Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2011

Kategoria konkursowa: Kampanie 1%



09.04.2012

Leczymy… uśmiechem! PODAJ DALEJ 1% podatku – KRS 0000197058

KATEGORIA: Kampanie 1%

POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Głównym celem kampanii jest pokazanie radości z życia i uśmiechu, którego tak brakuje w dzisiejszym świecie. Kampania ma tym większy wydźwięk, że pokazuje środowisko osób niepełnosprawnych. To właśnie uśmiech i pozytywne nastawienie do świata i ludzi pozwala im odzyskiwać utraconą sprawność, odnaleźć sens życia, wyznaczać nowe cele, zdobywać wiedzę, spotykać życzliwych ludzi… Kampania przywołuje też pamięć nieżyjącego doktora Piotra Janaszka – patrona Fundacji PODAJ DALEJ, który leczył uśmiechem

Grupa docelowa

Podatnicy, osoby niepełnosprawne – młodzież i dorośli, a także rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym, środowisko lokalne (dawne woj. konińskie).

Strategia

Współczesny świat jest bardzo skomplikowany. Ludzie poszukują dobrych praktyk i wskazówek jak dobrze żyć, radośnie, świadomie i godnie, jak nie dać się zwariować nieufności, przemocy, zazdrości. Musimy zacząć od siebie – zdać sobie sprawę z pokładów dobra, które w nas tkwią, a często pozostają w uśpieniu i… uśmiechać się do siebie i ludzi. Śp. doktor Piotr Janaszek – ortopeda, leczył swoich pacjentów uśmiechem. Osoby niepełnosprawne – Jego podopieczni znajdujący się często w bardzo trudnej sytuacji zdrowotnej i życiowej, odzyskiwali dzięki temu chęć życia, zaczynali w siebie wierzyć, odkrywali, że mimo swojej niepełnosprawności są wartościowymi i pełnoprawnymi członkami społeczeństwa.

Fundacja PODAJ DALEJ kontynuuje idee doktora Piotra. Od ponad 8 lat udziela bezpłatnego wsparcia w podejmowaniu nowych wyzwań, rozwiązywaniu problemów, nabywaniu umiejętności, uprawianiu sportu i turystyki, wracaniu do samodzielności. Słowem - wnosi w życie osób niepełnosprawnych wiele optymizmu. Osobom, które chcą pomóc (w tym podatnikom) daje pewność, że dobrze inwestują wspierając działania Fundacji. Dzięki kampanii przekaz trafia też do społeczności lokalnej, która może skorzystać ze wsparcia Fundacji, wziąć udział w organizowanych przez nią imprezach bądź zaangażować się w działania jako wolontariusze. Rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym dowiadują się, że ich dziecko może wiele w życiu osiągnąć, a Fundacja udzieli niezbędnego, profesjonalnego wsparcia.

Opis przebiegu kampanii

Kampania powstała w dwóch etapach. Na początku roku 2012 wolontariusze przygotowali energetyczny film, który oddaje klimat i wspaniałą atmosferę panującą w Fundacji. Zespół Me Myself and I zgodził się na wykorzystanie utworu Skibaraba do filmu i wsparł promocję! Wspaniała zabawa podczas produkcji i wprost owacyjne przyjęcie ostatecznego efektu, poprzedzone odliczaniem dni do premiery filmu, skłoniło nas do pomyślenia o krótkim filmie promującym działania Fundacji, ale przede wszystkim zachęcającym podatników do przekazywania 1%. Dzięki temu będziemy mogli poszerzać naszą działalność! I to właśnie etap drugi, który realizowaliśmy na początku marca br. Chcąc zaprezentować szeroki wachlarz działań jaki oferujemy nie tylko samym niepełnosprawnym, ale też ich najbliższym, wolontariuszom, czy społeczności lokalnej, zaprosiliśmy do udziału osoby, z którymi współpracujemy. Jesteśmy jedną z prężniej działających organizacji w Koninie. Udowadniamy, że jeśli się chce, można osiągnąć bardzo wiele.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Kampania powstała bezkosztowo, dzięki współpracy z zaprzyjaźnionymi wolontariuszami - Łukaszem z TrzyWizje (www.trzywizje.com) oraz Krzyśkiem z FreshCreation (www.fcagency.pl). Oba filmy zaistniały w Internecie, m.in. na stronach Fundacji PODAJ DALEJ, lokalnej Telewizji Konin, YouTube, Zespołu Me Myself and I, na FaceBook’u. Nasi podopieczni i wolontariusze mocno zaangażowali się w promocję kampanii rozsyłając ją do swoich znajomych. Media lokalne wykorzystały przygotowaną przez nas informację prasową i również nas promowały.

Zapowiedzi m.in. na facebooku:
http://www.youtube.com/watch?v=ql-Vvj5fxAU
http://www.youtube.com/watch?v=EjrHgiA_H1A
http://www.youtube.com/watch?v=cCvTlQFM25o
http://www.youtube.com/watch?v=uk64X9oBfnc
http://www.youtube.com/watch?v=_WuLO3jw5Cs

LipDup:
http://www.youtube.com/watch?v=QaYEHiagTPo

Leczyć uśmiechem!:
http://www.youtube.com/watch?v=MXT6QnFt8Ts

Działania PR

Wszystkie działania, które prowadziliśmy opierały się na PR z prostej przyczyny – braku budżetu na promocję. Zaangażowaliśmy spore grono przyjaciół Fundacji oraz osób zaangażowanych w naszą działalność. I zrobiło się naprawdę gorąco :)

Efektywność

Z powodu braku jakiegokolwiek budżetu na produkcję, promocję czy ewaluację, takowej nie prowadziliśmy. Efekty widoczne są m.in. w ilości wyświetleń na YouTube (po miesiącu od emisji pierwszego filmiku - ponad 1000 odsłon), „zamieszaniu” na FaceBook’u i bardzo pozytywnym odzewie z naszego otoczenia lokalnego. Tak naprawdę o efektach będziemy mogli mówić, gdy na konto wpłyną pieniądze przekazane Fundacji przez podatników. Wierzymy, że będzie to znacznie więcej niż w roku ubiegłym!

Prosimy wziąć pod uwagę fakt, że jako lokalna organizacja, staramy się jak najrzetelniej wypełniać naszą misję i nie mamy „wolnych środków” do zainwestowania w realizację profesjonalnej kampanii medialnej. Zatem to co powstało to wyłącznie praca i zaangażowanie naszych przyjaciół i wolontariuszy. Gdyby pytali Państwo o odsetek zadowolonych osób zaangażowanych w realizację kampanii, odpowiadamy: 100%. :)

Kampanijność

Kampania na pewno będzie kontynuowana w latach następnych. Postaramy się odpowiednio wcześnie przemyśleć cele i założenia, aby jeszcze lepiej przygotować się do realizacji i mieć czas na szerszą promocję.

Opis inicjatora

Fundacja im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ (www.podajdalej.org.pl) działa na rzecz osób niepełnosprawnych od 2004 roku. Głównym jej celem jest usamodzielnianie podopiecznych.

Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy

Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalne

Nie wierzyliśmy, ale udało się! Zespół Me Myself and I wsparł nasz pomysł i zgodził się na bezpłatne wykorzystanie utworu Skibaraba do pierwszego filmu, który dał początek naszej kampanii.


KrajPolska
Kategoria konkursowaKampanie 1%
Problemy społeczneAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Wolontariat
NadawcaFundacja im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ, Konin www.podajdalej.org.pl
WykonawcaFundacja im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ (www.podajdalej.org.pl) z Krzyśkiem z FreshCreation (www.fcagency.pl) oraz Łukaszem z TrzyWizje (www.trzywizje.com)
AdresaciPodatnicy, osoby niepełnosprawne – młodzież i dorośli, a także rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym, środowisko lokalne (dawne woj. konińskie).
MediaInternet, media lokalne - radio, prasa, telewizja
Data zgłoszenia09.04.2012