Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2009



09.04.2010

Bałtyk umiera!

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

POWIEKSZ

Ogólnopolska kampania konsumencka na rzecz zmniejszenia biogenów w ściekach. Celem kampanii było uzmysłowienie Polakom (nawet tym mieszkającym w Zakopanem), że ich działania mają wpływ na czystość wody w Morzu Bałtyckim.
W największych miastach Polski (w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Szczecinie, Poznaniu, Łodzi, Lublinie, Krakowie, Białymstoku, Bydgoszczy, Bytomiu, Gliwicach, Jaworznie, Katowicach, Rudzie Śląskiej, Tychach, Rybniku, Sosnowcu oraz Zabrzu) zawisły niezwykłe, bardzo sugestywne plakaty z wizerunkiem umierającego Neptuna. Władca morza umiera, zabija go zbyt duża ilość biogenów, które z każdym praniem dostają się do Bałtyku.

Problem komunikowany poprzez kampanię:
Biogeny to składniki odżywcze (głownie azot i fosfor), które spływają do morza po praniu, czyszczeniu, po każdym użyciu detergentów i nawożeniu pól czy ogrodów. Nadmiar składników odżywczych w morzu prowadzi do eutrofizacji, czyli przeżyźnienia wody. W wyniku eutrofizacji w wodzie wyczerpują się zapasy tlenu, a to oznacza śmierć organizmów morskich.
Każdy z nas ma na to wpływ, i każdy z nas może ten proces powstrzymać. Wystarczy rozsądnie używać proszku do prania, środków czyszczących czy nawozów. To ograniczy ilość biogenów spływających do Morza Bałtyckiego.

Kampania była prowadzona jest w ramach programu „Bałtyk jest w Polsce, Bałtyk jest w Europie”, realizowanego przez Stowarzyszenie Ekologiczne EkoUnia z Wrocławia. Fundacja Nasza Ziemia oraz szwedzka organizacja Fish Secretaries są partnerami programu.

Kampanii outdoorowej towarzyszy również kampania radiowa.


KrajPolska
Kategoria konkursowaInicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)
Problemy społeczneAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
NadawcaFundacja Nasza Ziemia
WykonawcaAgencja reklamowa DDB
AdresaciMieszkańcy Polski
MediaCity lighty, plakaty, radio
Data zgłoszenia09.04.2010
Dodatkowe materiałyplik: plik_20100409154825_158.mp3
spot radiowy
 plik: plik_20100409154825_205.mp3
spot radiowy
 plik: plik_20100409154825_167.mp3
spot radiowy