Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2009



30.03.2010

KAMPANIA ŁADNEGO PISANIA

KATEGORIA: Firmy komercyjne i fundacje firm

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Organizatorzy Kampanii Ładnego Pisania

1.1 Polska Przedsiębiorcza
Fundacja Polska Przedsiębiorcza działa na rzecz rozwoju polskiej przedsiębiorczości. Nasza strategia to „Droga do Polski Przedsiębiorczej” – jest to pierwszy systemowy program wspierania przedsiębiorczości. Wdrożenie jej sześciu etapów umożliwi zmianę rzeczywistości i stworzenie nowej Przedsiębiorczej Polski. Ideą programu Polska Przedsiębiorcza jest kreowanie przedsiębiorczych postaw wśród Polaków oraz stworzenie odpowiednich warunków do ich kształtowania i rozwoju. Poprzez realizację wielu inicjatyw chcemy to osiągać. Dzięki doświadczeniu, zespołowi pracowników i ekspertów, współpracy z wieloma partnerami udaje nam się robić coraz więcej dla przedsiębiorczości w Polsce.
1.2 Marka Parker
Marka Parker to jedna z najbardziej znanych marek wiecznych piór na całym świecie. Jednocześnie długopisy i wieczne pióra marki Parker uchodzą za produkty niezwykle ekskluzywne, których posiadanie i używanie podnosi prestiż danej osoby. Jest to marka oparta na dążeniu do perfekcji, kierująca się odwagą i nowatorstwem. Każdy artykuł piśmienniczy Parker jest drobiazgowo kontrolowany na każdym etapie wytwarzania.

Cel Kampanii Ładnego Pisania 2009

Już po raz siódmy zwracaliśmy uwagę polskiego społeczeństwa na problem zaniku umiejętności ładnego pisania, która kształtuje, zwłaszcza w młodych ludziach, wiele ważnych cech - samodyscyplinę, cierpliwość, pracowitość. Naszą inicjatywą promujemy powrót zainteresowania kaligrafią oraz pisania wiecznym piórem, a nie tylko na bezdusznej klawiaturze.

Elementy Kampanii Ładnego Pisania 2009

I. EVENTY
Inauguracja Kampanii Ładnego Pisania – czerwiec 2009, konferencja, Pałac Prymasowski

Podczas konferencji zaprezentowaliśmy wyniki I ogólnopolskich badań preferencji piśmienniczych Polaków (przeprowadzonych przez SMG/KRC). Nagrodziliśmy nauczycieli z całej Polski, którzy uczą swoich wychowanków kaligrafii. Zainaugurowaliśmy Koło Propagatorów Piór, który zrzesza nauczycieli, historyków, pisarzy, dziennikarzy – ludzi, którzy pasjonują się odręcznym pisaniem. Honorowym Przewodniczącym Klubu został Jacek Santorski, uznany autorytet w dziedzinie psychologii społecznej i psychologii biznesu. Na ręce Minister Edukacji Narodowej przekazaliśmy pakt nauczycieli i Kapituły na rzecz ładnego pisania i wprowadzenia lekcji kaligrafii do szkół.

Inauguracja Konkursu Ładnego Pisania – wrzesień 2009, konferencja, Teatr Kamienica

Jednym z elementów Kampanii jest Konkurs Ładnego Pisania skierowany do gimnazjalistów i uczniów ostatnich klas podstawówek. Jest to pierwsza i największa inicjatywa tego rodzaju w Polsce. Spośród autorów prac konkursowych wyłaniamy osoby nieprzeciętne, indywidualności, które z łatwością przelewają na papier myśli, odczucia, przeżycia i przekonania. Celem Konkursu jest również wyróżnienie osób o najładniejszym charakterze pisma. Jury Konkursu stanowią znane i wybitne osobistości, takie jak: Andrzej Pągowski - artysta grafik, dr Katarzyna Kłosińska - Sekretarz Rady Języka Polskiego przy Prezydium PAN, prof. dr hab. Andrzej Blikle, Wojciech Bazarnik - prezes Polskiego Klubu Miłośników i Kolekcjonerów Piór oraz pisarka Katarzyna Grochola. W Konkursie wzięło udział ponad 2 500 uczniów.
Nagrody:
• Za zajęcie I miejsca: stypendium w wysokości 500 zł, przyznane na 10 miesięcy, wieczne pióro marki Parker, statuetka. Zwycięzca otrzyma także tytuł „Najładniej piszącego ucznia 2009 r.”
• Za zajęcie II miejsca: stypendium w wysokości 300 zł, przyznane na 10 miesięcy, wieczne pióro marki Parker, zestaw książek.
• Za zajęcie III miejsca: stypendium w wysokości 200 zł, przyznane na 10 miesięcy, wieczne pióro marki Parker, zestaw książek.

Gala Finałowa KŁP 2009, konferencja, Zamek Królewski

Podczas uroczystości nastąpiło podsumowanie tegorocznej edycji Kampanii Ładnego Pisania, a dziesięciu najładniej piszących uczniów w Polsce – wybranych z ponad 2 500 tysiąca uczniów - na oczach uczestników Gali wzięło udział w dogrywce o tytuł „Najładniej Piszącego Ucznia 2009 roku”. W Gali wzięli udział członkowie Kapituły Konkursowej, przedstawiciele Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Kultury, nauczyciele i uczniowie z całej Polski oraz sympatycy pisania odręcznego. Do zgromadzonych z ekranu przemawiał także Ambasador Kampanii – Maciej Stuhr.

Warsztaty Kaligraficzne
16 lipca podczas XXXVIII Ogólnopolskiego Harcerskiego Zlotu Grunwaldzkiego ZHP odbyły się warsztaty "Kaligrafii i szybkiego pisania".

Konkurs Poeta Pióra
Zaprosiliśmy wszystkich chętnych, bez względu na wiek, do udziału w konkursie poetyckim „Poeta Pióra 2009”. Konkurs miał charakter „open” i polegał na odręcznym napisaniu własnego wiersza. W konkursie wzięło udział ponad 170 osób.

Konkurs na Najładniej Napisaną Kronikę
Wraz ze Związkiem Harcerstwa Polskiego zaprosiliśmy wszystkie patrole i drużyny ZHP do udziału w Konkursie na Najładniej Napisaną Kronikę.

Patronaty honorowe
Patronat nad konkursem objęła Minister Edukacji Narodowej Katarzyna Hall, Komisja Edukacji Nauki i Młodzieży Sejmu RP, Komisja Kultury i Środków Przekazu Senatu RP, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Rada Języka Polskiego przy Prezydium PAN, Związek Nauczycielstwa Polskiego oraz Polski Klub Miłośników i Kolekcjonerów Piór, Wydział Grafiki ASP w Warszawie i Wydział Polonistyki UW oraz Muzeum Drukarstwa. Partnerem akcji jest firma Parker, produkująca od niemal 120 lat ekskluzywne pióra wieczne.

Patronaty medialne
Patronatem medialnym objęły nas: Wyborcza.pl, Grono.net, Radio Dla Ciebie, Victor Gimnazjalista, Cogito, Papierniczy Świat.

Badania
Na nasze zlecenie MillwardBrown SMG/KRC przeprowadziła badania preferencji piśmienniczych Polaków.

Pakt do MEN
Na ręce Pani Minister złożyliśmy pakt na rzecz wprowadzenia lekcji kaligrafii do szkół, który omawiany szczegółowo był podczas spotkania z Minister Edukacji Narodowej.

Ambasador Kampanii Ładnego Pisania

Twarzą Kampanii był Maciej Stuhr, który użyczył swojego wizerunku do wszelkich materiałów KŁP i uczestniczył w wydarzeniach towarzyszących Kampanii, z udziałem Pana Macieja został nagrany film dla uczestników Konkursu Ładnego Pisania.

Portal ladnepisanie.pl
Na portalu znajdują się przede wszystkim informacje dotyczące Kampanii oraz Konkursu Ładnego Pisania, raport dotyczący pisania ręcznego wśród młodych ludzi na świecie, a także wyniki badania
nt. odręcznego pisania w polskim społeczeństwie. Zamieszczone zostały też wiadomości na temat technik pisania wiecznym piórem, historia pisma, ciekawostki dotyczące grafologii, artykuł o kaligrafii. Odnotowujemy ponad 100 tys. wejść na stronę rocznie.


KrajPolska
Kategoria konkursowaFirmy komercyjne i fundacje firm
Problemy społeczneAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja
NadawcaFundacja Polska Przedsiębiorcza
WykonawcaFundacja Polska Przedsiębiorcza
Adresacigimnazjaliści
Mediawww.ladnepisanie.pl
Data zgłoszenia30.03.2010