Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2012

Kategoria konkursowa: CRM



07.03.2013

"Bajeczne Dzieci"

KATEGORIA: CRM

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Akcja "Bajeczne Dzieci" to akcja społeczna i charytatywna, której celem jest poruszenie problemu niepełnosprawności u dzieci i pomoc takim dzieciom. Akcja pokazuje dzieci niepełnosprawne w niespotykany dotąd, piękny sposób. Dzięki temu ma podjąć próbę przełamania schematu myślenia o dzieciach niepełnosprawnych jako godnych pożałowania i litości, postrzeganych zazwyczaj przez pryzmat choroby.

Grupa docelowa

Kampania jest skierowana głównie do rodzin z dziećmi, dziadków, którzy poszukiwali kalendarza na rok 2013, jak również wszystkich osób wrażliwych na pomoc chorym dzieciom.

Strategia

Akcja "Bajeczne Dzieci" jest w zgodzie z działalnością Studio PSTRYKU-SMYKU, które na co dzień w swojej pracy stara się spełniać marzenia i fantazje wszystkich dzieci. Realizując kalendarz, celem było spełnienie marzeń chorych dzieci na dwóch etapach: 1 ETAP - spełnienie marzeń dzieci - bohaterów kalendarza, które mogły wcielić się w role wymarzonych postaci z bajek; 2 ETAP - spełnianie marzeń dzieci z Fundacji Dziecięca Fantazja, z dochodu uzyskanego ze sprzedaży kalendarzy. Wybraliśmy kalendarz jako główny element Akcji ze względu na jego całoroczny charakter, jak również czas trwania Akcji - od grudnia 2012 roku, w momencie wzmożonej aktywności zakupu kalendarzy na rok następny. Kupujący nabywają bajkowy kalendarz w cenie jedynie 25 złotych, równocześnie pomagając chorym dzieciom.

Opis przebiegu kampanii

Akcja rozpoczęła się prezentacją kalendarza i zdjęć podczas wernisażu w jednej z najbardziej znanych warszawskich klubo-kawiarni Coco Cafe. Wernisaż uświetnili znani aktorzy, czynnie działający na rzecz pomocy dzieciom: Laura Samojłowicz, Maciej Jachowski, Lidia Sadowa. Oficjalnym Ambasadorem Akcji została znana aktorka Karolina Gorczyca. Podczas wernisażu można
było zakupić kalendarz wraz z autografem ulubionego aktora. Relację z wernisażu przygotowała Agencja AKPA. Kalendarze są dystrybuowane w całej Polsce w sklepach Media-Markt, Saturn i Bartek. Do Akcji dołączyły się najbardziej popularne warszawskie klubo-kawiarnie dla dzieci, jak również inne fundacje dziecięce. Kalendarz można zakupić poprzez dedykowana stronę
www.bajecznedzieci.pl. Akcja była wspierana również przez różne konkursy organizowane przez partnerów Akcji.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

1. Event - wernisaż otwierający Akcję
2. Dedykowana Akcji strona www.bajecznedzieci.pl i profil na FB
3. Plakaty reklamowe w punktach dystrybucji kalendarza
4. Aukcja kalendarzy z podpisami celebrytów na Allegro
5. Materiały PR na portalach społecznościowych poświęconych tematyce
dziecięcej, rodzinnej i kobiecej.
6. Mailingi do baz z fundacji i sponsorów/partnerów - około 150 000 osób
7. Promocja na www i profilach FB organizatora Akcji, Fundacji i partnerów
8. Kampania na Google Adwords
9. Sprzedaż promocyjna na portalach: gruper, fast deel, my deal
10. Promocja filmu backstage, pokazującego dzieci podczas powstawania zdjęć do kalendarza
11. Stworzenie loga dedykowanego Akcji
12. Reportaż w TVP - Kurier Warszawski

Efektywność

Przedmiotem i założeniem działań kampanii było przybliżenie problemu
niepełnosprawności u dzieci i otwarcie się na te dzieci. W efekcie
otrzymaliśmy same pozytywne reakcje spośród wszystkich osób
uczestniczących w Akcji, a największym osiągnięciem było to, że prawie
nikt nie patrzy na dzieci z kalendarza jak na dzieci niepełnosprawne,
tylko widzi śpiącą królewnę czy Indiana Jonesa. 2500 kalendarzy trafiło
do najważniejszych klientów wszystkich partnerów Akcji i zaowocowało
propozycjami dalszego wspierania Akcji w roku 2013. Kalendarze w 
nakładzie 10 000 sztuk do końca marca znajdują się w sprzedaży. Z 
dochodu uzyskanego ze sprzedaży kalendarzy lub w zamian za kalendarze,
będą spełnione marzenia dzieci z Fundacji Dziecięca Fantazja. Już dziś w 
zamian za kalendarze firma Bartek przekazała fundacji 30 par bucików dla
dzieci.

Kampanijność

Akcja "Bajeczne Dzieci" swoją pierwszą odsłonę miała w 2012 roku. Celem Akcji jest jej kontynuacja co roku, przed świętami Bożego Narodzenia. Studio Pstryku-Smyku co roku będzie wydawało kalendarz na rzecz chorych lub potrzebujących dzieci, spełniając ich marzenia.

Opis inicjatora

Studio PSTRYKU-SMYKU jest pierwszym i jedynym w Polsce profesjonalnym studiem fotograficznym, które specjalizuje się w kreatywnej, bajkowej fotografii dziecięcej.

Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy

Pomysł kreatywny na Akcję jest spójny z całą działalnością Studio PSTRYKU-SMYKU. W swojej pracy staramy się przenosić bohaterów zdjęć w magiczne światy z marzeń i bajek - stąd wzięła się nazwa Akcji "Bajeczne Dzieci". Bajeczne Dzieci to również idealne określenie dla dzielnych, małych bohaterów kalendarza, którzy pomimo swojej choroby, stają na wysokości zadania i pozują dzielnie do zdjęć, aby pomóc innym chorym dzieciom...


KrajPolska
Problemy społecznePomoc społeczna
NadawcaPSTRYKU-SMYKU / Studio Fotografii Kreatywnej Dzieci i sponsorzy: LG Electronics, SEB, BARTEK
WykonawcaPSTRYKU-SMYKU / Studio Fotografii Kreatywnej Dzieci
AdresaciRodziny z dziećmi, osoby wrażliwe na potrzeby chorych dzieci
MediaInternet, POS, Event, TVP
Data zgłoszenia07.03.2013
Dodatkowe materiały
 plik: bajecznedzieci_pstryku_smyku_2.mp3