Teatr Wielki - Opera Narodowa, Grzegorz Kasdepke, Anna Błaszczyk, Human Ark, Katila Games
Data realizacji kampanii (od-do)
Od 14.10.2015
Strategia
Opis celu kampanii
Celem kampanii było zachęcenie dzieci, aby wspólnie z rodzicami zaczęły zwracać uwagę na to jak odpowiednio zachować się w teatrze
Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania
Wyjście do teatru to wydarzenie, do którego należy dzieci umiejętnie przygotować. Podczas spektakli dziecięcych na widowni niejednokrotnie panuje chaos, nad którym trudno zapanować nawet naszym super bileterom. Dlatego z myślą o rozwoju publiczności (audience development) postanowiliśmy nawiązać kontakt z małymi melomanami, którzy za kilka lat zostaną naszymi dorosłymi widzami.
Insight
Wszyscy przecież wiedzą jak się zachować w teatrze. Tylko jak tu się ubrać do opery?
Określenie grupy docelowej
Grzeczni mali chłopcy i podrastające dziewczynki, a także ich rodzice oglądający ukradkiem serial o perypetiach Moni i Uszka.
Wyjaśnienie idei kreatywnej
Zabawne dialogi i komiczne sytuacje, których uczestnikami są bohaterowie serii Moni i Uszko - savoir vivre w teatrze odczarowują poważny charakter miejsca i zasad bon ton. Z cyklu multimedialnego dzieci dowiadują się wszystkiego, co powinny wiedzieć, aby czuły się w teatrze komfortowo. W co się ubrać? Jak trafić na swoje miejsce bez nawigacji? Dlaczego lepiej przyjść do teatru za wcześnie? itp
Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action
Przeczytajcie książeczkę o przygodach naszych bohaterów, obejrzyjcie serial animowany o ich największych wpadkach i zagrajcie w wyjątkowe gry a przekonacie się, że Teatr Wielki to nie Straszny dwór!
Hasło/slogan
Moni i Uszko: rodzeństwo, które kocha operę, ale jeszcze bardziej – kłopoty…
Plany kontynuacji kampanii
Obecnie planowany jest dodruk książeczki o Moni i Uszko oraz przekład w wersji angielskiej (2000 egzemplarzy).
Opis przebiegu realizacji kampanii (opis tego co udało się zrealizować)
Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność
1. Kampania rozpoczęła się 14 października 2015 roku. Wówczas opublikowaliśmy na stronie internetowej sześcioodcinkowy serial dla dzieci o przygodach Moni i Uszka, dwie gry internetowe o operze i balecie, z których jedna polega na wcieleniu się w postać superbiletera zaprowadzającego porządek na widowni oraz fragmenty książeczki Grzegorza Kasdepke.
2. Tego samego dnia w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej odbył się pokaz filmów o Moni i Uszko z udziałem Grzegorza Kasdepke i Anny Błaszczyk. Fragmenty książeczki przeczytali dzieciom znani śpiewacy - artystka operowa Małgorzata Walewska i Andrzej Piaseczny. W konkursie wiedzy o zachowaniu się w teatrze można było wygrać plecaki z wizerunkiem Moni i Uszko oraz książeczki. W spotkaniu, o którym informowaliśmy na FB wzięło udział około 300 osób.
3. 18 października 2015 r. w Kinie Amok w Gliwicach odbył się pokaz filmów dla dzieci (poranek czytelniczo-filmowy w Gliwickim Teatrze Muzycznym).
4. Książka została rozesłana do szkół i przedszkoli
Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)
Multimedialny cykl o przygodach małych bohaterów został zrealizowany zgodnie z najnowszymi tendencjami w edukacji medialnej dzieci. Narracja transmedialna pozwala wybrać młodym odbiorcom pomiędzy różnymi formami tej samej opowieści. Filmy oraz gry dostępne są za pośrednictwem strony internetowej http://teatrwielki.pl/dzialalnosc/edukacja/moni-i-uszko/. Natomiast wydawnictwo drukowane skierowane jest do dzieci, które lubią kontakt z papierową książką. Na spotkania i pokazy filmowe, które pozwalają nam nawiązać kontakt z dziećmi i ich rodzicami zapraszaliśmy za pośrednictwem FB oraz newslettera.
Opis działań PR
Włączenie do kampanii grup ważnych ze względu na osiągnięcie celu społecznego
Fikcyjny świat barwnych bohaterów cyklu został stworzony przez znakomitego i lubianego pisarza dla dzieci Grzegorza Kasdepke i utalentowaną ilustratorkę Annę Błaszczyk. Do promocji filmów zaprosiliśmy śpiewaków Małgorzatę Walewską oraz Andrzeja Piasecznego, znanego dzieciom m.in. z programu The Voice of Poland
Efekty media relations - obecność publicystyczna kampanii w mediach (np. wskaźniki, jeśli są). Czy kampania wywołała dyskusję w mediach?
Kampania spotkała się z dużym zainteresowaniem i dobrym przyjęciem przez media społecznościowe, w tym blogerów. Została także wyróżniona jako kampania tygodnia przez portal wirtualnemedia.pl
Zbudowanie marki społecznej tj. czy została wypromowana jakaś marka lub czy temat kampanii, hasło zyskało rozpoznawalność dzięki kampanii.
"Moni i Uszko - bon ton w teatrze"
Efektywność
Czy kampania osiągnęła cele lub jaki był poziom realizacji celów
Pomimo braku środków na nagłośnienie kampanii cykl Moni i Uszko trafił do stosunkowo dużej liczby dzieci - 2000 czytelników, blisko 4000 odwiedzających stronę internetową "Bon ton w teatrze" oraz kilkuset widzów pokazów filmowych.
W jaki sposób weryfikowana jest efektywność kampanii?
Planowane jest przeprowadzenie ankiety wśród dzieci na temat znajomości postaci Moni i Uszka oraz zasad dobrego zachowania się w teatrze.
Budżet kampanii
Na wydanie książeczki, produkcję 6 filmów animowanych, dwóch gier internetowych, produkcję gadżetów - plecaków i naklejek oraz organizację spotkania z dziećmi pozyskaliśmy budżet 126 000 złotych netto
Jaka była zmiana postaw
Dzieci za sprawą identyfikacji z bohaterami serii, w sposób pozytywny reagują na wychowawczy temat odpowiedniego zachowania się w teatrze