Kampanie zgłoszone do konkursu
|
26.03.2015 Honeywell "Czadowe Domy" KATEGORIA: Kampanie firm i fundacji firm KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej
Opis celu kampaniiMisją kampanii Honeywell „Czadowe Domy” jest wzrost świadomości oraz edukacja społeczeństwa na temat tlenku węgla i zagrożeń, które powoduje. Akcja, zgodnie z hasłem „Czad nie jest tym, czym się wydaje…”, obala stereotypy dotyczące nie tylko zagrożonej infrastruktury, ale przede wszystkim postępowania w sytuacji zatrucia. Ponadto podejmowane działania mają zachęcić Polaków do ochrony swoich rodzin poprzez zainstalowanie detektora tlenku węgla w pobliżu wszystkich „niebezpiecznych urządzeń”. Grupa docelowaKampania jest skierowana do szerokiego grona osób objętych ryzykiem zatrucia tlenkiem węgla. Dotyczy ona mieszkańców zarówno starego, jak i nowego budownictwa, posiadających „niebezpieczne urządzenia” StrategiaWśród opinii publicznej panuje błędne wyobrażenie, czym tak naprawdę jest tlenek węgla, powszechnie zwany czadem lub cichym zabójcą. Aż 75% badanych Polaków nie jest świadomych, że do zatrucia może dojść w ich własnych domach, z kolei 22% ankietowanych, w większości kobiety, wierzą, że są w stanie rozpoznać tlenek węgla po zapachu. CO jest bezzapachowy, bezsmakowy, przezroczysty oraz w żaden sposób nie drażni dróg oddechowych. Opis przebiegu kampaniiPunktem wyjścia była ankieta przeprowadzona dla Honeywell przez instytut ARC Rynek i Opinia. Wyniki okazały się alarmujące, co tylko utwierdziło nas w przekonaniu, że akcja edukacyjna jest wręcz niezbędna. Mając świadomość, że straszenie społeczeństwa nie jest właściwą drogą na zapoznanie go z problemem i pokazaniem rozwiązania, postanowiliśmy edukować w sposób poruszający zmysły – bez zastraszania. Ponadto przyjęliśmy wobec odbiorców przyjacielską postawę, by nie czuli się traktowani protekcjonalnie. Aby przyciągnąć uwagę, nazwa kampanii „Czadowe Domy” została ujęta w ambiwalentny sposób. Z jednej strony ma się kojarzyć z domem objętym zagrożeniem zaczadzeniem, z drugiej – nowoczesną zabudową, która jest w kręgu zagrożenia. Przekaz został wzmocniony przez poruszające zdjęcia, autorstwa Lidii Popiel. 11 prac ukazuje moment śmierci spowodowanej czadem. Zdjęcia pokazują, że zaczadzeni może nastąpić w każdym momencie dnia, wbrew opinii, że jesteśmy w zagrożeniu jedynie, gdy śpimy. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiChcieliśmy dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców, dlatego dla nagłośnienia kampanii zostały podjęte działania public relations. Punktem kulminacyjnym akcji było zorganizowanie spotkania z dziennikarzami, któremu towarzyszyła wystawa zdjęć Lidii Popiel, wykonanych specjalnie na potrzebę kampanii. Szeroko rozsyłane komunikaty zaowocowały licznym odzewem w mediach. EfektywnośćW przeciągu 2 miesięcy w mediach ukazało się 70 publikacji, które swoim zasięgiem objęły ponad 1.5 miliona Polaków. Temat został podjęty m. in. w Czas na Wnętrze, Shape, Ekspert budowlany, polki.pl, czterykaty.pl, wprost.pl, abczdrowia.pl oraz wiele innych. Wartość publikacji trzykrotnie przekroczyła wydatki przeznaczone na kampanię. Po dwóch miesiącach prowadzenia działań komunikacyjnych detektory tlenku węgla zyskały na popularności. Raport wykazał niemal czterokrotny wzrost liczby nieruchomości, w których zostały zainstalowane czujniki CO. Ponadto, na twitterze kampania została udostępniona przez takie instytucje, jak Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Państwową Straż Pożarną. KampanijnośćFirma Honeywell od wielu lat prowadzi działania edukacyjne na temat tlenku węgla na Węgrzech. Kampania „Czadowe Domy” została przeprowadzona w 2014 r. na rynku polskim. W 2015 r. zostanie ona wykorzystana na rynkach: czeskim, słowackim i rumuńskim. Działania będą kontynuowane w Polsce i na Węgrzech. Opis inicjatoraHoneywell jest liderem branży zróżnicowanych technologii automatyki. Według magazynu Fortune zalicza się do 100 największych amerykańskich firm. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Edukacja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Promocja zdrowia |
Nadawca | Honeywell |
Wykonawca | MSL Warsaw |
Adresaci | Wszyscy, posiadający urządzenia, które mogę stanowić źródło emisji czadu |
Media | Prasa i portale internetowe |
Data zgłoszenia | 26.03.2015 |