Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2013

Kategoria konkursowa: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm



24.02.2014

Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Głównym celem ogólnopolskiej kampanii społecznej „Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie” jest popularyzacja zdrowego stylu życia, promowanie roweru jako ekologicznego sposobu przemieszczania się i poprawa infrastruktury rowerowej. Wiemy, że brak ścieżek i parkingów stanowi jeden z najważniejszych problemów dla użytkowników dwóch kółek. Dlatego Fundacja Allegro All For Planet od kilku lat stawia w całej Polsce stojaki rowerowe- łącznie już 800. Co roku latem, organizowana jest kampania.

Grupa docelowa

Wyodrębniono dwie główne grupy działań:
• „Core target”: nie-rowerzyści, potencjalni rowerzyści
• „Secondary target”: rowerzyści okazjonalni, osoby korzystające z rowerów na co dzień

Strategia

Podstawowe hasło kampanii to: Wsiądź na rower! Im więcej kilometrów przejedziesz w sezonie, tym lepiej! Dystans zostanie zaliczony na konto Twojego województwa. Ty będziesz miał szansę na nagrody indywidualne, a regiony, które zgromadzą na swoim koncie najwięcej kilometrów- wzbogacą się o nowe stojaki rowerowe. Zaproś swoich znajomych do wspólnego jeżdżenia i wspólnie zamieniajcie kilometry na stojaki rowerowe w Waszej okolicy!

Opis przebiegu kampanii

Użytkownicy korzystają z serwisu www (http://zaparkujklimatycznie.pl/) oraz dedykowanej akcji aplikacji mobilnej na smartfony (do pobrania za darmo na iOS i Android). Aplikacja zapisuje przejechane dystanse, sumuje statystyki, zawiera bazę ciekawych tras rowerowych. Przez cały sezon, przed uczestnikami akcji stawiane są kolejne wyzwania, na przykład: przejedź jednorazowo 10 kilometrów, spal 1000kcal, spędź na rowerze minimum godzinę itp. Ukończenie każdego z zadań daje uczestnikowi szansę na nagrodę, a przejechany dystans trafia na konto wybranego województwa. W regionach, których mieszkańcy byli najbardziej aktywni, pojawi się w sumie 100 nowych stojaków rowerowych od Fundacji Allegro All For Planet.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

W promocji akcji wykorzystano zarówno tradycyjne, jak i niestandardowe kanały komunikacji. Dla projektu pozyskano partnerów medialnych, którzy na bieżąco relacjonowali przebieg rywalizacji województw o stojaki. Kampanię radiową w sieci RMF Maxxx wspierał konkurs dedykowany dla jej słuchaczy z codziennym finałem na antenie. We współpracy z klubem sportowym KKS Lech Poznań, zorganizowano wyzwanie pod hasłem „Kibicu, wsiądź na rower!”. W ramach jego promocji, cała drużyna, sztab trenerski i pracownicy klubu przejechali wymagany dystans na rowerach. Na Przystanku Woodstock w Kostrzynie nad Odrą oraz w kilku innych lokalizacjach pojawiła się mobilna strefa „Kręć kilometry”, która umożliwiała dołączenie do akcji na rowerach stacjonarnych. Przeprowadzono również działania z zakresu guerrilla marketing. Właściciele rowerów zaparkowanych w polskich miastach, znajdowali na siodełkach pokrowce przeciwdeszczowe z logotypem akcji i adresem strony www. Akcji towarzyszyła także kampania display w GA.

Efektywność

W kampanii „Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie” przejechano łącznie 477 692 kilometry. Uczestnicy dodali prawie 29 tysięcy swoich propozycji ciekawych tras rowerowych, a liczba pobrań aplikacji mobilnej wyniosła 12,5 tysiąca (w 10 tygodni). Ukazało się ponad 200 publikacji w mediach regionalnych i ogólnopolskich. Efektem długofalowym jest trwała poprawa infrastruktury rowerowej na ulicach polskich miast, gdzie łącznie pojawia się co roku 100 nowych stojaków rowerowych! Spośród korzyści społecznych należy wymienić zwiększenie świadomości ekologicznej Polaków, oraz mobilizację społeczeństwa do spędzania wolnego czasu na rowerze.

Kampanijność

„Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie” to kampania organizowana cyklicznie przez Fundację Allegro All For Planet od 2012 roku. W tym roku planowa jest jej trzecia edycja.

Opis inicjatora

Fundacja Allegro All For Planet od początku swojej działalności stara się zwiększać świadomość ekologiczną i propagować zachowania przyjazne środowisku. Wspiera ideę zrównoważonego transportu i stojak


KrajPolska
Problemy społeczneEdukacja, Ekologia i środowisko, Pomoc społeczna, Promocja zdrowia
NadawcaFundacja Allegro All for Planet
WykonawcaFundacja Allegro All for Planet
Adresaciwszystkie osoby jeżdżące na rowerze
Mediaradio, internet
Data zgłoszenia24.02.2014
Dodatkowe materiały

"Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie" 2013- podsumowanie from All For Planet on Vimeo.


Kręć kiliometry, zaparkuj klimatycznie