Uszczypnij Raka-NOMINOWANA
KATEGORIA: Kampanie lokalne
KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych
KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej
Nazwa i opis inicjatora kampanii
Izabela Cienkus specjalista ds. promocji projektu Wielkopolska Onkologia
Nazwa wykonawcy
Szpital Kliniczny Przemienienia Pańskiego w Poznaniu
Data realizacji kampanii (od-do)
styczeń 2016-kwiecień 2017
Strategia
Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania
Obecnie głównym powodem wysokiej liczby chorych, którzy umierają na raka, jest zbyt późne wykrycie choroby. Najskuteczniejszym sposobem na wczesne wykrycie zmian chorobowych oraz ustrzeżenie się przed nowotworem jest profilaktyka. Problemem społeczeństwa jest niechęć przed wykonywaniem badań.
Opis celu kampanii i wyjaśnienie idei kreatywnej
Najskuteczniejszym sposobem na wczesne wykrycie raka oraz ustrzeżenie się przed nowotworem jest profilaktyka. Kampania miała na celu pokazanie w prosty i zabawny sposób jak można ustrzec się przed zachorowaniem na raka oraz zachęcić do korzystania z badań profilaktycznych.
Prostym sposobem na przekonanie ludzi do zmiany trybu życia było pokazanie postaci raka jako kogoś zabawnego.
Insight
Życie jest w naszych rękach. Społeczeństwo boi się raka/nowotworu, ale rak nie boi się społeczeństwa, dlatego pozwalamy ludziom \"uszczypnąć raka\". Sprawiamy, że jest on na wyciągnięcie ręki i można go skutecznie \"uszczypnąć\", aby on nie zrobił tego pierwszy.
Określenie grupy docelowej
Osoby narażone na zachorowanie na nowotwory. Ludzie zapracowani, nie uprawiający sportu, nie dbający o dietę.
Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action
USZCZYPNIJ RAKA !
Hasło/slogan
USZCZYPNIJ RAKA ! #uszczypnijraka
Realizacja czyli opis przebiegu realizacji kampanii (opis tego co udało się zrealizować i jaki sposób)
Opis działań i opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)
W ramach kampanii zrealizowano podczas obchodów Światowego Dnia Walki z Rakiem event. Wydarzenie Uszczypnij Raka odbywało się 6 lutego 2016r. w godzinach 10:00-17:00 w Galerii Handlowej City Center w Poznaniu. Wydarzenie miało charakter otwarty. Podczas wydarzenia przygotowano strefy: zdrowego gotowania, sportową, bezpłatnych badań oraz strefę dla dzieci. Celem wydarzenia było podniesienie świadomości lokalnej społeczności (mieszkańców Poznania i okolic) na temat profilaktyki nowotworowej.
Ponadto zrealizowano spot reklamowy z udziałem znanych lokalnie sportowców, ludzi kultury i lekarzy. Przez cała kampanię prowadzony był profil FB Uszczypnij Raka, gdzie zamieszczano posty zachęcające do udziału w evencie oraz kampanii. https://www.facebook.com/uszczypnij.raka
Kampanii towarzyszyła również reklama outdoor na bilbordach i wiatach przystankowych w Poznaniu.
Działania PR
Włączenie do kampanii grup ważnych ze względu na osiągnięcie celu społecznego
Do akcji włączono amabasadorów i znane osoby m.in.: Prezes Federacji Stowarzyszeń Amazonki - Krystyna Wechmann oraz Michał Jeliński polski wioślarz, czterokrotny mistrz świata, mistrz olimpijski z Igrzysk Olimpijskich w Pekinie, znani kucharze- finaliści programu telewizji Polsat Top Chef, Kasia Wilk- piosenkarka, Szymon Ziółkowski - olimpijczyk.
Efekty media relations - obecność publicystyczna kampanii w mediach (np. wskaźniki, jeśli są). Czy kampania wywołała dyskusję w mediach?
Kampania była cytowana przez media lokalne i krajowe m.in. Gazetę Wyborczą, Fakt, Głos Wielkopolski, TVP, TVN24, serwisy lokalne poznan.pl, telewizja WTK, radio Merkury, radio Afera.
Efektywność
Czy kampania osiągnęła cele lub jaki był poziom realizacji celów oraz informacja w jaki sposób weryfikowana jest efektywność kampanii? Jaka była zmiana postaw?
Podczas samego eventu:
- podczas porannego śniadania wydano ponad 600 porcji zdrowych posiłków
- z badań profilaktycznych skorzystało około 300 osób, które potem namawiały inne osoby
Kliknięcia „Lubię to” profilu od 28.12.2015r do 7.02.2016r. -278 użytkowników
Całkowity zasięg postów 10 481. Najpopularniejsze posty Film reklamowy 21 tysięcy wyświetleń Profil nie był wspierany kampanią promowaną.
Budżet kampanii
5000 zł środki przeznaczone na zakup nośników outdoor. Kampania nie była finansowana ze środków budżetu projektu. Pozyskanie sponsorów do pomocy w kampanii. Pomysły i realizacje własne.
Kreacja
https://youtu.be/MksR7rYf6hs
https://www.youtube.com/watch?v=AmcaUUvH0zw
https://youtu.be/CkNALqzjeoQ
https://www.facebook.com/uszczypnij.raka/?fref=ts