Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2013

Kategoria konkursowa: Kampanie CSR (w tym CRM)



07.03.2014

„Codziennie bądźmy razem”

KATEGORIA: Kampanie CSR (w tym CRM)

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Fundacja Faktu oraz Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka w 2012 roku powołali do życia wspólny program charytatywny „Codziennie bądźmy razem” i związany z nim fundusz. Jego celem są działania umożliwiające skuteczną i szybką pomoc potrzebującym - w szczególności chorym dzieciom i ich rodzinom, których nie stać na opłacenie kosztownych rehabilitacji.

Grupa docelowa

Pomoc udzielana jest głównie dzieciom z rodzin z trudną sytuacją finansową, czy pociechom samotnych matek z małych miasteczek i wsi.

Strategia

Fundacja Faktu, działająca obok ogólnopolskiego dziennika „Fakt” postawiła sobie za cel pomoc osobom bezbronnym. Dzieci borykające się z problemami zdrowotnymi i ich rodziny to osoby, które najbardziej potrzebują pomocy. Często są one w trudnej sytuacji życiowej lub materialnej. Fundacja wspiera ich poprzez pomoc finansową udzielaną dzięki darczyńcom.
Fundacja Faktu oraz Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka powołali do życia wspólny program charytatywny „Codziennie bądźmy razem” i związany z nim fundusz. Jego celem są działania umożliwiające skuteczną i szybką pomoc potrzebującym - w szczególności chorym dzieciom i ich rodzinom, których nie stać na opłacenie kosztownych rehabilitacji. Podmioty – ogólnopolski dziennik (lider w czytelnictwie dzienników w Polsce) oraz sieć sklepów Biedronka (ponad 2400 sklepów w całej Polsce, ponad 3,5 mln odwiedzin klientów każdego dnia) połączyły siły w szczytnym celu, aby wzmocnić przekaz idei pomocy potrzebującym. Sieć do promocji akcji wykorzystuje swoje nośniki komunikacyjne, m.in. stronę www, plakaty, publikacje w „Inspiracjach Tygodniowych”, „Kropce TV”. Odbiorcy produktu, czyli klienci sieci sklepów Biedronka mają szansę nie tylko pomóc, ale w zamian otrzymują atrakcyjny produkt, jakim są wydawnictwa płytowo-książkowe.

Opis przebiegu kampanii

W ramach programu „Codzienne bądźmy razem” zostało wydanych 5 książek, a do cztery z nich były dołączone płyty. Dochód ze sprzedaży produktów został przekazany na cele programowe Fundacji. Od 2012 roku ukazały się następujące wydawnictwa:
• Książka z płytą „Opowieści z krainy pięknych snów” (luty/marzec 2012) – sprzedaż ponad 27 tys. sztuk
• Książka „Legendy Polskie” (grudzień 2012/ styczeń 2013) – sprzedaż ponad 12 tys. sztuk
• Książka z płytą „Śpij córeczko, śpij syneczku. Najpiękniejsze polskie kołysanki” (maj 2013) – sprzedaż ponad 19 tys. sztuk.
• Książka z płytą „Piosenki dla dzieci. Buzia sama śpiewa!” (lipiec 2013) – sprzedaż ponad 26 tys. sztuk.
• Książka z płytą „Najpiękniejsze polskie kolędy” (grudzień 2013) – sprzedaż prawie 40 tys. sztuk.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Przekaz był kierowany do mediów zajmujących się tematyką społeczną/ CSR. W związku z dużą skalą działania sklepów Biedronka (aktualnie ponad 2 400 placówek w całej Polsce) istotne było również zaangażowanie w akcję ogólnopolskiego dziennika Fakt. Jego nakład oraz zasięg skutecznie informowały o akcji jej potencjalnych uczestników.
W kampanii wykorzystane zostały takie narzędzia jak: komunikaty prasowe, spotkania z dziennikarzami, konkurs aktywizujący czytelników portalu Parenting.pl -przygotowanie przez dzieci ilustracji do piosenki „Biedroneczki są w kropeczki” (dot. produktu „Piosenki dla dzieci. Buzia sama śpiewa!”), informacje o akcji i reklamy w mediach Fundacji Faktu: m.in. FAKT, Fakt TV, Gwiazdy, Newsweek, Przegląd Sportowy, informacje o akcji i reklamy w nośnikach JMP: reklama w Kropka TV, Inspiracjach, informacja w magazynie pracowników „Nasza Biedronka”, plakaty w sklepach, banery i podstrony na www.biedronka.pl, newsletter’y, mailing do pracowników.

Efektywność

Efektywność mierzona jest konkretnymi działaniami na rzecz chorych dzieci – w trakcie trwania współpracy udało się pomóc ok. 35 dzieciom z poważnymi dysfunkcjami psychoruchowymi. Pomoc polegała zazwyczaj na opłaceniu niezwykle kosztownych cykli rehabilitacyjnych, których cena jednostkowa waha się w granicach 4-9 tys. zł.
W okresie sprzedaży produktów ukazało się około 100 publikacji w prasie i internecie.

Kampanijność

Projekt jest wynikiem partnerskiej współpracy Fundacji Faktu oraz sieci sklepów Biedronka. Sukces wydawnictw i pomoc przekazana na rzecz potrzebujących sprzyja dalszej wspólnej aktywności stron.

Opis inicjatora

Fundacja Faktu niesie pomoc najbardziej potrzebującym, wspierając rozwój i zdrowie dzieci.
Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem największej sieci detalicznej w Polsce Biedronka.


KrajPolska
Problemy społecznePomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym
NadawcaFundacja Faktu, Jeronimo Martins Polska
WykonawcaFundacja Faktu, Jeronimo Martins Polska
Adresacidzieci i ich rodziny, klienci sieci sklepów Biedronka
Mediaprasa, Internet
Data zgłoszenia07.03.2014