Kampanie zgłoszone do konkursu
|
02.04.2015 Głos Dzieci KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych
Opis celu kampaniiCelem kampanii było dotarcie z informacją i zwrócenie uwagi na sytuację milionów dzieci dotkniętych skutkami kryzysów humanitarnych poprzez opowiadanie historii dzieci pochodzących z krajów zapomnianych przez media i opinię publiczną (tzw. silent emergencies). Kampania miała na celu zapoznanie społeczeństwa z sytuacją tych dzieci i zachęcenie użytkowników serwisów społecznościowych do udostępniania i publikowania historii dzieci, które wołają o pomoc. Grupa docelowaKampania adresowana była głównie do użytkowników serwisów społecznościowych, kobiet i mężczyzn w wieku 25+, którzy nie mają wiedzy na temat sytuacji dzieci dotkniętych skutkami kryzysów humanitarnych. StrategiaDefinicja problemu - Historie dzieci w sytuacjach kryzysowych często pozostają niezauważone, znikają w tłumie krzykliwych nagłówków. Nie każdy z nas wie, że możliwe jest udzielenie dzieciom pomocy nawet w najtrudniejszych sytuacjach. Brakuje wiedzy o tym, że każdy z nas może pomóc i że głos każdego z nas jest ważny dla dziecka dotkniętego kryzysem humanitarnym. Opis przebiegu kampaniiKampania rozpoczęła się 9.06.2014 roku występem Roberta Lewandowskiego, Ambasadora Dobrej Woli UNICEF w programie „Tomasz Lis na żywo”. Tego dnia uruchomiona została strona www.glosdzieci.pl z mechanizmem użyczania swojego głosu na Facebooku i Tweeterze. Odtąd komunikacja skupiona była na wzywaniu do wejścia na stronę i użyczenia swojego głosu dzieciom. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiPodstawowym narzędziem komunikacji w kampanii był Internet (w szczególności media społecznościowe), ponieważ to tutaj odbiorca mógł użyczyć dzieciom swojego głosu. Komunikacja prowadzona w Internecie, stymulowana komunikacją w mediach tradycyjnych, skupiona była na kierowaniu grupy docelowej do wejścia na stronę kampanii www.glosdzieci.pl, gdzie znajdował się mechanizm do użyczania głosu dzieciom na Facebooku i Tweeterze. Efektywność1. Podczas trwania kampanii zetknęliśmy się z wieloma pozytywnymi sygnałami odbiorców naszych działań, zarówno w kanałach komunikacji wykorzystanych w kampanii (Internet – media społecznościowe, strony www), jak również poza nimi (kontakt telefoniczny, zapytania mediów). Odnotowaliśmy również znaczący wzrost wpłat (w martwym zazwyczaj okresie wakacyjnym). Największym osiągnięciem było szerokie zaistnienie tematu konfliktu w Syrii w mediach ogólnopolskich i lokalnych. KampanijnośćNie przewiduje się kontynuowania kampanii w tej samej odsłonie, niemniej jednak UNICEF kontynuuje swoją pracę na rzecz zwracania uwagi na sytuację dzieci dotkniętych skutkami kryzysów humanitarnych. Opis inicjatoraKampania była inicjatywą UNICEF i ECHO. UNICEF to org. humanitarna i rozwojowa działająca na rzecz dzieci. ECHO to departament Komisji Europejskiej finansujący pomoc humanitarną na całym świecie. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyKampania jest wspólną inicjatywą UNICEF i UE. Kreacja została stworzona przez UNICEF i zaakceptowana przez UE, która ją finansowała. Była ona realizowana w 6 krajach – Grecji, Hiszpanii, Irlandii, Polsce, Słowenii i we Włoszech. Głos dzieciom oddali Ambasadorowie Dobrej Woli UNICEF: Ewan McGregor (Wielka Brytania), Gaia Amaral (Włochy), Pau Gasol (Hiszpania), Imanol Arias (Hiszpania), Robert Lewandowski (Polska), Evanna Lynch (Irlandia), Boštjan Nachbar (Słowenia) oraz Pavlos Tsimas (Grecja). |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Pomoc rozwojowa, Prawa człowieka |
Nadawca | UNICEF Polska |
Wykonawca | UNICEF Polska |
Adresaci | kobiety i mężczyźni 25+ |
Media | internet, telewizja, prasa, radio |
Data zgłoszenia | 02.04.2015 |
Dodatkowe materiały | plik: kampania_glos_dzieci_unicef_zasieg.pptx |