#JESTEM
KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych
KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej
Nazwa i opis inicjatora kampanii
Fundacja TĘTNIĄCE ŻYCIEM
Nazwa wykonawcy
Fundacja TĘTNIĄCE ŻYCIEM
Data realizacji kampanii (od-do)
06-2015 - 05-2017
Strategia
Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania
Nowotwór dla większości ludzi brzmi jak wyrok śmierci i oznacza nieuleczalną chorobę. Budzi ona tak silny lęk, że nawet wykonanie badania profilaktycznego dla wielu jest zadaniem ponad siły. Chcemy uświadomić, że dzięki profilaktyce zmieszamy szansę na zachorowanie.
Opis celu kampanii i wyjaśnienie idei kreatywnej
Nowotwory kobiecych narządów płciowych - uwzględniając raka piersi, są najczęstszymi nowotworami występującymi u kobiet. Uświadamiamy, że istotne jest wykrycie zmian na etapie przednowotworowym oraz w momencie, kiedy nie występują jeszcze żadne objawy kliniczne. A więc w czasie, w którym rokowania i wyniki leczenia zależą od stopnia zaawansowania.
Insight
JESTEM - jest słowem kluczem tej kampanii. Poprzez udział w spocie kobiet zaangażowanych w fundacji chcemy pokazać innym kobietom, że nie ważne jest KIM się jest i w jakiej sytuacji się znajduje - ważne żeby BYĆ. A ten stan można osiągnąć wyłącznie dbając o siebie.
Określenie grupy docelowej
Kobiet w wieku 25-59 lat.
Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action
Wcześnie wykryty rak jest wyleczalny. Badaj się - BĄDŹ!
Hasło/slogan
BADAM SIĘ - #JESTEM
Realizacja czyli opis przebiegu realizacji kampanii (opis tego co udało się zrealizować i jaki sposób)
Opis działań i opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)
Poprzez emisję spotu i propagowanie sloganu Badam się - JESTEM udało się zaangażować lokalną społeczność nie tylko w propagowanie akcji, ale również w podjecie działań prozdrowotnych.
Kampania realizowana była poprzez cotygodniowe spotkania, na których poruszmy był temat profilaktyki, ważności badań oraz dbania o siebie. Mając świadomość tego, jak trudno o taką wiedzę w małych miejscowościach kampania była prowadzona właśnie tam. Spotykając się z wiejskich świetlicach przekonywałyśmy do badań i zachęcałyśmy do udziału w akcji.
Emisja spotu w kinie spowodowała wzrost świadomości społeczeństwa co do ważności badań i skłoniła niejednokrotnie do rozmów o chorobie.
Badania odbywają się cyklicznie - 2 razy w miesiącu w bardzo dogodnym terminie, gdyż szanując czas kobiet pracujących organizujemy badania w weekendy. Podczas jednej wizyty kobieta korzysta z pakietu 6 badań
Działania PR
Włączenie do kampanii grup ważnych ze względu na osiągnięcie celu społecznego
W kampanię zaangażowały się ośrodki medyczne: Pomorski Uniwersytet Medyczne ze Szczecina oraz Centrum Medyczno - Diagnostyczne w Siedlcach. Dzięki temu możliwe było wykonanie bezpłatnych badań profilaktycznych: test HPV, badanie cytologiczne oraz genetyczne, USG ginekologiczne, piersi i tarczycy.
Znaczenie słowa :badam się - stało się realne.
Efekty media relations - obecność publicystyczna kampanii w mediach (np. wskaźniki, jeśli są). Czy kampania wywołała dyskusję w mediach?
W kampanię zaangażowały się lokalne media - zamieszczano artykuły oraz wspierano nas w nagłośnieniu akcji. Grupy społeczne, zrzeszające kobiety, zapraszały przedstawicielki fundacji, aby osobiście zachęcały do udziału w badaniach. Dzięki temu udało się dotrzeć do kobiet z małych miejscowości.
Efektywność
Czy kampania osiągnęła cele lub jaki był poziom realizacji celów oraz informacja w jaki sposób weryfikowana jest efektywność kampanii? Jaka była zmiana postaw?
Dzięki przeprowadzonej kampanii przebadanych zostało ponad 3000 kobiet. Wszystkie kobiety, u których wykryto nieprawidłowości zostały poddane dalszej diagnostyce i leczeniu.
Od stycznia 2016 akcja badań profilaktycznych została rozszerzona o rehabilitację przygotowująca do mastektomii. W ten sposób przygotowane mięśnie łatwiej poddają się późniejszej rehabilitacji.
Budżet kampanii
0 zł
Kreacja
https://www.youtube.com/watch?v=rwX-BXqn0k4