Kampanie zgłoszone do konkursu
|
31.03.2015 Postaw na odBLASK... zanim trafisz na pomnik! KATEGORIA: Programy edukacyjne firm ( CSR) KATEGORIA: Akcje zaangażowane firm (CSR)
Opis celu kampaniiOdpowiedź na społeczny problem jakim jest zwiększona liczba wypadków i kolizji drogowych z udziałem pieszych w okresie jesienno - zimowym. Zachęcenie do korzystania z kamizelki odblaskowej - najprostszego, ale w Polsce wciąż NIEOBOWIĄZKOWEGO wyposażenia samochodu. Dotarcie do świadomości użytkowników dzięki ukazaniu negatywnych i ostatecznych skutków braku stosowania odblasków. Edukacja w zakresie właściwości i sposobu działania kamizelki dzięki zestawieniu dwóch pozornie jednakowych sytuacji. Grupa docelowaAkcja skierowana do wszystkich użytkowników dróg - zarówno kierowców, jak i pasażerów pojazdów oraz pieszych. Kobiet i mężczyzn. Core TG to najczęstsi sprawcy wypadków - mężczyźni w wieku 20 - 35 lat. StrategiaJesienią i zimą na polskich drogach dochodzi do największej liczby wypadków z udziałem pieszych. w 2013r. doszło do 9498 wypadków w których zginęło 1140 osób a 8802 zostało rannych. w 1 na 5 wypadków w terenie niezabudowanym zginął człowiek. Statystyki policyjne pokazują, że przyczyną największej liczby wypadków o tej porze roku jest ograniczona widoczność. Na poziomie deklaracji użytkownicy dróg wiedzą, że należy zwracać szczególną uwagę na bezpieczeństwo, zwłaszcza po zmroku. Ciągle nie wiedzą jak. Tymczasem już stosowanie kamizelki odblaskowej pozwala na zwiększenie widzialności aż 7krotnie. Możliwość zauważenia obiektów/ludzi nie z 20 a aż ze 150 metrów może uratować życie! Opis przebiegu kampaniiBudżet kampanii został wydatkowany na produkcję filmu oraz aplikacje na Facebooku. Materiał filmowy połączyliśmy z animacją by prezentacja właściwości kamizelki odblaskowej i jej wpływu na bezpieczeństwo była jednocześnie konkretna i nieco humorystyczna- połączenie najbardziej atrakcyjne dla odbiorcy. Przyjęliśmy przerysowaną formę przekazu by wykorzystując pewną dwuznaczność wyrażenia "trafić na pomnik" zmusić widza do refleksji. Film przedstawia historię turysty, który podróżuje po Polsce szlakiem popularnych pomników. Wyposażony w latarkę, podróżuje nawet poi zmroku.Jedna z jego podróży posiada przeciwstawne scenariusze. W każdym przypadku nasz bohater "trafia na pomnik". Okazuje się jednak, że "pomnik" na dwojakie znaczenie. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiZ uwagi na charakterystykę głównej grupy docelowej działania prowadzone były głównie w internecie i mediach społecznościowych. Film został wyemitowany na kanale YouTube skąd nastąpiły przekierowania na inne kanały. Działaniom kampanii na Facebooku towarzyszył edukacyjny content na temat odblasków i ich oddziaływania na bezpieczeństwo. Dzięki kampanii Facebook Ads treści były również pozycjonowane nie tylko wśród 10 000 społeczności AWSA na profilu, ale również, dzięki możliwości dokładnego targetowania reklamy, wyświetlały się osobom ze ścisłej grupy docelowej. Przygotowaliśmy również 30sec. skrót filmu, który w serwisie internetowym TVN24 zobaczyło ponad 200 000 osób. EfektywnośćZ deklaracją zmiany postawy i przychylnością odbiorców na temat kampanii od razu spotkaliśmy się w mediach społecznościowych. Użytkownicy chętnie dzielili się komentarzami, np.: "od zawsze tak być powinno, byłoby o wiele wypadków mniej!!!", "odblaski są bardzo potrzebne!! Fajnie, że kładziecie duży nacisk na tą akcję :)","Fajny przekaz, udostępniam". Kolejnym wyrazem zainteresowania akcją i zwróceniem uwagi na problem było udostępnienie filmu na większości popularnych portalach typu "mem", z ogromnym zasięgiem w głównej grupie docelowej, m.in. demotywatory, kwejk, wykop. KampanijnośćPostaw na odBLASK... zanim trafisz na pomnik jest kontynuacją ubiegłorocznej edycji kampanii A2, że bezpiecznie. Postaw na odBLASK. Do tej akcji AWSA zaprosiła znane osoby ze świata mody, m.in. RISK made in WARSAW, które pokazały, że kamizelka odblaskowa, choć jaskrawo-żółta może być uniwersalna. Opis inicjatoraAutostrada Wielkopolska SA od kilku lat konsekwentnie prowadzi i realizuje kampanie edukacyjne związane z bezpieczeństwem na drodze. Promuje właściwe postawy i uczy bezpiecznego zachowania na drodze. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Bezpieczeństwo ruchu drogowego |
Nadawca | Autostrada Wielkopolska SA |
Wykonawca | Agencja IdPR |
Adresaci | Użytkownicy dróg - zarówno kierowcy, jak i pasażerowie pojazdów oraz piesi. Kobiety i mężczyźni. |
Media | Internet, social media, prasa |
Data zgłoszenia | 31.03.2015 |
Dodatkowe materiały | |