Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2012

Kategoria konkursowa: Akcje obywatelskie



25.02.2013

Jedź szybciej!

KATEGORIA: Akcje obywatelskie

POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Celem kampanii jest zmiana nastawiania kierowców do szybkiej jazdy. Efektem ostatecznym kampanii ma być zmniejszenie liczby wypadków drogowych.

Grupa docelowa

Kierowcy 18 - 50 przekraczający dozwoloną prędkość

Strategia

Według danych statystycznych 91% kierowców przekracza dozwoloną prędkość. Nadmierna prędkość jest najczestszą przyczyną wypadków. Skala problemu jest więc ogromna. Kampania składa się z dwóch zdjęć, kobieta i mężczyzna wystawiają głowy przez okna jadących samochodów, pęd powietrza deformuje twarze, wyjrzywia je, nagle twarze przybierają bardzo dziwny wyraz, wręcz zaskakujący. U odbiorcy wywołuje to czasem śmiech, czasem zdziwienie. Celem jest pokazanie społeczeństwu co dzieje się z ludzkim ciałem kiedy działają na nie zbyt duże siły.

Opis przebiegu kampanii

Kampania niepublikowana

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Zdjęcia przedstawiają ludzi, którzy wystawiają głowy za okno z jadącego samochodu, pęd powietrza i prędkość w dosyć charakterystyczny sposób deformują twarze bohaterom. Deformacja twarzy jest na tyle duża, że powoduje to u odbiorcy efekt zaskoczenia, zdziwienia.

Efektywność

Kampania niepublikowana

Opis inicjatora

Konrad Sieroń

Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy

Projekt kampanii społecznej poruszającej temat bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ostatnio głośno jest w mediach o walce z kierowcami przekraczającymi prędkość, fotoradarach itp. Zdjęcia przedstawiają ludzi, którzy wystawiają głowy za okno z jadącego samochodu, pęd powietrza i prędkość w dosyć charakterystyczny sposób deformują twarze bohaterom.


KrajPolska
Problemy społeczneBezpieczeństwo ruchu drogowego
NadawcaKonrad Sieroń
WykonawcaKonrad Sieroń
AdresaciKierowcy 18 - 50 przekraczający dozwoloną prędkość
Mediaoutdoor, plakaty, prasa
Data zgłoszenia25.02.2013