Kampanie zgłoszone do konkursu
|
20.03.2015 Zobacz. Przeżyj. Kampania informacyjna EKOBEZPIECZNIE KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych
Opis celu kampaniiPolicjanci szukając pomysłu na zobrazowanie problemu związanego z nierozważnymi zachowaniami podczas wypoczynku nad wodą tak, by przyniósł on pozytywny skutek uznali, że próba spojrzenia na niebezpieczeństwo oczami osoby, która się topi, wejście w jej skórę, zapadnie widzom – odbiorcom kampanii w pamięć i w konsekwencji spowoduje zmniejszenie liczby utonięć. Drugim celem było zwrócenie uwagi na konieczność ochrony środowiska. Grupa docelowaGrupa docelowa to mieszkańcy Warmii i Mazur, jak i turyści, wszyscy wypoczywający nad wodą.Koncentrowano się na grupie osób w wieku 30-50 lat, ponieważ właśnie ci z powodu nierozwagi, alkoholu tonęli StrategiaNa podstawie policyjnych danych statystycznych z kilku lat dotyczących utonięć na Warmii i Mazurach zdiagnozowano problem. Śmierć w wyniku utonięcia dotyczyła coraz większej grupy ludzi. Najczęściej do tragicznych wypadków na wodach dochodziło wśród ludzi w wieku od 30 do 50 lat, zarówno mieszkańców, jak i turystów spoza regionu. Policjanci wspólnie z Auris Media Group z Olsztyna szukając pomysłu na zobrazowanie problemu związanego z nierozważnymi zachowaniami podczas wypoczynku nad wodą tak, by przyniósł on pozytywny skutek uznali, że próba spojrzenia na niebezpieczeństwo oczami osoby, która się topi, wejście w jej skórę, zapadnie widzom – odbiorcom kampanii w pamięć. Opis przebiegu kampaniiKampanię zainaugurowano w sezonie letnim 2014 konferencją prasową, w której oprócz specjalistów związanych z tematem bezpieczeństwa na wodach, uczestniczyły także rodziny osób, które utonęły. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiW kampanii wykorzystano spoty radiowe,telewizyjne, internetowe - viral. Ważnym elementem promocji był udział już na początku projektu, w konferencji prasowej w hangarze żeglarskim, ekspertów związanych z bezpieczeństwem osób wypoczywających nad wodą - był to lekarz, płetwonurek, nauczyciel młodych żeglarzy, policjant.Niewątpliwym atutem w promocji kampanii był aktywny udział rodzin osób, które utonęły. Autentyczny przekaz został doceniony przez odbiorców. Opracowano materiały promocyjne zawierające dane statystyczne, przykłady, dokumentację fotograficzną z miejsc tragicznych zdarzeń, nagarnia filmowe opowiadające rzeczywiste tragedie i przekazano je mediom. Ze względu na miejsce istnienia problemu i chęci dotarcia do grupy docelowej, do współpracy zaproszono wszystkie lokalne media, a także najbardziej popularne media ogólnopolskie i branżowe. EfektywnośćPorównując sezon letni (maj-wrzesień) 2013 i 2014, aż o 16 osób mniej straciło życie w wyniku utonięcia 74 do 58. Co istotne, w 2014 roku we wrześniu na Warmii i Mazurach nikt nie utonął. We wrześniu 2013 roku aż 7 osób tak straciło życie.Kampania miała na celu zwrócenie szczególnej uwagi odbiorcy na konsekwencje nieodpowiedzialnego zachowania nad wodą w dwóch aspektach: ekologii i bezpieczeństwa. Projekt zakładał oglądalność około 200 tys. osób. Założenia te osiągnięte zostały już w kilku pierwszych dniach kampanii, a oglądalność na wrzesień 2014 r. wynosi 2,5 mln osób.W ciągu zaledwie trzech pierwszych dni na YouTube viral promujący kampanię "Zobacz. Przeżyj" obejrzało niemal 300 tysięcy ludzi. Do dziś na kilku profilach YT łącznie zobaczyło go ponad pół miliona. Tylko na Facebooku KGP ma oglądalność ponad 26 tyś. Film w pierwszych tygodniach kampanii mówiły o nim niemal wszystkie polskie media: od komercyjnych stacji radiowych, przez ogólnopolskie dzienniki i tygodniki po telewizje regionalne i ogólnodostępne. Materiały na ten temat pojawiły się w głównym wydaniu Faktów TVN pt. Dramatyczna kampania uratuje ludzkie życie? Co piąty topiący sie Polak jest trzeźwy, w mediach opiniotwórczych np. Gazeta Wyborcza pt."Kampania Policji. Zobacz jak umiera człowiek". Do dziś hasło "Zobacz.Przeżyj" ma w serwisie Google ma 1450 000 wyników.Budżet kampanii 17 000 zł pochodził z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie. Policja nie poniosła żadnych . KampanijnośćTo już kolejna kampania wm Policji promująca bezpieczeństwo na wodach. W 2007 była to "Człowiek nie korek. Po alkoholu tonie". Obecna kampania będzie kontynuowana przez dwa sezony letnie. W br.inauguracja nastąpi w maju,podczas uroczystej parady łodzi w Giżycku,przy zaangażowaniu środowiska żeglarzy Opis inicjatoraKomenda Wojewódzka Policji w Olsztynie od lat podejmuje szereg działań poprawiających bezpieczeństwo osób wypoczywających na Warmii i Mazurach. To lokalny priorytet w pracy policjantów z tego regionu. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia |
Nadawca | Komenda Wojewódzka Policji w Olsztynie |
Wykonawca | Auris Media Group z Olsztyna |
Adresaci | Mieszkańcy regionu i turyści w wieku 30-50 lat wypoczywający nad wodą |
Media | Radio, prasa, telewizja, internet |
Data zgłoszenia | 20.03.2015 |
Dodatkowe materiały | |