Kampanie zgłoszone do konkursu
|
30.03.2015 Kampania społeczna ZABIERZ LASKĘ DO KINA KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych
Opis celu kampaniiCelem kampanii społecznej ZABIERZ LASKĘ DO KINA Fundacji Kultury bez Barier jest zwrócenie uwagi na problem dostępu do kultury osób z niepełnosprawnością, a szczególnie niewidomych i niesłyszących. Kampania zwraca uwagę, aby dołączać audiodeskrypcję, napisy dla niesłyszących lub tłumaczenie na język migowy do filmów, spektakli teatralnych i wystaw w muzeach. Grupa docelowaTwórcy kultury i odbiorcy kultury, Dyrektorzy instytucji kultury w Polsce, Producenci i realizatorzy wydarzeń kulturalnych (spektakli, filmów, wystaw) StrategiaAnna Żórawska, szefowa Fundacji Kultury bez Barier tłumaczy: Hasło ZABIERZ LASKĘ DO KINA to apel, zaproszenie skierowane do ludzi, żeby zabrali, czy raczej spróbowali zabrać do kina osobę niewidomą, niedowidzącą, czyli osobę, która na co dzień chodzi z tytułową białą laską. Hasło wymyślił mój kolega z Fundacji, Robert Więckowski, który porusza się, jak sam mówi, z "blondie”. Każdy z nas ma realny wpływ na kulturę, ale kampanię kierujemy przede wszystkim do jej twórców, którzy produkują bardzo cenne, ale niedostępne wydarzenia kulturalne. Opis przebiegu kampaniiAnna Żórawska, szefowa Fundacji Kultury bez Barier tłumaczy: Hasło ZABIERZ LASKĘ DO KINA to apel, zaproszenie skierowane do ludzi, żeby zabrali, czy raczej spróbowali zabrać do kina osobę niewidomą, niedowidzącą, czyli osobę, która na co dzień chodzi z tytułową białą laską. Hasło wymyślił mój kolega z Fundacji, Robert Więckowski, który porusza się, jak sam mówi, z "blondie”. Każdy z nas ma realny wpływ na kulturę, ale kampanię kierujemy przede wszystkim do jej twórców, którzy produkują bardzo cenne, ale niedostępne wydarzenia kulturalne. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiPrace nad kampanią społeczna "Zabierz laskę do kina" trwały ponad 6 miesięcy. EfektywnośćAnna Żórawska, szefowa Fundacji Kultury bez Barier tłumaczy: Hasło ZABIERZ LASKĘ DO KINA to apel, zaproszenie skierowane do ludzi, żeby zabrali, czy raczej spróbowali zabrać do kina osobę niewidomą, niedowidzącą, czyli osobę, która na co dzień chodzi z tytułową białą laską. Hasło wymyślił mój kolega z Fundacji, Robert Więckowski, który porusza się, jak sam mówi, z "blondie”. Każdy z nas ma realny wpływ na kulturę, ale kampanię kierujemy przede wszystkim do jej twórców, którzy produkują bardzo cenne, ale niedostępne wydarzenia kulturalne. KampanijnośćPlanujemy kolejną edycje kampanii ZABIERZ LASKĘ DO KINA w 2016 roku. Opis inicjatoraFundacja Kultury Bez Barier sprawia, że kultura staje się dostępna dla osób niewidomych i niesłyszących w całej Polsce. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Edukacja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Kultura |
Nadawca | Fundacja Kultury bez Barier |
Wykonawca | Pracownia Szumu, SHOOTME |
Adresaci | Twórcy kultury i odbiorcy kultury, Dyrektorzy instytucji kultury w Polsce, Producenci i realizatorzy wydarzeń kulturalnych (spektakli, filmów, wystaw) |
Media | prasa, radio, telewizja, internet, kampania kinowa |
Data zgłoszenia | 30.03.2015 |
Dodatkowe materiały | |