wartym powielenia. KampanijnośćKampania przygotowana była po raz pierwszy. Będzie realizowana cyklicznie. Każdorazowo partnerami będą Interesariusze zaangażowani w proces powstrzymania degradacji demograficznej naszego regionu. Planujemy włączyć w kolejne kampanie uczelnie wyższe oraz zaangażować w większym stopniu seniorów. Opis inicjatoraSTRUXI to pierwszy Land Developer w regionie. Zagospodarowuje tereny ekonomicznie i ergonomicznie. Opracowuje plany rozwoju inwestycji w oparciu o dobro lokalne i najlepsze praktyki projektowe. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyAkcja „Dzień Klonu” to wspólne z mieszkańcami i zaproszonymi gośćmi - zasadzenie pierwszego rodzinnego drzewa na Osiedlu „Róży Wiatrów” w Chmielowicach. Drzewem tym jest Klon, popularne i silne drzewo. Klon identyfikuje się z silnymi więziami, dużą wytrwałością i wolą przetrwania. Od pokoleń drzewa klonowe są integralną częścią lokalnego krajobrazu, gdzie służą człowiekowi jako budulec od kołyski po grobową deskę. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Ekologia i środowisko, Komunikacja w rodzinie, Kultura, Marketing regionalny, Społeczna odpowiedzialność biznesu |
Nadawca | Struxi Sp. z o.o. - pierwszy Land Developer na Opolszczyźnie |
Wykonawca | Struxi Sp. z o.o. - pierwszy Land Developer na Opolszczyźnie |
Adresaci | Mieszkańcy województwa opolskiego ze szczególnym uwzględnieniem miasta Opola i Gminy Komprachcice. |
Media | Prasa, Radio, telewizja, internet, outdoor, indor, ambient, |
Data zgłoszenia | 10.03.2014 |