Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2011

Kategoria konkursowa: Akcje zaangażowane społecznie



10.04.2012

Weź się do kupy

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Propagowanie sprzątanie psich kup.

Grupa docelowa

Główny odbiorca: właściciele psów. Plakat ma na celu zwrócić uwagę na problem za pomocą uniwersalnego hasła, którego odbiorcą jest każdy.

Strategia

Problem jest poważny. Postanowiłem w indywidualny, oryginalny, dowcipny i łatwy w realizacji (samodzielny i tani) sposób nawoływać do zmiany postawy wobec problemu.

Opis przebiegu kampanii

1. Przygotowanie nakładu kilkudziesięciu plakatów odbijanych farbą, ręcznie z szablonu i rozklejanie "partyzanckie" na płotach plakatowych oraz w kawiarniach, ośrodkach kultury, uczelniach, spółdzielniach mieszkaniowych itd.
2. Publikacje w mediach, między innymi druk w dodatku Gazety Wyborczej "Co jest Grane" (Warszawa):
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,348...
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/5817...
http://designattack.pl/?p=1960
http://ulicaekologiczna.pl/zdrowy-styl-zycia...
3. Druk plakatu techniką sitodruku 600 sztuk (dystrybucja: Piotr Dąbrowski - galeria www.theartofposter.com). Rozklejenie plakatu w Warszawie na nośnikach firmy Citiposter i na słupach w Krakowie przez Zakład Plakatowania Miasta - Filmotechnika.
4. Rozdawanie i sprzedaż plakatu przez Jana Bajtlika i dystrybutora Piotra Dąbrowskiego (galeria www.theartofposter.com)
5. Plakat był wystawia

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Odpowiedź jest podobna jak w "Opis przebiegu kampanii":

1. Przygotowanie nakładu kilkudziesięciu plakatów odbijanych farbą, ręcznie z szablonu i rozklejanie "partyzanckie" na płotach plakatowych oraz w kawiarniach, ośrodkach kultury, uczelniach, spółdzielniach mieszkaniowych itd.
2. Publikacje w mediach, między innymi druk w dodatku Gazety Wyborczej "Co jest Grane" (Warszawa):
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,348...
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/5817...
http://designattack.pl/?p=1960
http://ulicaekologiczna.pl/zdrowy-styl-zycia...
3. Druk plakatu techniką sitodruku 600 sztuk (dystrybucja: Piotr Dąbrowski - galeria www.theartofposter.com). Rozklejenie plakatu w Warszawie na nośnikach firmy Citiposter i na słupach w Krakowie przez Zakład Plakatowania Miasta - Filmotechnika.
4. Rozdawanie i sprzedaż plakatu przez Jana Bajtlika i dystrybutora Piotra Dąbrowskieg

Działania PR

- media
- Plakat był wystawiany na różnych wystawach dotyczących projektowania graficznego (np: Salon Plakatu Polskiego 2011 w Muzeum Plakatu w Wilanowie, Biennale Plakatu Polskiego w Katowicach czy Łódź Design Festiwal 2011).
-5 tysięcy wlepek z plakatem (Emma Pak)
- Dzięki przekazywaniu plakatu różnym osobom prywatnym, plakat pojawiał się w lokalnych ośrodkach administracyjnych i kulturalnych.

Efektywność

Rozdawanie i sprzedaż plakatu przez Jana Bajtlika i dystrybutora Piotra Dąbrowskiego (galeria www.theartofposter.com)
Plakat był wystawiany na różnych wystawach dotyczących projektowania graficznego (np: Salon Plakatu Polskiego 2011 w Muzeum Plakatu w Wilanowie, Biennale Plakatu Polskiego w Katowicach czy Łódź Design Festiwal 2011).
Dzięki przekazywaniu plakatu różnym osobom prywatnym, plakat pojawiał się w lokalnych ośrodkach administracyjnych i kulturalnych.
Emma Pak wydrukowała 5 tysięcy wlepek z plakatem, które dołączała do swych kopert rozdawanych w wielu kulturalnych miejscach w Polsce.
Plakat budzi ogromne zainteresowanie lokalnych administracji, osób prywatnych, stowarzyszeń, mediów a także galerii i instytucji kultury. Lokalne administracje i osoby prywatne rozklejają plakat i wykorzystują plakat w różnych działaniach na temat problemu zmiany postawy i sprzątania psich kup. Plakat dotarł do bardzo dużej i zróżnicowanej grupy odbiorców. Na wielu podwórkach zauważane są zmiany.

Kampanijność

Kontynuacja kampanii plakatu "Wez sie do kupy" na większą skalę planowana jest między innymi przez miasto Ciechanów.

Opis inicjatora

Jestem studentem IV roku grafiki ASP w Warszawie, należę do Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej (STGU). Tworzę plakaty, ilustracje, projektuję książki. www.bajtlik.eu

Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy

Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalne

Znaczącym jest fakt, że jest to plakat operujący dowcipem oraz technika druku: szablon i sitodruk (walor artystyczny).


KrajPolska
Kategoria konkursowaAkcje zaangażowane społecznie
Problemy społeczneEkologia i środowisko
NadawcaJan Bajtlik
WykonawcaJan Bajtlik
AdresaciWszyscy ludzie
MediaGazeta Wyborcza, Rzecz Pospolita, Designattack, Krytyka Polityczna, Emma Pak, Życie Warszawy, ulicaekologiczna.pl
Data zgłoszenia10.04.2012