Kampanie zgłoszone do konkursu
|
04.03.2015 Szacun Tropików KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej
Opis celu kampaniiPrzypomnienie grupie młodych, żądnych szacunku i podziwu mężczyzn o niebezpieczeństwach jakie niosą za sobą skoki do wody w miejscach do tego nieprzeznaczonych. Grupa docelowaMłodzi mężczyźni (13-35) StrategiaKażdego roku setki osób łamią kręgosłup skacząc do wody "na dziko" - w miejscach niesprawdzonych, nieprzeznaczonych do skoków. Najczęściej z brawury lub dla szpanu. Opis przebiegu kampaniiPostanowiliśmy wykorzystać istniejący już w internecie fenomen komicznych opisów aukcji na platformie allegro. Stworzyliśmy humorystyczną serię absurdalnych produktów plażowych niezbędnych każdemu mężczyźnie, który oczekuje szacunku, na jaki zasługuje i wystawiliśmy je na sprzedaż na specjalnie przygotowanej aukcji. Każdy z produktów posiadał cechy, które ułatwiają skok do wody z dużej wysokości – numer popisowy każdego, żądnego szacunku rówieśników chłopaka. Na końcu aukcji na rozbawionych odbiorców czekała zaskakująca, poważna puenta. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiWykorzystaliśmy platformę allegro.pl. Koszt wystawienia przedmiotu to tylko kilka złotych, a w zamian otrzymujemy hosting, wiarygodny adres i wolną przestrzeń na umieszczenie dowolnej kreacji. W żaden sposób nie promowaliśmy aukcji w mediach. Cały zasięg został uzyskany organicznie. Efektywność1. Jako agencja kreatywna nie posiadamy takich badań. Pracowaliśmy pro-bono, nie mieliśmy budżetu na przeprowadzenie badań przed/po. Ponieważ jednak komunikat był bardzo czytelny, a naszym zadaniem było zakomunikowanie problemu jak największej liczbie młodych mężczyzn zakładamy, że efektywność może być liczona poprzez uzyskany zasięg. KampanijnośćAkcja była częścią funkcjonującej od 13 lat platformy "Płytka wyobraźnia to kalectwo". Kampania prawdopodobnie będzie kontynuowana w 2015 roku. Opis inicjatoraINTEGRACJĘ tworzą organizacje pożytku publicznego: Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji i Fundacja Integracja. Założycielem i prezesem INTEGRACJI jest Piotr Pawłowski. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczySzczególną uwagę zwróciliśmy na wyrobiony już w młodych ludziach odruch ignorowania typowej komunikacji społecznej. Dlatego też wykorzystaliśmy humor i zaskoczenie. Grupą celową nie byli „nieodwracalnie” bezmyślni macho. Wypadkom nad wodą ulegają najczęściej normalni, myślący ludzie. Rolą corocznych akcji jest więc regularne przypominanie, aby w chwili ekscytacji i chęci popisania się wspomnienie niedawno widzianego ostrzeżenia pomogło podjąć ostateczną decyzję: nie skoczę, za duże ryzyko. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia |
Nadawca | Fundacja Integracja |
Wykonawca | Walk |
Adresaci | Młodzi mężczyźni |
Media | Aukcja na platformie allegro.pl |
Data zgłoszenia | 04.03.2015 |
Dodatkowe materiały |