Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2012

Kategoria konkursowa: Kampanie organizacji pozarządowych



06.03.2013

BRAKUJE 1% Kampania na rzecz przekazania 1 proc. podatku na Kampanię Przeciw Homofobii.

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Opis celu kampanii

• zachęcenie środowiska LGBT oraz osób gay-friendly do wsparcia KPH 1 proc. swojego podatku.
• wzrost świadomości nt. sfer życia, w których potrzebne są zmiany postaw w stosunku do osób LGBT (wojsko, sport zawodowy)

Grupa docelowa

Środowisko LGBT oraz osoby gay-friendly

Strategia

• definicja problemu,
LGBT oraz gay-friendly nie przekazują 1% podatku na własne organizacje.
• uzasadnienie wyboru grupy docelowej,
Grupą docelową kampanii było środowisko LGBT i gay-friendly ze względów wymienionych powyżej.
• korzyści dla odbiorców, uzasadnienie i uwiarygodnienie komunikacji (reason to believe), opis pomysłów i argumentacji, insight (wgląd w potrzeby i poglądy grupy docelowej).
Środowisko LGBT i gay-friendly spotyka się w Polsce z silną nietolerancją, dodatkowo nie jest spójne, czasami wręcz skłócone. Rozproszenie oraz wewnętrzne konflikty sprawiają, że siła przebicia jest znikoma, a organizacje po prostu nie mają pieniędzy na właściwe reprezentowanie swoich członków zarówno przed organami władzy, w mediach oraz, co najważniejsze, w społeczeństwie.
Kampania miała na celu sprowokowanie środowiska LGBT i gay-friendly do zastanowienia, czemu nie poświęcają uwagi własnemu środowisku i nie przekazują 1% swojego podatku dla swoich organizacji.

Opis przebiegu kampanii

Osią kampanii był internet: YouTube oraz portale erotyczne.
Przygotowaliśmy filmy o prowokujących tytułach, mówiące o rzeczywistości, w której spełnia się większość postulatów i pragnień środowisk LGBT: tolerancja, równouprawnienie, poszanowanie:
“Znany polski piłkarz ogłasza: Jestem gejem”
“Premier ogłasza: Związki partnerskie w Polsce od 2013 r.”
“Geju, lesbijko - wstąp do armii! Nowa kampania reklamowa MON”
W znanych portalach erotycznych (XTUBE, TUBE8, EXTREMETUBE), wśród anglojęzycznych tytułów pojawił się polski film: “GEJE W POLSKIEJ ARMII” oraz obraz dwóch mężczyzn bez twarzy. Po uruchomieniu wyświetlał się fragment filmu, który po załadowaniu 99% się zawieszał. Pojawiał się komunikat, że brakuje 1%, aby geje w polskiej armii mogli stać się widoczni. Stworzyliśmy ulotki, vlepki z kodem QR naklejane w miejscach publicznych z tytułami jak filmy na YouTube. Po zeskanowaniu kodu pojawiał się, który analogicznie zatrzymywał się na 99%, a do uruchomienia zmian brakowało 1% z podatku

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Tylko internet i guerilla marketing , ze względu na bardzo skromny budżet. J.w.

Efektywność

15.500 odsłon w serwisie youtube.
3600 odsłon w serwisie xtube.
Koszt kampanii to 1 000 zł. – z 1% pozyskano około 59 000 zł.

Kampanijność

Kampania nie jest kontynuacją wcześniejszych działań i nie będzie kontynuowana. W 2013 ukazała się duża kampania skierowana do rodziców osób homoseksualnych i biseksualnych, pod którą zostanie „podpięta” mniejsza namawiająca do przekazania 1% na rzecz KPH.

Opis inicjatora

KPH przeciwdziała dyskryminacji lesbijek, gejów, osób trans (LGBT) i biseksualnych. Zajmuje się budowaniem postaw tolerancji, przełamywaniem uprzedzeń i stereotypów wobec osób bi- i homoseksualnych.


KrajPolska
Problemy społeczneRównouprawnienie i tolerancja
NadawcaKPH
WykonawcaLOWE Poland
AdresaciLGBT + gayfriendly
MediaInternet, Guerilla
Data zgłoszenia06.03.2013
Dodatkowe materiały