Kampanie zgłoszone do konkursu
|
11.03.2014 Kieruj się rozsądkiem KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych
Opis celu kampaniiKampania pod hasłem „Kieruj się rozsądkiem” miała na celu uświadomienie uczestnikom ruchu drogowego, że prawidłowe zachowania, życzliwość w stosunku do innych, brak agresji i przestrzeganie przepisów prawa przyczyniają się do znacznego wzrostu bezpieczeństwa na drodze. Grupa docelowa- Motocykliści 18-39 – skłonni do ryzyka, brawury. StrategiaChoć w ciągu ostatnich 11 lat udział pieszych w wypadkach drogowych w Polsce spadł o 46 proc., jednak nadal odnotowuje się ich dużą liczbę, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, a liczba ofiar śmiertelnych na 100 wypadków jest w Polsce 5 razy większa od wartości tego samego wskaźnika w niektórych krajach europejskich np. w Szwajcarii. Opis przebiegu kampaniiKampanię zainaugurowała konferencja prasowa zorganizowana na policyjnym parkingu, gdzie przechowywane są wraki samochodów powypadkowych. W październiku i listopadzie 2013 realizowana była telewizyjna emisja 3 spotów TV skierowanych do osób pieszych, seniorów i kierowców. Kampania telewizyjna uzupełniona została w tym okresie o cykl artykułów sponsorowanych publikowanych zarówno w mediach ogólnopolskch, jak i regionalnych (6 regionów, na terenie których realizowano inwestycje infrastrukturalne, wybrane zgodnie z kryterium liczby wypadków, lub subiektywnego poczucia zagrożenia mieszkańców). Od 30 września do 1 listopada trwała również kampania banerowa w internecie skierowana do 3 grup docelowych: motocyklistów, seniorów i pieszych). Wykorzystanie narzędzi komunikacji• 7 trzydziestosekundowych spotów do emisji w TV (w ramach tegorocznej edycji kampanii emitowane były 3), reszta jest dostępna w internecie EfektywnośćW 2013 r. (wg wstępnych danych) odnotowano: KampanijnośćKampania Kieruj się Rozsądkiem jest częścią wieloetapowego programu Bezpieczeństwo w Ruchu Drogowym realizowanego na wielu płaszczyznach (m.in. inwestycje w infrastrukturę, szkolenia, zakup radiowozów, wizyty studyjne) Opis inicjatoraKomórka organizacyjna Policji, przy pomocy której Komendant Główny Policji realizuje zadania określone w ustawach. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyKażdy wypadek jest ciągiem przyczynowo-skutkowym. To suma wielu, czasem drobnych zdarzeń, które gromadzą się i w końcu prowadzą do smutnego finału. Na szczęście, na wiele z nich mamy wpływ. Gdybyśmy potrafili cofnąć czas, by dostrzec nasze błędy, za drugim razem z pewnością postąpilibyśmy inaczej. Nasza nieuwaga na drodze, agresja, nonszalancja, niefrasobliwość, a w końcu brak szacunku wobec innych, to codziennie zbierane krople, które kiedyś mogą przepełnić czarę. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Bezpieczeństwo ruchu drogowego |
Nadawca | Komenda Główna Policji |
Wykonawca | Fabryka Komunikacji Społecznej |
Adresaci | piesi (w szczególności seniorzy), motocykliści, kierowcy |
Media | TV, internet, prasa, postery |
Data zgłoszenia | 11.03.2014 |
Dodatkowe materiały | |
plik: kieruj_plakat_policji_pop_1.pdf |