Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2011



12.04.2012

Zwierzaki

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)

POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Celem było zachęcenie odbiorcy do wzięcia udziału w akcji Sprzątanie świata 2011 organizowanej przez Fundację Nasza Ziemia.

Grupa docelowa

Nasz przekaz skierowaliśmy do młodych osób korzystających z Internetu, aktywnych społecznie.

Strategia

Pomysł opierał się na zamianie ról i pokazaniu nam ludziom jak istotna dla otaczającego nas środowiska naturalnego jest nasza brutalna ingerencja w jego spokój. Podbija to wykorzystanie insightu poczuj na własnej skórze jak to jest i pokazanie, co by było, gdyby zwierzęta zachowały się po ludzku na naszym terenie i wpadły do nas z towarzyską wizytą, tak jak my wpadamy do nich często w weekend, by odpocząć na łonie natury.

Animacja z jednej strony pozwoliła nam w ogóle zrealizować ten projekt (kompletnie pro publico bono), ponieważ nie wymagała żadnych zewnętrznych nakładów finansowych (kreacja, animacja, udźwiękowienie wszystko we własnym zakresie), a jednocześnie świetnie oddała klimat, który chcieliśmy uzyskać. Jest zabawnie złośliwa, ale po chwili do widza dociera refleksja, że przecież śmiejemy się sami z siebie.

Opis przebiegu kampanii

wrzesień 2011 - emisja w TVP Info, w internecie oraz na plakatach

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

W komunikacji oparliśmy się na spocie wideo emitowanym w TVP Info, Internecie oraz na plakatach, w których występował jeden z bohaterów spotu dystrybuowanych własnymi środkami.

Działania PR

Wysyłka informacji prasowej do mediów.

Efektywność

Spot obejrzało około 20 000 ludzi przy zerowym budżecie na emisję. Spotkał się on z bardzo ciepłym przyjęciem w mediach i organizacji, które zajmują się ekologią.

Kampanijność

Opis inicjatora

Fundacja Nasza Ziemia - założona w 1994 r. Specjalizuje się w edukacji ekologicznej i obywatelskiej. Jest koordynatorem kampanii

Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy

Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalne


KrajPolska
Kategoria konkursowaInicjatywy obywatelskie (NGO)
Problemy społeczneAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Ekologia i środowisko
NadawcaFundacja Nasza Ziemia
WykonawcaFabryka Komunikacji Społecznej
Adresaciinternauci, ogół społeczeństwa
Mediainternet, TV, plakaty
Data zgłoszenia12.04.2012
Dodatkowe materiały