Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2010

Kategoria konkursowa: Inicjatywy obywatelskie


Oderwij dzieci od ulicy

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Czwarta już z kolei kampania zrealizowana w ramach wieloletniego programu społecznego Wspólnej Drogi-United Way Polska "Partnerstwo dla dzieci" ...

więcej

Kampania "Mój pierwszy raz"

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Kampania powstała w odpowiedzi na niską frekwencję wyborczą obserwowaną wśród młodych wyborców (tzw. first time voters). Poprzez humorystyczne nawiązanie do tego problemu w spotach, kampania miała na celu dotarcie do jak największej liczby młodych ludzi i przekonanie ich do oddania głosu w wyborach samorządowych. ...

więcej

1. etap kampanii: Przyszłe radne są obok Ciebie. Znasz je? Przekonaj je! Przyszli radni są obok Ciebie. Znasz ich? Przekonaj ich! 2. etap kampanii: Idź i głosuj świadomie!

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Cel:Zwrócić uwagę Polaków na nadchodzące wybory samorządowe, zwiększyć świadomość ich wpływu na codzienne życie lokalnej społeczności oraz ostatecznie przyczynić się do aktywnego uczestnictwa w wyborach,a tym samym do zwiększenia frekwencji Grupa:potencjalni kandydaci,zwłaszcza kandydatki i wyborcy ...

więcej

Ogólnopolska kampania społeczna Lokal Bez Papierosa.pl – edukacja, wpływ społeczny, zmiana prawa.

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Cel: -zmiana prawa – wprowadzenie zakazu palenia w miejscach publicznych -promowanie zakazu palenia m.in. wśród właścicieli i klientów lokali -edukacja w zakresie szkodliwości biernego palenia Grupa docelowa: -politycy -właściciele lokali gastronomicznych i rozrywkowych -klienci lokali ...

więcej

Szpiczaści

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Kampania realizowana przez Fundację Urszuli Smok „Podaruj Życie” Geneza hasła SZPICZAŚCI ma związek ze sposobem leczenia raka poprzez przeszczep szpiku. Jest zabawne i odwołuje się do głównej idei projektu. ...

więcej

„Tiry na tory - towary na kolej”

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Kampania promująca wśród społeczeństwa tranzyt towarów koleją ...

więcej

„Bezpieczne drogi ratują życie”

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Kampania była częścią Projektu „Europejski Atlas Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego” (European Road Safety Atlas) realizowanego w ramach Europejskiego Programu Oceny Ryzyka na Drogach EuroRAP (European Road Assessment Programme). Umożliwia on ocenę poziomu zagrożenia zdrowia i życia uczestników ruchu drogowego ...

więcej

Konkurs Zdrowa Gmina

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Konkurs ZDROWA GMINA to inicjatywa Polskiej Unii Onkologii mająca na celu zwiększenie liczby osób zgłaszających się na badania profilaktyczne w celu wczesnego wykrywania nowotworów – organizowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ) i Narodowy Program Zwalczania Chorób Nowotworowych (NPZChN). ...

więcej

Kampania społeczna „Spotkajmy się w bibliotece”

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Celem kampanii było - ukazanie małej biblioteki jako atrakcyjnego miejsca spotkań, w którym wolny czas mogą twórczo spędzać zarówno dzieci, jak i dorośli; - wzmocnienie pozytywnego wizerunku bibliotekarza. Kampania była skierowana do mieszkańców wsi i małych miast (do 50 tys. mieszkańców). ...

więcej

„Ratujemy bałtyckie foki szare.”

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Celem kampanii było uświadomienie społeczeństwu, że w Polsce, w wodach Bałtyku, mieszkają foki szare, a im życiu niestety zagraża ciągłe niebezpieczeństwo, wynikające z degradacji środowiska naturalnego na bałtyckich plażach. Chcieliśmy uruchomić w świadomości innych odruch dbania o środowisko. ...

więcej

Przytul Pajacyka

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Kampania promowała program PAH „Pajacyk” i zachęcała do włączenia się w akcję Świąteczny Stół Pajacyka. Grupą docelową byli mieszkańcy i osoby odwiedzające największe miasta w Polsce oraz użytkownicy Internetu. ...

więcej

Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Cel-podniesienie frekwencji w wyborach prezydenckich 2010, zachęcenie do głosowania poza miejscem zamieszkania, poinformowanie o możliwości głosowanie za pomocą pełnomocnika Grupa docelowa: mobilni mieszkańcy większych miast (18-40),studenci,oraz osoby o większych dochodach; osoby niepełnosprawne. ...

więcej

Super W

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Pod hasłem „Super W. Czas prawdziwych bohaterów” ruszyła rekrutacja wolontariuszy SZLACHETNEJ PACZKI i AKADEMII PRZYSZŁOŚCI. Z myślą o nich powstał specjalny serwis internetowy. Tu każdy mógł zobaczyć siebie w roli superbohatera, o którym mówią dziennikarze i sławni ludzie, w roli kogoś, kto naprawdę ...

więcej

Kup Indeks

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Sama pasja nie wystarczy. Potrzebujesz także wiedzy i umiejętności. AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI wyrównuje szanse dzieci na sukces. Kup indeks AKADEMII i ufunduj wybranemu dziecku rok zajęć – tak Paweł Małaszyński w telewizyjnym spocie przekonywał, by wesprzeć uczniów AKADEMII PRZYSZŁOŚCI, jedynej na świecie ...

więcej

REAL’na POMOC. SZLACHETNA PACZKA 2010

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

REAL’na POMOC to hasło SZLACHETNEJ PACZKI 2010. REAL’na, bo w akcję włączył się Jerzy Dudek i jego koledzy z Realu Madryt. Wspólnie przygotowali PACZKĘ dla wybranej ubogiej rodziny i przekonywali, aby wszyscy zrobili to samo: skrzyknęli drużynę i pomogli konkretnym ludziom wygrać z biedą! ...

więcej

Kampania: Rak'n'Roll. Wygraj życie

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Organizator: fundacja Rak'n'Roll Kracja i realizacja: Euro RSCG 4D, Euro RSCG Sensors ...

więcej

Jeszcze żywy KARP - odsłona - "Lud lubi karpia, karp lubi lód"

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Celem jest przeciwdziałanie niehumanitarnemu traktowaniu ryb, zmiana przyzwyczajeń konsumenckich i sposobów masowej sprzedaży żywego karpia, ograniczenie zbędnego cierpienia ryb, zachęcenie konsumentów do kupowania karpia z lodu. Grupa docelowa: konsumenci, służby weterynaryjne, sprzedawcy. ...

więcej

Kampania społeczna „Policzmy się”

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Celem kampanii jest przełamanie poczucie przerażenia i bezradności, w obliczu choroby nowotworowej, które dotyka pacjentów i ich rodziny. Przykład ludzi, którzy pokonali raka najlepiej motywuje do walki, pomaga oswoić chorobę, dodaje siły. ...

więcej

Test na solidarność – 30 000 pocztówek na 30-lecie „Solidarności Solidarni z Afganistanem

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Przede wszystkim: promowanie solidarności jako wartości oraz: wspieranie działań edukacyjnych ponadto: zwiększenie wiedzy o ruchu obywatelskim „Solidarność” i oczywiście: świętowanie rocznicy 30-lecia „Solidarności” skierowane do kogo? do wszystkich! ...

więcej

Każdy ruch w Internecie zostawia ślad/ IV etap kampanii społecznej „Dziecko w Sieci”

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Celem kampanii było przekazanie informacji o nowelizacji kodeksu karnego(08/06/10),według której uwodzenie dzieci w Internecie jest wg polskiego prawa przestępstwem zagrożonym karą pozbawienia wolności.Kampania skierowana była do młodzieży korzystającej z sieci,rodziców oraz potencjalnych sprawców. ...

więcej

„Zły dotyk” (II edycja) – ogólnopolska kampania społeczna poświęcona problemowi wykorzystywania seksualnego dzieci.

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Celem kampanii było dostarczenie wiedzy na temat problemu wykorzystywania seksualnego dzieci, ochrony najmłodszych przed wykorzystaniem oraz pomocy dzieciom,które doświadczyły przemocy seksualnej. Akcja społeczna była skierowana głównie do rodziców i profesjonalistów, ale także samych dzieci. ...

więcej

„Nie dostaniesz mnie!” Kampania społeczna promująca testowanie wykrywające obecność przeciwciał HIV

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Zachęcenie jak największej ilości osób aktywnych seksualnie w tym kobiet planujących ciążę i ciężarnych do wykonania testu w kierunku HIV Młodzież, aktywni seksualnie i przed inicjacją, os. 25-50lat w związkach partnerskich niezależnie od orientacji seksualnej, mieszkańcy miast, rodzice= ogół społ. ...

więcej

Kampania społeczna "Inna droga"

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Głównym celem kampanii było wskazanie młodym ludziom tytułowej innej drogi, która ma być lepsza od drogi z narkotykami i dopalaczami. Kampania jest skierowana do młodzieży, głównie niesłyszącej. Wykorzystano w niej znaną w tym świecie postać niesłyszącego tancerza. ...

więcej

„Tata. Najważniejsze słowo dla mężczyzny”

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Kampania miała na celu przełamanie stereotypów postrzegania niepłodności jako problemu wyłącznie kobiecego i uświadomienie, że niepłodność to choroba społeczna o coraz poważniejszym wymiarze. Patronat Honorowy nad kampanią objęło Ministerstwo Zdrowia oraz PKOl. Ambasadorem kampanii został Rafał Królikowski, ...

więcej

"Twój głos ma sens" - kampania pro frekwencyjna w wyborach prezydenckich 2010

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Celem kampanii było przekonanie młodych Polaków (18-25lat) o społecznej wadze głosowania w wyborach prezydenckich 2010 roku. Autorzy: Fundacja „Świat ma sens” Tomasz Janowski, Witold Bereś, Artur Więcek Partnerzy: Polska rada Biznesu, agencja Mindshare Polska ...

więcej

KULEJĄCE ANIOŁY SĄ WŚRÓD NAS !

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Mają – jak my, anielskie, dobre dusze, piękne wnętrza. Kuleją tylko z powodu swoich ułomności i niedoskonałości spowodowanych niepełnosprawnością. Ich ciałka są zdeformowane, ich pojmowanie świata ograniczone. Ale ich oczy przyglądają się rzeczywistości. Ich usta i dłonie zapraszają do znajomości: popatrz ...

więcej

DOWNloading

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Cel: zwiększenie świadomości o zespole Downa i poinformowanie o Światowym Dniu Zespołu Downa, który od 6 lat obchodzony jest 21 marca. Grupa docelowa: użytkownicy Internetu, bez względu na wiek, wykształcenie, statut społeczny. ...

więcej

Miłość Nie Wyklucza

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Osoby LGBT, w tym: edukacja w zakresie rozwiązań prawnych dla par jednopłciowych, zwiększenie ich wewnątrzgrupowej widzialności i zaopatrzenie w narzędzie do aktywności w ramach kampanii. Ogół społeczeństwa, w tym: zwrócenie uwagi na brak rozwiązań prawnych dotyczących par osób tej samej płci. ...

więcej

Nie zamieniaj jednośladu na wieloślad

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Celem projektu było ostrzeżenie i zwrócenie uwagi na skutki zbyt szybkiej i niebezpiecznej jazdy motocyklem oraz wywołanie refleksji nad stylem jazdy wśród grupy docelowej (motocykliści i młodzież – przyszli kierowcy). Kampanię rozpoczęto wraz z początkiem sezonu motocyklowego 2010. ...

więcej

Wszyscy jesteśmy mordercami

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Autorzy: Dyrektor Kreatywny: Maciek Ufnalewski. Copywriter: Piotr Wronek. Art. Director: Maciek Ufnalewski. Cel: W okresie Świąt Bożego Narodzenia w Polsce zabija się miliony karpi. Fundacja Viva! poprosiła nas o zwrócenie uwagi Polaków na okrutne traktowanie tych ryb. Grupa docelowa: Polacy. ...

więcej