Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2013



14.03.2014

Najtrudniejsze zadanie

KATEGORIA: Kampanie 1%

Opis celu kampanii

Fundacja Itaka zajmuje się poszukiwaniem zaginionych osób. Jak każda fundacja w kwietniu walczy o 1% podatku. Celem kampanii było wytłumaczenie czym zajmuje się Fundacja Itaka i dlaczego potrzebuje wsparcia.

Grupa docelowa

Podatnicy młodzi i w średnim wieku (18-40). Często korzystający z Internetu.

Strategia

Itaka zajmuje się poszukiwaniem zaginionych ludzi. Jak każda fundacja, w kwietniu, walczy o 1% podatku.
Niestety z perspektywy podatnika osoby zaginione nie są postrzegane, jako te, które potrzebują pomocy. Jak kogoś nie można znaleźć, to po co oddawać mu pieniądze? Są bardziej potrzebujący - na billboardach widzimy bardzo wiele dzieci, zwierząt i pożytecznych organizacji, jak GOPR czy WOPR.
Aby wytłumaczyć, dlaczego Itaka potrzebuje wsparcia, stworzyliśmy “Najtrudniejsze zadanie” - najtrudniejszą grę w internecie. Gra ilustrowała codzienność pracownika Itaki.
Zadaniem gracza było znalezienie jednej osoby w 38 milionowym kraju mając do dyspozycji tylko jej rysopis.
Z każdą nową rozgrywką, gra generowała niemal nieskończony świat z milionami losowo zbudowanych osób i jedną losowo stworzoną osobę zaginioną. Zadanie wydawało się niewykonalne.
I o to chodziło!
Po paru minutach poszukiwań wyświetlał się komunikat:
Trudno znaleźć jedną osobę wśród tysięcy innych ludzi, prawda?
My zajmujemy się tym na co dzień. Pomóż nam przekazując swój 1% podatku.
Około 200 bardzo zdeterminowanym graczom nawet udało się pokonać “najtrudniejsze zadanie”. Ale najważniejsze, że dziesiątki tysięcy dowiedziały się, czym zajmuje się Fundacja Itaka.

Opis przebiegu kampanii

Przygotowaliśmy serię bannerów internetowych które reklamowały “Najtrudniejszą grę w Internecie”. Nie było na nich mowy o Itace, ani czymkolwiek z nią związanym. Po kliknięciu banneru użytkownik przenosił się na stronę www.najtrudniejszezadanie.pl
Duża część użytkowników gry dowiedziała się o niej z Facebooka, gdzie często była ona udostępniana.
Gra była też opisywana na portalach traktujących o grach komputerowych, jako świetny przykład wykorzystania mechanizmu gry w kampanii reklamowej. Duża część graczy trafiła na stronę z linków na tych właśnie portalach
Przykład:
http://polygamia.pl/Polygamia/1,108240,1...

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Social media : Facebook
Media relations : Internet

Strona www.najtrudniejszezadanie.pl

Efektywność

Itaka zarejestrowała kilkudziesięcio procentowy wzrost przekazanych środków z podatków w stosunku do roku poprzedniego.

Kampanijność

Była to jednorazowa kampania.

Opis inicjatora

Itaka – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych –organizacja pozarządowa zajmująca się problemem zaginięć. Założona w roku 1999.


KrajPolska
Problemy społeczneInne, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%
NadawcaFundacja Itaka
WykonawcaBBDO Warszawa
AdresaciPodatnicy
MediaInternet
Data zgłoszenia14.03.2014
Dodatkowe materiały