Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2011

Kategoria konkursowa: Kampanie 1%



06.04.2012

Podaruj 1% i przywróć im nadzieję.Hasło przewodnie kampanii: „Każdy może pomóc”.

KATEGORIA: Kampanie 1%

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Cel ogólny to uświadomienie społeczeństwa, biznesu, instytucji, administracji, mediów o istotności i celowości przekazywania 1% na rzecz OPP. Opolszczyzna zajmuje czołowe miejsce w Polsce pod względem wyjazdów zarobkowych. Rzutuje to na ilość przekazywanego 1% podatku.
Cel szczegółowy to promocja Fundacji i zebranie 2 milionów złotych na cele statutowe.

Grupa docelowa

Osoby rozliczające się z fiskusem: pracujące, emeryci, renciści. Szeroko pojęte społeczeństwo z naciskiem na mieszkańców Opolszczyzny. Także lokalny biznes, media, urzędy oraz instytucje.

Strategia

Sytuacja kobiet samotnie wychowujących dzieci, będących nierzadko ofiarami przemocy domowej, zmusza je do pozostawienia domu rodzinnego. Podobnie wygląda sytuacja porzuconych lub osieroconych dzieci. Utworzenie Domu Matki i Dziecka w Opolu, Katolickiego Ośrodka Adopcyjno-Opiekuńczego oraz Diecezjalnej Poradni Rodzinnej to odpowiedź na potrzeby najsłabszych i bezbronnych.
Sposób dotarcia do grupy docelowej wyznacza strategia marketingowa. Segmentacja grupy określa ich wiek, otwartość, mobilność, sposób rozliczania się z podatku, przynależność zawodową, religijność.
Uprościliśmy przekaz, czyniąc go zrozumiałym i niepochłaniającym czasu, wyrażającym prośbę ale i wdzięczność. Ułatwieniem są płyty z programem do rozliczania PIT. W kampanii internetowej kładziemy nacisk na banery z programem do rozliczania PIT-ów, które można pobrać ze strony Fundacji, portali płatnych i bezpłatnych, społecznościowych, mailingu oraz na banery z wbudowanymi buttonami odnoszącymi bezpośrednio do programu i strony Fundacji.

Opis przebiegu kampanii

Kampania przebiegała intensywnie i wielotorowo. Obok działań marketingowych oraz PR-owych występowały inicjatywy stricte biznesowe. Ich szczegóły znajdują się w dołączonym pliku pdf. Promujemy też kampanię 1% podczas kursów przedmałżeńskich prowadzonych przez pracowników Fundacji oraz rekolekcji prowadzonych przez księży w myśl idei: zmiana postaw społecznych przez dziecko do rodzica. Stale współpracujemy z Radiem Plus, Radiem Opole, TVP Opole, Urzędem Miasta, Urzędem Marszałkowskim, portalem Nasza Wiara. Zorganizowaliśmy ogólnopolską kampanię medialną, wykorzystującą wszystkie dostępne nośniki (TV, radio, Internet) oraz wszelkie formy (spot, billboard, baner, plakat, artykuł, wywiad).

Szczegóły znajdują się w załączniku.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

- reklama:
•monitory LED, na monitorach LCD w autobusach miejskich,
•bilbordy w Opolu
•mobilne reklamy
•banery z kodami html do pobrania na stronach internetowych,
•mailing z baz danych w programie FreshMail
- materiały marketingowe 1%:( roll – up’y, ulotki, gadżety)
- media tradycyjne i internetowe,
•spotu telewizyjny we wszystkich oddziałach regionalnych Telewizji Polskiej,
 spot radiowy w oddziale ogólnopolskim oraz regionalnych Polskiego Radia,
•artykuły, banery, linki, plakaty na portalach internetowych,
•informowanie mediów o działaniach podejmowanych w Fundacji i dbałość o jej częste pojawianie się w środkach masowego przekazu,
•uczestnictwo z materiałami promocyjnymi w targach i eventach (Targi Budownictwa, Gala Biznesu, event promujący przekazywanie 1%),

Działania PR

Prowadzone są w sposób pośredni i bezpośredni. Całoroczna obecność Fundacji w mediach tradycyjnych oraz internetowych przekłada się na pozytywne relacje z mediami podczas kampanii 1%. Zaangażowanie w promowanie kampanii przedstawicieli biznesu, sponsorów, instytucji, administracji, fundacji i stowarzyszeń nie będących OPP oraz wolontariuszy i pracowników pozwala przewidywać osiągnięcie celów.

Efektywność

Opolszczyzna zajmując czołowe miejsce w Polsce pod względem natężenia procesów migracyjnych związanych z wyjazdami zarobkowymi jest trudnym rynkiem do pozyskania 1% z podatku. Dlatego realizowane są wielokierunkowe działania pod względem sposobu przekazu medialnego, formy i zasięgu. Kampania realizowana jest na terenie całej Polski, ze szczególnym uwzględnieniem województwa opolskiego. Zmiana postaw społecznych zauważona została już w poprzedniej kampanii, gdy Fundacja z niszowych poziomów uzyskała wynik 3 na Opolszczyźnie, wyprzedzając Caritas. Skuteczność pozyskania funduszy w roku poprzednim wzrosła o 100%. Już w marcu br. w stosunku do marca 2011 r., zwiększyła się o 1/3 ilość pobieranego programu do rozliczania PIT. Rozpoznawalność Fundacji i wzmocnienie relacji widoczne jest w kontaktach bezpośrednich z przedstawicielami biznesu i organizacji biznesowych.
Mamy nadzieję w roku bieżącym i kolejnych latach zwiększyć nie tylko ilość pozyskanych środków z 1% ale przede wszystkim liczbę obywateli, którzy takich odpisów dokonują. Naszym celem pośrednim, związanym z kampanią 1% jest wzrost świadomości mieszkańców Opolszczyzny i uplasowanie w przyszłości naszego województwa wśród pierwszych pięciu województw przekazujących 1% podatku na rzecz organizacji, w przeliczeniu na ilość mieszkańców. Efektem pośrednim będzie również nawiązanie stałej współpracy z biznesem, instytucjami oraz administracją w ramach działań CSR, co będzie miało przełożenie na długofalowe korzyści.

Kampanijność

Kampania 1%, wzmocniona działaniami marketingowymi, PR, CSR oraz wolontariatem jest kontynuacją działań ubiegłorocznych. Szczególny nacisk położyliśmy w tym roku na media i promocję Fundacji i jej działań w środkach masowego przekazu i Internecie oraz bezpośrednią współpracę z biznesem.

Opis inicjatora

Diecezjalna Fundacja Ochrony Życia od 19 lat wspiera rodzinę i poszczególnych jej członków w pokonywaniu trudnych sytuacji życiowych.

Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy

Pomysł wizualnego przedstawienia kampanii opiera się na wizerunku dziewczynki na tle tęczy, trzymającej w rączkach serce. Symbolizuje ona opuszczone dziecko, które czeka na rodziców. W odpowiedzi na ich miłość, daje im swoje małe serduszko. Hasło: „Pomóż samotnym matkom i opuszczonym dzieciom. Podaruj 1% i przywróć im nadzieję” jasno odnosi się do celu kampanii oraz działalności Fundacji. Tęcza symbolizuje jednocześnie nadzieję oraz przymierze z Bogiem, co nawiązuje do charakteru Fundacji.

Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalne

- doradztwo agencji (spójna wizualizacja, procedura medialna, Rzecznik Prasowy, przygotowania do ISO oraz CSR),
- uczestnictwo w targach i eventach,
- współpraca z firmami, parafiami, stowarzyszeniami, instytucjami oraz administracją,
- szkolenia pracowników,
- pozyskanie sponsorów,
- wirtualna asystentka „Procentynka” na stronie www oraz portalach społecznościowych,


KrajPolska
Kategoria konkursowaKampanie 1%
Problemy społeczneKampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Komunikacja w rodzinie, Marketing regionalny, Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Walka z wykluczeniem społecznym
NadawcaDiecezjalna Fundacja Ochrony Życia
WykonawcaDiecezjalna Fundacja Ochrony Życia
AdresaciOsoby rozliczające się z podatku za rok 2011
Mediabillboardy, banery z programami do rozliczania PIT-ów, spoty, roll – up, ulotki, mailing, reklama LED, plakaty, płyty CD
Data zgłoszenia06.04.2012
Dodatkowe materiałyplik: file_20120406130421_502.pdf
 plik: file_20120406130506_995.mp3
spot radiowy