| 10.03.2014 HOMOFOBIA SZKODZI (Tobie i osobom w Twoim otoczeniu)www.homofobiaszkodzi.pl  KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie   Opis celu kampaniiDotychczasowe polskie kampanie społeczne przeciwko homofobii koncentrowały się na obronie jej ofiar – ludzi LGBTQ. W naszym spocie zajmujemy się homofobią od „drugiej strony” pokazując, że jej ofiarą pada także sam homofob i jego otoczenie.Wybraliśmy formę trailera do filmu sensacyjnego o człowieku żyjącym w zagrożeniu i napięciu, które doprowadza go do katastrofy. W odróżnieniu jednak od typowego kina akcji w naszym trailerze jedynym prześladowcą bohatera jest on sam, jego homofobiczna obsesja
 Grupa docelowaMieszkańcy średnich i dużych miast powyżej 15 roku życia.  StrategiaTemat homofobii jest w Polsce podejmowany rzadko. Homofobia jawi się jako zjawisko marginalne, dotyczące konkretnych ugrupowań politycznych, środowisk. Rzadko kiedy mówi się o niej  w innych kontekstach, dlatego też wielu Polaków wypiera ze świadomości swoją homofobię.  Obecna w miastach i małych miejscowościach, w różnych środowiskach, grupach wiekowych  homofobia przysparza wiele cierpienia osobom nieheteroseksualnym. Nasz spot różni się od dotychczasowych kampanii społecznych dotyczących homofobii tym, że kładzie nacisk na homofobię rozumianą jako irracjonalną fobię, a nie jako przemyślaną agresję, a także tym, że pokazuje homofobię jako coś groźnego dla samego homofoba. Korzystając z popoluarnej, „viralowej” formy trailera, chcieliśmy, żeby nasz spot:
 - uderzał w homofobię śmiechem, ironią - ukazując jej absurdalność, bezpodstawność;
 - nie wpisywał się w „obiektywny” ton edukacyjno-informacyjny, który wywołuje „dyskusję” z tysiącem homofobicznych kontrargumentów, pseudo-naukowych wywodów i przez to bywa nieskuteczny;
 - demaskował subtelne powiązania homofobii z innymi postaciami lęku przed obcym oraz pokazywał, że homofobia jest zagrożeniem dla prawdziwej męskości, a nie jej dopełnieniem;
 nie był też przekazem „oskarżycielskim” utrwalającym obraz skrzywdzonej, społeczności LGBTQ,
 - zaintrygował swoją formą ludzi, których sama tematyka nie interesuje.
 Opis przebiegu kampanii16.08.2013                                Pokaz testowy w kinach Multikino przed maratonem filmowym sci-fi20.08.2013 Rusza miesięczna emisja spotu przed każdym filmem w warszawskiej Kinotece
 20.08.2013 Uroczysta premiera z udziałem twórców i prasy
 20.08.2013 Emisja przed koncertem Robbiego Williamsa w sieciach MULTIKINO
 21.08.2013 Publikacja linku YouTube ze spotem wraz z komunikatem prasowym poprzez urochomienie strony www.homofobiaszkodzi.pl                   oraz homophobiaharms.com
 22.08.2013 Dyskusja i emisja spotu w Polsat News
 22.08.2013 Artykuł o spocie w krajowym wydaniu GW (5 strona) oraz we wszystkich ważnych portalach informacyjnych
 23.08.2013 Emisja przed maratonem fimowym Woodiego Allena w sieci MULTIKINO
 24.08.2013 TVN24
 03.09.2013 Swiat sie kreci TVP1
 09.2013 Dolaczaja kina we Wroclawiu i grupy Helios, male same sie zglaszaja
 09.2013 Powstają kolejne wersje językowe spotu (włoski, francuski, fiński, szwedzki, niemiecki)
 X, XI, XII Emisja spotu na kilkudziesięciu festiwalach filmowych o tematyce LGBTQ na całym świecie
 Wykorzystanie narzędzi komunikacjiPublikując komunikat prasowy, podkreślaliśmy udział w spocie gwiazd polskiego kina, pamietajac jednoczesnie o roli spolecznej jego przekazu.Dodatkowo, ze wzgledu na forme trailera filmowego, informacja o spocie
 dotarla nie tylko do mediow informacyjnych, spolecznych i opiniotworczych,
 ale takze do lifestyle'owych, plotkarskich, rozrywkowych i filmowych. W
 rezultacie kampania dotarla do szerokiego grona odbiorcow, a spot oprocz kina pojawil
 sie w internecie (viralowy efekt na facebooku) i w telewizji. Spot opublikowany zostal na profesjonalnym kanale Vimeo w wersji angielskiej. Spot wysłaliśmy do kilkudziesięciu festiwali filmowych o tematyce LGBTQ i został pokazywany poza konkursowo na ponad 20.
 Efektywność1. brak danych/ Inicjatywa obywatleska nie dysponuje narzedziami statystycznymi umozliwiajacymi pomiar efetywnosci. Cel zostal osiagniety w wymiarze szumu medialnego, powstalej dyskusji2. 104 500 tys. odslon na Youtube, 1000 vimeo, ok. 100 000 widzow w kinach w Polsce, blisko 10 000 obejrzen za granica
 3. kilkanascie artykulow w prasie drukowanej, internet, telewizja, kina w calej Polsce
 4. 36 tys. PLN brutto (wszyscy tworcy pracowali pro bono)
 Opis inicjatoraGrupa niezależnych twórców filmowych zrzeszonych pod artystycznym szyldem La Camera Independent: Ivo Krankowski (prod), Albert Bana (rez), Mateusz Pacewicz (scen)  |