Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2011

Kategoria konkursowa: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm



06.04.2012

AMS dla Integracji – pokazy szermierki na wózkach w szkołach dla dzieci i młodzieży.

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Celem projektu jest przede wszystkim zmiana sposobu postrzegania niepełnosprawnych, przełamania negatywnych stereotypów i pokazania tych osób jako ambitnych, samodzielnych, osiągających spektakularne sukcesy.

Grupa docelowa

Dzieci i młodzież szkolna

Strategia

Definicja problemu:
- Jak nauczyć dzieci i młodzież tolerancji do innych?
- Jak pokazać im świat ludzi niepełnosprawnych?
- Jak je przekonać, że osoby niepełnosprawne to zwykli ludzie, którzy też mają marzenia?
- Jak nauczyć je myślenia i ponoszenie konsekwencji za swoje czyny?
- Jak zrobić to w ciekawej formie i przy minimalnych kosztach?
Założenia:
- Od 2004 nasza firma prowadzi program AMS dla Integracji, którego główną ideą jest integracja, a podstawowym założeniem - aktywizacja osób niepełnosprawnych poprzez sport i poprzez pracę.
- Wolontariuszami programu są najlepsi niepełnosprawni szermierze w Polsce – członkowie kadry narodowej, wielokrotni medaliści olimpijscy, Mistrzowie Świata i Europy – pracownicy AMS.
- Od zeszłego roku, z inicjatywy niepełnosprawnych szermierzy, postanowiliśmy promować ideę integracji wśród młodych ludzi - wychodząc z założenia, że czym skorupka za młodu nasiąknie tym na starość trąci.
- Dużym wyzwaniem było, aby zrobić to mądrze i ciekawie, gdyż małe dzieci są ciekawe świata, ale szybko mogą się znudzić.
Opis pomysłu:
- Lekcje integracji: 2 x w miesiącu niepełnosprawni pracownicy firmy (szermierze – członkowie kadry narodowej, wielokrotni medaliści) prowadzą zajęcia w szkołach w całej Polsce. Robią to za darmo, na zasadzie wolontariatu. Uczą dzieci szermierki, pokazują jak eliminować niebezpieczne sytuacje ze swojego życia oraz że niepełnosprawni to zwykli – niezwykli ludzi z marzeniami i sukcesami.
- Są to jedyne takie zajęcia w Polsce!

Opis przebiegu kampanii

Nie przeprowadziliśmy żadnej kampanii reklamowej naszej inicjatywy. Informacja o naszych pokazach roznosi się „pocztą pantoflową” oraz dzięki artykułom, które pojawiają się w prasie po naszych lekcjach integracji. Dla przykładu w maju 2011 roku zorganizowaliśmy Dzień Sportu w Zespole Szkół w Tłuszczu. Na event przyjechała dziennikarka z Poradnika Domowego, która opisała całe wydarzenie i podała kontakt do koordynatora projektu AMS dla Integracji. Artykuł ukazał się w październikowym wydaniu miesięcznika. Odzew na artykuł był bardzo duży. Dyrektorzy szkół oraz przedszkoli sami zgłaszali się do nas z prośbą o przeprowadzenie pokazów szermierczych na wózkach w ich placówkach oświatowych. Zgłoszeń jest tyle, że mamy zapełniony kalendarz z pokazami do końca 2012 roku.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

- Strona www dedykowana programowi AMS dla Integracji http://ams.com.pl/odpowiedzialnosc_ams_dla_integracji.html
- Artykuły w prasie lokalnej po pokazach w szkołach (przykładowe artykuły w załączeniu).
- Artykuł w magazynie ogólnopolskim „Poradnik Domowy” opisujący Dzień Sportu w Zespole Szkół w Tłuszczu i zapraszający do współpracy (w załączeniu). Poradnik Domowy charakteryzuje się wysokim czytelnictwem wśród kobiet - potencjalnych dyrektorów, wychowawców klas w placówkach oświatowych w Polsce.

Działania PR

Staramy się dzielić dobrymi praktykami z innymi, inspirować i zachęcać do zmiany postaw.
- W zeszłym roku zostaliśmy przyjęci do „Koalicji Prezesi – wolontariusze 2011” i wraz z innymi firmami szerzymy ideę integracji wśród młodych ludzi.
- Projekt został doceniony przez kapituły konkursów - Media Trendy oraz Dobroczyńca Roku i znalazł się w gronie laureatów. Obecnie czekamy na wyniki konkursów.

Efektywność

Liczby:
- W 2011 roku zorganizowaliśmy 21 pokazów w placówkach oświatowo-wychowawczych.
- W zajęciach uczestniczyło blisko 3 000 dzieci na terenie całego kraju.
- Liczby to nie wszystko!
Zmiana postaw:
- Dzieci zmieniły sposób postrzegania niepełnosprawnych:
poznały je jako osoby ambitne i samodzielne
osiągające wybitne wyniki
jako zwykłych-niezwykłych ludzi z marzeniami i sukcesami
- Nauczyły się, że czasami jedna sekunda życia może zmienić całe ich życie.
- Na dowód załączamy listy oraz rysunki dzieci z wrażeniami po pokazach.
Ilość publikacji medialnych:
- Jedna publikacja w Poradniku Domowym zapewniła nam taką liczbę zgłoszeń, że mamy zapełniony kalendarz z pokazami do końca 2012 roku.
Ilość wydanych środków:
- Pokazy w szkołach odbywają się za darmo, a nasi niepełnosprawni pracownicy działają na zasadzie wolontariatu. Jedyny koszt jaki ponosi nasza firma, to koszt delegacji (transport, benzyna, ewentualnie noclegi).

Kampanijność

Program AMS dla Integracji prowadzimy już od 8 lat. Program będzie nadal kontynuowany i rozwijany.

Opis inicjatora

AMS jest wiodącą firmą reklamy zewnętrznej w Polsce. Oferuje skuteczne kampanie reklamowe tworzone w oparciu o nowoczesne narzędzia, z wykorzystaniem najszerszego na rynku portfolio nośników.

Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy

Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalne


KrajPolska
Kategoria konkursowaKampanie firm komercyjnych i fundacji firm
Problemy społeczneAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja
NadawcaAMS
WykonawcaAMS
AdresaciDzieci i młodzież szkolna - uczestnicy pokazów; dyrektorzy szkół i wychowawcy klas - zaproszenie do zgłoszenia szkoły do pokazów
MediaPrasa
Data zgłoszenia06.04.2012
Dodatkowe materiałyplik: poradnik domowy - relacja z tłuszcza.doc.pdf