Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2011

Kategoria konkursowa: Kampanie instytucji publicznych



11.04.2012

Wolontariat

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Głównym celem projektu było poinformowanie jak największej grupy odbiorców o obchodach Europejskiego Roku Wolontariatu 2011.
Oprócz tego wyznaczone zostały również cele szczegółowe:
•kreowanie pozytywnego, atrakcyjnego wizerunku wolontariatu oraz wolontariusza;
•eksponowanie dobrych praktyk, wzorców, rozwiązań (także systemowych) w dziedzinie wolontariatu;
•rozbudzanie w obywatelach postaw pro publico bono;
•przełożenie zbudowanej świadomości na bardziej sprecyzowane postawy oraz działania w dłuższej
Perspektywie

Grupa docelowa

Bezpośrednią grupą do której skierowaliśmy był przekaz są osoby młode, studenci i uczniowie liceów. Ze względu na częściowo bezpłatną emisje reklam przekaz docierał do wszystkich Polaków.

Strategia

Chcieliśmy pokazać ludziom, że poprzez wolontariat można spełniać marzenia z dzieciństwa – wolontariat to sposób na powrót do tego o czym marzyliśmy ale ze względu na koleje losu musieliśmy z tego zrezygnować.
Hasło kampanii to "Nigdy nie jest za późno, by spełniać marzenia. Teraz też możesz pomagać! Zostań wolontariuszem, zmieniaj siebie i świat" . W plakatach i spotach pokazywaliśmy jak wolontariat przemienia ludzi i daje szczęście poprzez spełnienie marzeń,

Opis przebiegu kampanii

Kampania została przeprowadzona w dwóch odsłonach
Odsłona I: 11 IV –22 IV 2011 – emisja w Internecie, outdoor(billboardy,ramki) oraz radio i TV;
Odsłona II: 19 IX -30 IX 2011 - emisja w Internecie, outdoor(billboardy,ramki) oraz radio i TV;
Kampania outdoorowa składała się z 4 różnych kreacji - po dwie na każdą odsłonę kampanii

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Głównymi narzędziami komunikacji jest sieć internetowa, radio outdoor i TV

Działania PR

Nie dotyczy

Efektywność

Pomimo ograniczeń (budżet kampanii TV wynosił 0 zł) - z przekazem dotyczącym wolontariatu spotkało się około 10 mln Polaków. Kampania została bardzo dobrze odebrana przez organizacje trzeciego sektora.

Kampanijność

Opis inicjatora

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej

Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy

Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalne

Nie dotyczy


KrajPolska
Kategoria konkursowaKampanie instytucji publicznych
Problemy społeczneAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie
NadawcaMinisterstwo Pracy i Polityki Społecznej
WykonawcaFabryka Komunikacji Społecznej
Adresaciosoby młode, studenci i uczniowie liceów
Mediasieć internetowa, radio outdoor i TV
Data zgłoszenia11.04.2012
Dodatkowe materiały