Kampanie zgłoszone do konkursu
|
03.03.2015 Racism. Say it to fight it (Rasizm. Walczę, nie milczę) Kampania informacyjna w ramach projektu Imigranci wobec przestępstw z nienawiści – czyli jak skutecznie dochodzić swoich praw KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych
Opis celu kampanii- Podniesienie świadomości i wzrost wiedzy obywateli państw trzecich na temat przestępstw z nienawiści w kontekście prawa polskiego i sposobów postępowania w razie zaistnienia takiego przestępstwa. Grupa docelowaKampania skierowana do cudzoziemców przebywający legalnie na terenie państwa polskiego, którzy nie są obywatelami krajów Unii Europejskiej, ani nie są uchodźcami. StrategiaPrzestępstwo z nienawiści: jest to takie przestępstwo, które zostało popełnione tylko dlatego, że osoba, przeciwko której zostało wymierzone, posiada cechę odróżniającą ją od sprawcy i często wyróżniającą ją z większości otaczającego społeczeństwa – np. ma inny kolor skóry, pochodzi z innego kraju lub innego kręgu kulturowego, mówi innym językiem. W polskim Kodeksie karnym niektóre z takich przestępstw mają odrębne regulacje, które przewidują za nie np. inny tryb ścigania (z urzędu) czy inny wymiar kary za popełnienie przestępstwa. Opis przebiegu kampaniiAkcja skierowana była do cudzoziemców, dlatego uruchomiona została wielojęzyczna strona internetowa www.reportracism.pl - do tej strony odwoływały się wszystkie media wykorzystane w kampanii. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiDo kampanii dopasowano bezpośrednie sposoby dotarcia (BTL) oraz kanały komunikacji w przestrzeni miejskiej (outdoor, reklama w komunikacji publicznej) zapewniające skuteczne dotarcie do grupy docelowej. Wykorzystane Kanały: EfektywnośćNie było przeprowadzone badanie efektywności. KampanijnośćByła to pierwsza kampania, nt. kontynuacji brak danych. Opis inicjatoraMinisterstwo Spraw Wewnętrznych Zespół Do Spraw Ochrony Praw Człowieka Departamentu Kontroli, Skarg i Wniosków Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyZa pośrednictwem koncepcji kreatywnej uświadomienie cudzoziemcom, że ich głos sprzeciwu dla aktów przemocy jest bardzo ważny zarówno dla innych cudzoziemców jak i społeczeństwa polskiego. Przekaz powinien być przejrzysty i czytelny. Powinien oscylować wokół pozytywnych emocji (np. zamiast współczucia wzbudzać uczucia poparcia, solidarności). |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Prawa człowieka |
Nadawca | Ministerstwo Spraw Wewnętrznych |
Wykonawca | Agencja Reklamowa DSK Sp. z o.o. |
Adresaci | Kobiety i mężczyźni w wieku 18-60, Obywatele Państw Trzecich (nie uchodźcy ani obywatele UE) |
Media | spot TV; outdoor - billboardy; citylighty; ekrany LED; internet - wielojęzyczna strona internetowa |
Data zgłoszenia | 03.03.2015 |
Dodatkowe materiały | MSW_Spot |