Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2009



12.03.2010

Dobry Rodzic - Dobry Start

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

POWIEKSZ

Ogólnopolska kampania społeczna „Dobry Rodzic - Dobry Start" prowadzona była z inicjatywy Fundacji Dzieci Niczyje we współpracy z Ministerstwem Pracy i Polityki Społeczne.

Dzięki zaangażowaniu Miasta Stołecznego Warszawy kampania miała szeroki wymiar lokalny.
Przekazy kampanii na zasadzie non-profit przygotowała agencja DDB Warszawa. Kampania powstała dzięki zaangażowaniu Fundacji Bre Banku. Bezpłatną powierzchnię reklamową w największych miastach Polski zaoferowała agencja AMS.
Dzięki partnerom kampanii informacje o jej przebiegu docierały do szerokiej liczby odbiorców ( między innymi Wprost, Twoje 9 miesięcy i wielu innych)
Do kampanii włączyło się także ponad 100 instytucji i organizacji z terenu całej Polski. Organizacje te, jako Ambasadorowie Kampanii aktywnie włączyły się w działania dystrybuując materiały przygotowane w ramach programu "Dobry Rodzic - Dobry Start", organizując spotkania i warsztaty dla rodziców, promując ideę dobrego rodzicielstwa w swoim lokalnym środowisku. Dzięki nim materiały nt. pozytywnego rodzicielstwa docierały do rodziców w całej Polsce.
Kampania medialna adresowana była do rodziców dzieci w wieku od 0 do 3 lat oraz rodziców oczekujących na dziecko. Kampania trwała od połowy marca do połowy czerwca 2009 r.

Kampania medialna miała na celu zwrócenie uwagi na fakt, że rodzicielstwo jest zadaniem, z którym czasami trudno sobie poradzić. Jednocześnie massmedia, pokazując rodziców małych dzieci, prezentują wizerunek wypoczętych, szczęśliwych dorosłych i uśmiechnięte dzieci. Dlatego też rodzice, którzy napotykają na problemy, wstydzą się o tym mówić, traktują swoją sytuację jako niepowodzenie. Często nie wiedzą, gdzie mogą szukać pomocy.

Rodzice małych dzieci powinni więc otrzymać wsparcie, by dysponowali jak największą wiedzą o tym, co sprzyja prawidłowemu i zdrowemu rozwojowi ich dziecka, a co szkodzi; by wiedzieli, jak w trudnych sytuacjach zapanować nad swoimi emocjami; by byli świadomi, że w razie problemów związanych z rolą rodzica istnieje szereg instytucji i organizacji, do których mogą zwrócić się po poradę i pomoc.
W ramach kampanii agencja DDB Warszawa przygotowała na zasadzie non-profit przekazy medialne promujące ideę dobrego rodzicielstwa i przestrzegające przed konsekwencjami nieuwagi w opiece nad małym dzieckiem.

Dla rodziców przygotowano materiały edukacyjne: broszury i ulotki, m.in. „Proszę, uważaj na mnie!", „10 kroków ku temu, by stać się lepszym rodzicem", „Zamiast klapsów - jak z szacunkiem i miłością stawiać dziecku granice", „Ostrożnie dziecko", „Stres - poradnik dla rodziców małych dzieci", „Dobry Rodzic - Dobry Start".

Do dyspozycji rodziców oddano także stronę internetową www.dobryrodzic.pl , na której można znaleźć wiele przydatnych informacji o opiece nad małymi dziećmi, adresy placówek, które udzielają pomocy rodzicom małych dzieci oraz aktualną ofertę dla rodziców przygotowaną w ramach programu Dobry Rodzic - Dobry Start.
Dla rodziców przygotowano konkurs fotograficzny i konkurs na rymowanki.
Kampania "Dobry Rodzic-Dobry Start" była pierwszą w Polsce kampanią dotyczącą dobrego rodzicielstwa skierowaną do rodziców najmłodszych dzieci. Podobne kampanie prowadzone są w innych krajach świata, wszystkie mają na celu promowanie wychowywania bez przemocy.


KrajPolska
Kategoria konkursowaInicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)
Problemy społeczneWalka z przemocą
NadawcaFundacja Dzieci Niczyje
WykonawcaFundacja Dzieci Niczyje
AdresaciRodzice dzieci w wieku od 0-3 oraz pary oczekujące dzieci
Mediatelewizja, prasa, billboardy, radio
Data zgłoszenia12.03.2010
Dodatkowe materiałyplik: file_20100331133018_732.mp3
spot radiowy