Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2015



POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

T-Mobile Pomoc Mierzona Kilometrami - NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie firm i fundacji firm

Nazwa i opis inicjatora kampanii

T-Mobile Polska

Nazwa wykonawcy

T-Mobile Polska

Data realizacji kampanii (od-do)

20 czerwca 2015 - 27 września 2015

 

Strategia

Opis celu kampanii

Pomoc Mierzona Kilometrami to ogólnopolska kampania społeczna, która skupia tysiące aktywnych fizycznie Polaków wokół idei pomagania innym, z wykorzystaniem nowych technologii – smartfonów i aplikacji treningowej. Celem kampanii było pokazanie, że technologia może służyć w realizacji szczytnej idei – pomocy niepełnosprawnych ruchowo dzieciom, podopiecznych fundacji TVN Nie jesteś sam.

Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania

Według danych Narodowego Spisu Powszechnego (2011 r.) w Polsce jest ponad 187 000 niepełnosprawnych dzieci. Wiele z nich ma szansę na powrót do całkowitej sprawności ruchowej, dzięki długotrwałej i kosztownej rehabilitacji. Jednocześnie coraz więcej Polaków korzysta z nowych technologii i jest aktywnych fizycznie. Pomoc Mierzona Kilometrami pokazuje, że robiąc coś dla siebie, można pomagać innym.

Insight

Chciałbym pomóc niepełnosprawnym dzieciom, ale wydaje mi się to trudne, czasochłonne i kosztowne. Na co dzień korzystam ze smartfona i jestem w miarę aktywną osobą – chodzę na spacery, jeżdżę na rowerze. Niestety, nie mam czasu, aby angażować się w pomoc innym.

Określenie grupy docelowej

Beneficjentami akcji są niepełnosprawne dzieci, podopieczni Fundacji TVN Nie jesteś sam. W projekt włączyliśmy Polaków, którzy poprzez aktywność fizyczną dbali o własne zdrowie, pomagając dzieciom.

Wyjaśnienie idei kreatywnej

Akcja wyraża ideę, że robiąc coś dla siebie, robisz coś dla innych. Łączy w sobie promowanie zdrowego stylu życia i skupia Polaków wokół idei pomagania innym. Kampania realizuje także ideę „Technology for Good”, czyli wykorzystania nowych technologii do realizacji celów społecznych – wystarczy tylko odrobina chęci, smartfon i treningowa aplikacja mobilna, aby pomagać!

Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action

Na końcowy wynik akcji składają się wszystkie przemierzone kilometry. Dzięki temu każdy kilometr ma znaczenie, a pomagać może każdy. Nie trzeba być sportowcem, żeby milion złotych trafił do dzieci!

Hasło/slogan

Robiąc coś dla siebie, robisz coś dla innych!

Plany kontynuacji kampanii

Akcja, która wyrosła z wewnętrznego pomysłu pracowników T-Mobile Polska, miała już trzy edycje! Z roku na rok obserwujemy coraz większą świadomość akcji (w 2015 świadomość akcji wynosiła 74%) oraz zaangażowanie się uczestników. Kolejna, czwarta już edycja, rusza w czerwcu 2016 r.

Opis przebiegu realizacji kampanii (opis tego co udało się zrealizować)

Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność

1. Akcja rozpoczęła się 20.06.2015 r.
2. Partnerzy technologiczni i medialnych, jak również ambasadorzy akcji – znani sportowcy i lubiani celebryci motywowali Polaków do aktywności na rzecz podopiecznych Fundacji.
3. Akcję podzielono na osiem dwutygodniowych etapów, podczas których uczestnicy mieli do pokonania nowy dystans, ustalany przez organizatora
4. Wszystkie przebyte kilometry zliczano do wspólnej puli – im więcej etapów udało się skończyć pozytywnym wynikiem, tym więcej pieniędzy T-Mobile przeznaczał dla podopiecznych Fundacji TVN Nie jesteś sam
5. Akcji towarzyszyło 8 wydarzeń w ramach projektu TVN Plaża – odwiedzając strefę PMK można było wziąć udział w sztafecie miast i trenować wraz z ambasadorami akcji
6. Dodatkowo uczestnicy akcji mogli wziąć udział w specjalnych treningach z ambasadorami akcji – Robertem Korzeniowskim oraz Aleksandrą Goss
7.Wielki Finał akcji, podczas którego T-Mobile przekazał czek na milion złotych Fundacji TVN Nie jesteś sam, odbył się 27.09.2015 r.

Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)

Na potrzeby akcji uruchomiono stronę www.kilometrami.pl, która zebrała ponad 8,4 mln odsłon,
w tym odwiedziło ją 1,5 mln unikalnych użytkowników. Kampanię wspierały działania PR (ponad 350 publikacji) oraz media społecznościowe – fanpage na Facebooku zgromadził 100 000 fanów, a na Instagramie zamieszczono 2 652 zdjęć z hasztagiem #PomocMierzonaKilometrami. Akcji towarzyszyło także 8 wydarzeń plenerowych, w których uczestniczyło ponad 186 000 tysięcy osób.

Opis działań PR

Włączenie do kampanii grup ważnych ze względu na osiągnięcie celu społecznego

Akcję wspierało grono sportowców, mistrzów olimpijskich i zdobywców pucharów świata: Robert Korzeniowski, Maja Włoszczowska, Michał Kwiatkowski, Ola Goss, Zbigniew Bródka oraz Rafał Wilk. Do wspólnego pomagania zachęcali też znani i lubiani artyści, wśród których znaleźli się: Asia Jabłczyńska, Rafał Maślak, Anna Lewandowska, Anna Dec, Monika Kuszyńska, Beata Sadowska i Przemysław Cypriański.

Efekty media relations - obecność publicystyczna kampanii w mediach (np. wskaźniki, jeśli są). Czy kampania wywołała dyskusję w mediach?

Zasięg medialny, zbudowany w trakcie 3,5-miesięcznej kampanii, potwierdził wysokie zaangażowanie uczestników i zainteresowanie akcją. W mediach szeroko zasięgowych pojawiło się ponad 350 wzmianek – w prasie, telewizji ogólnopolskiej oraz w radio. Łączna liczba odbiorców akcji to 32 000 000, co stanowi 90% populacji.

Zbudowanie marki społecznej tj. czy została wypromowana jakaś marka lub czy temat kampanii, hasło zyskało rozpoznawalność dzięki kampanii.

Akcja pozwoliła utrwalić świadomość marki T-Mobile jako społecznie odpowiedzialnej, jak również zbudować jeszcze bliższe relacje z odbiorcami. Kampania skupiła wokół siebie grupę ponad 800 000 aktywnych uczestników, zaś świadomość społeczna akcji wzrosła o 21% względem ubiegłego roku (z 53% na 74%).

Efektywność

Czy kampania osiągnęła cele lub jaki był poziom realizacji celów

Celem akcji było skupienie aktywnych fizycznie Polaków wokół idei pomagania innym i przy wykorzystaniu nowych technologii. Ponad 800 000 tysięcy aktywnych uczestników (w tym 1200 pracowników T-Mobile) w 3,5 miesiąca przemierzyło wspólnie ponad 115 mln kilometrów, w wyniku czego T-Mobile już po raz trzeci przekazał milion złotych dla niepełnosprawnych ruchowo dzieci. Cel kampanii został osiągnięty

W jaki sposób weryfikowana jest efektywność kampanii?

Dane na temat publikacji medialnych pozyskano z niezależnego ośrodka – Instytutu Monitoringu Mediów. Ponadto dwukrotnie przeprowadzono badania, które sprawdziły rozpoznawalność akcji wśród odbiorców.

Budżet kampanii

Jaka była zmiana postaw

Co roku w akcję angażuje się coraz więcej uczestników, którzy dzięki aplikacji treningowej zbierają kilometry na rzecz dzieci. W 2015 aktywny wzięło udział ponad 800 000 osób, którzy wspólnie przemierzyli 115 mln kilometrów. PMK to nie tylko liczby - to akcja, którą pokochała cała Polska!

 


Kreacja