Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2011

Kategoria konkursowa: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm



10.04.2012

„Zostań dawcą”

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

Opis celu kampanii

Celami kampanii jest budowanie świadomości dotyczącej dawstwa szpiku, zachęcenie odbiorców do rejestracji, jako potencjalny dawca, podnoszenie świadomości społecznej dotyczącej ilości zachorowań na białaczkę. Kampania ma również na celu (dzięki rejestracji dawców) podarować kolejne szanse na nowe życie dla pacjentów na całym świecie.

Grupa docelowa

Osoby w wieku 18-55 rokiem życia.

Strategia

Kampania została stworzona w celu promocji rejestracji potencjalnych dawców szpiku. Porusza problem zachorowań na białaczkę w Polsce. Przedstawia ilość zachorowań, co motywuje do rejestracji, jako potencjalni dawcy szpiku. Grupą docelową kampanii są wszytki osoby w wieku pomiędzy 18 a 55 rokiem życia. Grupa została sprecyzowana na podstawie kryteriów rejestracji, jako potencjalni dawcy w bazie Fundacji DKMS Polska. Kampania zachęca do rejestracji potencjalnych dawców szpiku, dzięki czemu osoba rejestrująca się może podarować szansę na nowe życie pacjentom na całym świecie.

Opis przebiegu kampanii

Kampania telewizyjna „Zostań dawcą” od 10 grudnia emitowana była na wszystkich kanałach TVN. Jej emisja odbywała się w różnych porach antenowych. Kampania emitowana była w blokach 2 tygodniowych. Pomiędzy blokami następowała przerwa w emisji.
Równocześnie wystartowała strona internetowa akcji pod adresem www.zostandawca.pl.
W tym samym czasie na portalu ONET ruszyła emisja baneru promującego kampanię.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Narzędzia komunikacji wykorzystane w kampanii:
• 30 sekundowy spot telewizyjny emitowany w kanałach Grupy TVN
• Strona www.zostandawca.pl
• Strona internetowa Fundacji DKMS
• Strona internetowa Fundacji TVN Nie jesteś sam
• Działania PR w mediach społecznościowych
• Działania PR w programach informacyjnych kanałów Grupy TVN
• Portal ONET – emisja banerów reklamowych kampanii

Działania PR

Informacja o kampanii rozesłana do wszystkich podmiotów w Polsce, które zajmują się rejestracją potencjalnych dawców szpiku i uzyskały zezwolenie Ministra Zdrowia na prowadzenie takiej działalności.

Efektywność

Pkt1.
Przed emisją kampanii w bazie Fundacji DKMS Polska zarejestrowanych było 170 739 potencjalnych dawców szpiku. Do końca marca 2012 roku (koniec emisji ostatniego bloku spotu) do bazy DKMS dołączyło 43 403 nowych potencjalnych dawców szpiku. Od początku emisji spotu liczba zarejestrowanych potencjalnych dawców wzrosła o 25%.
Pkt.2
Kampania miała zasięg ogólnopolski i dotarła do 50 % grupy docelowej
Pkt.3
Brak
Pkt.4
Koszt kampanii to kwota 80.000 zł ( koszt produkcji spotu + koszt powstania strony www).
Czas antenowy dla emisji spotu TV Grupa TVN udostępniła nieodpłatnie, podobnie jak portal ONET nieodpłatnie emitował baner promujący kampanię.

Kampanijność

Kampania jest kontynuacją działań Fundacji DKMS Polska. Będzie ona konturowana w przyszłości.

Opis inicjatora

Inicjatorem akcji jest Fundacja TVN „Nie jesteś sam” oraz Grupa TVN. (Więcej załącznik).

Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy

Opis: załącznik

Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalne

Telewizja TVN – program Dzień Dobry TVN – rozmowa w studio programu o problematyce dawców szpiku kostnego w Polsce, Kinga Dubicka (DKMS Polska) była gościem programu oraz pokazano reportaż z planu zdjęciowego, na którym realizowano spot do kampanii – rozmowa z reżyserem Jackiem Szymczakiem.


KrajPolska
Kategoria konkursowaKampanie firm komercyjnych i fundacji firm
Problemy społeczneEdukacja, Inne, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Pomoc społeczna, Promocja zdrowia, Społeczna odpowiedzialność biznesu
NadawcaFundacja TVN “ Nie jesteś sam” oraz Fundacji DKMS Polska
WykonawcaGrupa TVN
AdresaciOsoby w wieku pomiędzy 18-55 rokiem życia, widzowie kanałów należących do Grupy TVN.
MediaWszystkie kanały TVN, portal ONET
Data zgłoszenia10.04.2012
Dodatkowe materiałyplik: Opis_inicjatora_ORAZ_Opis_i_wyjasnienie_pomyslu_reklamowego.doc