Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2009



08.04.2010

NIE TYLKO SINIAKI ROBIĄ Z CIEBIE OFIARĘ

KATEGORIA: Firmy komercyjne i fundacje firm

POWIEKSZ
POWIEKSZ

Kampania społeczna „Nie tylko siniaki robią z Ciebie ofiarę” powstała w ramach programu „Avon kontra przemoc”, który ma na celu walkę ze zjawiskiem przemocy wobec kobiet, przełamanie tabu dotyczącego tego problemu, bezpośrednią pomoc ofiarom i mobilizację kobiet do przeciwdziałania aktom agresji.
Pierwsza odsłona kampanii, pod hasłem „Nie tylko siniaki robią z Ciebie ofiarę”, miała za zadanie zwrócić uwagę opinii publicznej na temat przemocy psychicznej, której doświadcza prawie 31% kobiet.

Ambasadorką kampanii w Polsce została znana dziennikarka Małgorzata Domagalik, która wzięła udział w sesji fotograficznej oraz w nagraniu filmu. Zdjęcie zostało wykorzystane w kampanii prasowej i outdoorowej, a film można obejrzeć na popularnych portalach oraz stronach internetowych poświęconych kampanii. Małgorzata Domagalik tak mówi o swoim poparciu dla programu: „Swój udział w kampanii przeciwko przemocy NIE TYLKO SINIAKI ROBIĄ Z CIEBIE OFIARĘ traktuję jako coś bardzo naturalnego. Oto jedna kobieta wspiera kolejną: nigdy nie przymyka oczu na to, co złego dzieje się w życiu jej przyjaciółki, matki, siostry. Od chwili, gdy parę miesięcy temu założyłam na rękę bransoletkę - symbol kampanii - nie rozstaję się z nią ani przez moment. Traktuję ją jako swego rodzaju memento i przesłanie, że to, co łączy kobiety, to bycie kobietą.”
Fundusze na realizację kampanii pochodzą ze sprzedaży produktów z symbolem nieskończoności odwołującym się do jedności kobiet w tym temacie na całym świecie: bransoletki i naszyjnika „Powiedz STOP przemocy“. Produkty są do nabycia u każdej Konsultantki Avonu w cenie 10 zł. Całkowity zysk z ich sprzedaży jest przekazywany na budowanie, wraz z partnerem kampanii Fundacją Feminoteka, lokalnych koalicji do walki z przemocą. Z zebranych 220 000 zł, wspólnie z Fundacją Feminoteka, zorganizowano lokalne debaty, warsztaty z samoobrony i asertywności WenDo, szkolenia „Poznaj swoje prawa”. Wydano także newsletter informacyjny i uruchomiono telefon interwencyjny, pod którym dyżurują specjaliści oferujący poszkodowanym pomoc psychologiczną i prawną. Dzięki kampanii 300 kobiet w całej Polsce wzięło udział w warsztatach WenDo, 200 osób uczestniczyło w lokalnych debatach, telefon interwencyjny zarejestrował 1000 zgłoszeń, a 17 000 osób kupiło produkty „Powiedz STOP przemocy”.


KrajPolska
Kategoria konkursowaFirmy komercyjne i fundacje firm
Problemy społeczneWalka z przemocą
NadawcaAvon Cosmetics Polska Sp. z o.o.
WykonawcaAvon Cosmetics Polska Sp. z o.o. i Fundacja Feminoteka
AdresaciKobiety, które doświadczają przemocy domowej (fizycznej, psychicznej, ekonomicznej i seksualnej) i wszystkie kobiety w Polsce
Mediaogólnopolskie
Data zgłoszenia08.04.2010
Dodatkowe materiały