Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2009



02.04.2010

Fundacja Aviva wspiera polskich paraolimpijczyków

KATEGORIA: Firmy komercyjne i fundacje firm

POWIEKSZ
POWIEKSZ

Kampania społeczna inaugurująca długofalowe wsparcie polskich paraolimpijczyków przez Fundację Aviva


W 2009 roku grupa ubezpieczeniowo-finansowa Aviva (dawniej Commercial Union) utworzyła fundację korporacyjną. Fundacja Aviva jest ważnym elementem strategii firmy w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu.

Fundacja Aviva z własnej inicjatywy opracowała koncepcję długofalowego wsparcia dla polskich sportowców niepełnosprawnych, przygotowujących się do udziału w Paraolimpiadzie w Londynie w 2012 roku. Następnie zaproponowała współpracę Polskiemu Komitetowi Paraompijskiemu. Jeszcze w 2009 roku podpisano umowę o współpracy. Jej głównym punktem jest unikatowy w Polsce program stypendialny, obejmujący 50 sportowców niepełnosprawnych i 18 ich trenerów. Każda z tych osób co miesiąc otrzymuje stypendium, które pomaga uczestniczyć w treningach i zawodach. Program potrwa do 2012 roku.

„Aviva jest pierwszą firmą w Polsce, która zaproponowała tak długofalowe wsparcie polskim sportowcom niepełnosprawnym. Jesteśmy za to bardzo wdzięczni. Stypendia są zachętą dla naszych zawodników, którzy często łączą mozolne treningi z pracą na swoje utrzymanie. Podczas ostatnich igrzysk paraolimpijskich w Pekinie w 2008 roku polscy sportowcy zdobyli 30 medali, w tym 5 złotych. W Londynie może być ich więcej. Sport paraolimpijski pokazuje, że można pokonać bariery utrudniające osobom niepełnosprawnym funkcjonowanie w społeczeństwie” – powiedział Longin Komołowski, prezes Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego.

Fundacja promuje też postawy, które są warunkiem sukcesu w sporcie paraolimpijskim. Przybliża dokonania sportowców pracownikom grupy Aviva, klientom i społeczeństwu.

W grudniu 2009 roku Fundacja Aviva przeprowadziła kampanię społeczną, pokazującą dokonania polskich paraolimpijczyków. Twarzami kampanii byli: Natalia Partyka, złota medalistka w tenisie stołowym na Paraolimpiadzie w Pekinie w 2008 roku i Paweł Piotrowski, który zdobył w Pekinie srebro w lekkiej atletyce.

Kampania społeczna obejmowała:
1) 40 dużych bilboardów w Warszawie
2) 198 bilboardów w warszawskim metrze
3) reklamy w czasopismach „Polityka”, „Przyjaciółka”, „Viva”, „Naj”
4) 57 spotów sponsorskich w radio TOK FM
5) 14 spotów sponsorskich w Programie III Polskiego Radia.

Dodatkowo radiowa Trójka nadała dwa programy o sporcie niepełnosprawnych z udziałem prezesa Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego.

Fundacja Aviva i Polski Komitet Paraolimpijski utworzyły też specjalną stronę internetową www.paraolympic.pl. Strona, cały czas aktualizowana, zawiera szereg informacji o sporcie niepełnosprawnych – o sportowcach, zawodach i przygotowaniach do Paraolimpiady Londyn 2012. Strona jest stałym elementem kampanii społecznej na rzecz sportu niepełnosprawnych.

Aviva prowadzi też wszechstronną kampanię informacyjną adresowaną do swoich pracowników i doradców ubezpieczeniowych. Przykładem takich działań była obecność sportowców niepełnosprawnych i przedstawicieli Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego na spotkaniu pracowników grupy Aviva w grudniu 2009 roku. Uczestnicy – ponad tysiąc osób – mogli również obejrzeć walkę niepełnosprawnego szermierza Radosława Stańczuka ze swoją trenerką Małgorzatą Najlepszą.

Firma zachęciła też swoich pracowników do przekazania 1 proc. podatku PIT dla sportowców niepełnosprawnych za pośrednictwem Fundacji Aviva.

Stypendystka Fundacji Justyna Kozdryk nagrała wypowiedź, która została odtworzona podczas XVII Kongresu doradców ubezpieczeniowych Aviva w Łodzi 26 marca 2010 roku. W Kongresie uczestniczyło blisko 800 osób z całej Polski. W tym dniu w regionalnym dzienniku „Polska Dziennik Łódzki” ukazał się specjalny dodatek, przygotowany przez grupę Aviva, zawierający m. in. informacje o programie paraolimpijskim Fundacji Aviva.

Fundacja Aviva będzie stale promować polskich paraolimpijczyków, szczególnie w związku z zawodami sportowymi w latach 2010-2012. Podejmuje i będzie podejmować działania, których celem jest zachęcenie mediów do promocji sportu niepełnosprawnych i postaw, niezbędnych do odniesienia sukcesu w tej dziedzinie.

Pierwszym znaczącym przykładem były publikacje w mediach po Noworocznym Spotkaniu Paraolimpijskim w styczniu 2010 roku - możemy je przekazać w razie zainteresowania.


KrajPolska
Kategoria konkursowaFirmy komercyjne i fundacje firm
Problemy społeczneAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Równouprawnienie i tolerancja, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Walka z wykluczeniem społecznym
NadawcaFundacja Aviva
Wykonawcakreacja: PZL
Adresaciopinia publiczna
MediaPlanowanie mediów: Universal McCann
Data zgłoszenia02.04.2010