Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2011



27.03.2012

Odkrywamy Pomorskie

KATEGORIA: Inicjatywy lokalne

POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Głównym celem kampanii było pokazanie niesłyszącym jakie piękne są miejsca w Polsce. Drugim celem było uświadomienie słyszącym, że głusi też mogą być turystami. Jest to próba udowodnienia, że osoby niesłyszące są takie same jak słyszący - tylko nie słyszą.

Grupa docelowa

Niesłyszący są grupą docelową ale słyszący pośrednią.

Strategia

Osoby niesłyszące są często postrzegane jako biedne, słabe istoty, które cały wolny czas spędzają w domu lub jedynie w swoim towarzystwie.
Kampania "Odkrywamy Pomorskie" zachęca do odwiedzania popularnych miejsc turystycznych Pomorza.
Pragniemy zachęcić niesłyszących do częstszych podróży turystycznych i udowodnienia, że stereotypy są błędne.

Opis przebiegu kampanii

Wszystkie filmy "Gdańsk", "Sopot", "Gdynia", "Szymbark. Malbork" i "Półwysep Helski" powstały w czasie trzydniowego pobytu na Pomorzu. Osobą migającą o atrakcjach turystycznych był Krzysztof Ostanówko ze Stowarzyszenia "Cała Polska miga", natomiast osobą, która pomagała wybierać miejsca do pokazania był Maciej Borucki z Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Następnie był czas postprodukcji materiału - montował Krzysztof Ostanówko.
Po zmontowaniu filmów zostały one udostępnione na platformie You Tube.
Następnie informacja prasowa została rozsyłana do mediów.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Narzędziem komunikacji był You Tube, na którym zostały umieszczone filmy.
Informacje o filmach zostały rozesłane do mediów o tematyce turystycznej.

Działania PR

Uświadomienie słyszącym, że głusi są tacy sami jak słyszący.

Efektywność

Brak badań ewaluacyjnych.
1. Niestety nie wiemy na ile zmieniła się świadomość osób słyszących.
Miłe jest to, że turystyczne gazety/portale chętnie pisały o tych filmach i umieszczały przy okazji informacje o innych stereotypach związanych z niesłyszącymi. Czytający mogli się dowiedzieć, że głusi tańczą, że istnieje wiele języków migowych, że niesłyszący nie lubią określenia głuchoniemy, że język polski nie jest naturalnym językiem głuchych.
2. Filmy obejrzało około trzy i pół tysiąca osób (dane według You Tube).
3. Ok. 10.
4. Ok. 2000 zł.

Kampanijność

Możliwe, że powstaną następne filmy o innych atrakcjach turystycznych Polski.

Opis inicjatora

Stowarzyszenie "Cała Polska miga" promuje wśród słyszących Polski Język Migowy oraz informuje o Kulturze Głuchych. Walczy ze stereotypami na temat niesłyszących.

Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalne

Działania niekonwencjonalne to wykorzystanie Polskiego Języka Migowego w filmach.


KrajPolska
Kategoria konkursowaInicjatywy lokalne
Problemy społeczneWalka z wykluczeniem społecznym
NadawcaStowarzyszenie "Cała Polska miga"
WykonawcaKrzysztof Ostanówko - Stowarzyszenie "Cała Polska miga"
AdresaciNiesłyszący i słyszący.
MediaInternet, You Tube, http://www.youtube.com/watch?v=f9ZAgdo-NJc
Data zgłoszenia27.03.2012
Dodatkowe materiały