Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2012

Kategoria konkursowa: Kampanie instytucji publicznych



27.02.2013

Czad usypia czujność

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Co roku dochodzi w Polsce do kilku tysięcy zaczadzeń, w tym kilkudziesięciu ze skutkiem śmiertelnym. Tak jak niewyczuwalny, niezauważalny jest czad – chcieliśmy w nienachalny, ale skuteczny sposób wpłynąć na postrzeganie problemu.

Grupa docelowa

Mieszkańcy dużych, średnich i małych miast 18+

Strategia

Kampania wpisana jest w szerszą strategię działań Straży Pożarnej „Nie! Dla czadu”
Celem kampanii „Czad usypia czujność” jest uświadomienie społeczeństwu zagrożeń dla zdrowia, jakie płyną w związku z uwalnianiem się tlenku węgla oraz wyedukowanie, jak skutecznie przeciwdziałać zagrożeniu. Kampania planowana jest jako działanie dwuletnie.

Opis przebiegu kampanii

Wykorzystaliśmy w kreacji technikę konia trojańskiego - nie szokujemy, przynajmniej wprost. W zależności od medium widzimy pozornie niewinnie śpiącą rodzinę czy słuchamy niewinnej kołysanki, by w pewnej chwili zorientować się, że to opowieść o śmiertelnie zaczadzonych.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Kampania „Czad usypia” ukazała się w prasie, radiu; w internecie – jako banery.
Całą kampanię spina strona internetowa - http://www.czadusypia.pl., gdzie znajduje się wiele informacji na temat czadu i możliwości przeciwdziałania zaczadzeniu. Nad poprawnością merytoryczną stron oraz całej kampanii pieczę objęło biuro Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej.

Efektywność

W przypadku kampanii społecznych trudno mówić o mierzalności sukcesu kampanii. Zmiana postaw zajmuje czasami lata. Planujemy drugą odsłonę kampanii pod koniec 2012 roku.

Opis inicjatora

Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej


KrajPolska
Problemy społeczneInne
NadawcaKomenda Główna Państwowej Straży Pożarnej
WykonawcaAmbasada Brand Communications
AdresaciMieszkańcy dużych, średnich i małych miast, 18+
MediaRadio, prasa, internet
Data zgłoszenia27.02.2013
Dodatkowe materiałyplik: czad-wojtus-OK.mp3
 plik: czad-kro-OK.mp3