Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2013

Kategoria konkursowa: Kampanie lokalne


„Dzień Klonu” - pierwsze na Opolszczyźnie wspólne sadzenie rodzinnego osiedlowego drzewa.

KATEGORIA: Kampanie lokalne

Celem akcji jest integracja społeczności lokalnej, uwypuklenie znaczenia domu rodzinnego, istoty więzi rodzinnych, przywiązania wagi do miejsca, w którym się mieszka, jego bezpieczeństwa, czystości, miłej atmosfery. Zasadzenie pierwszego rodzinnego drzewa symbolizować ma wartości wynikające z korzeni ...

więcej

"Przyjaciół się nie wyrzuca"

KATEGORIA: Kampanie lokalne

Celem kampanii było propagowanie świadomej opieki nad zwierzętami. ...

więcej

Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha, III edycja

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

KATEGORIA: Kampanie lokalne

Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha to program edukacyjny dla gimnazjalistów. Jego celem jest popularyzacja wśród polskich uczniów przedmiotów ścisłych, takich jak matematyka, fizyka czy technika oraz promocja uzdolnionych młodych osób. W dłuższej perspektywie inicjatywa może przyczynić się do zwiększenia ...

więcej

Stop Nielegalnemu Alkoholowi

KATEGORIA: Kampanie lokalne

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Zwiększenie świadomości konsumentów na temat alkoholu z niepewnych (nieoficjalnych/nielegalnych) źródeł i szkód jakie może przynieść jego konsumpcja (śmierć, poważne powikłania zdrowotne) ...

więcej

Pierwsza w Polsce miejska EKOchoinka warta POZnania

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

KATEGORIA: Kampanie lokalne

Fundacja Allegro All For Planet postanowiła z Poznaniakami zbudować EKOchoinkę - złożoną z tysięcy plastikowych, przeznaczonych do utylizacji butelek PET. Obiecaliśmy „zmieniać rzeczy na lepsze” więc postanowiliśmy pokazać, że nawet do Świąt można podejść inaczej, ekoLOGICZNIEJ. ...

więcej

Śląskie. Sprawdza się!

KATEGORIA: Kampanie lokalne

Celem kampanii było zwiększenie świadomości i wiedzy mieszkańców województwa śląskiego na temat inwestycji i projektów zrealizowanych w ich regionie dzięki funduszom unijnym pozyskanym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 – 2013. Naszym zadaniem było zbudowanie ...

więcej

Głos Seniora

KATEGORIA: Kampanie lokalne

Cel: -wspieranie funkcjonowania osób starszych w społeczeństwie oraz przeciwdziałanie ich społecznemu wykluczeniu, budowanie pozytywnego wizerunku osób starszych jako pełnoprawnych obywateli w życiu społeczno-politycznym -poprawa warunków do podejmowania aktywności obywatelskiej i aktywnego włączania ...

więcej

Spartanie Dzieciom – Biegniemy dla Stasia

KATEGORIA: Kampanie lokalne

Celem kampanii było dotarcie do środowiska biegowego i zarażenie go szlachetną ideą biegania i pomagania potrzebującym. Równocześnie wszystkie zaplanowane działania miały doprowadzić do obudzenia większej świadomości społeczeństwa i zwrócenia uwagi na problem niepełnosprawnych dzieci i ich rodzin. Beneficjentem ...

więcej

Kraków chce oddychać

KATEGORIA: Kampanie lokalne

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Celem kampanii była przede wszystkim edukacja mieszkańców Krakowa odnośnie jakości powietrza w mieście. Istotnymi elementami było poinformowanie Krakowian o źródłach zanieczyszczenia (WIEDZA), wywołanie dyskusji o rozwiązaniach (ZAANGAŻOWANIE), a także zachęcenie do działania (REAGOWANIE) pośredniego ...

więcej

OTWÓRZ GŁOWĘ NA POMOC

KATEGORIA: Kampanie lokalne

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Światowa Organizacja Zdrowia alarmuje - wg szacunków ponad 20% ludności cierpi z powodu zaburzeń psychicznych. Co czwarty Polak ma lub będzie miał problemy tej natury. Choć 40% naszych rodaków odczuwa potrzebę pomocy psychologicznej i psychiatrycznej, fakt ten nie przekłada się na ilość osób, które zgłaszają ...

więcej

„Empatia – zobacz Człowieka”

KATEGORIA: Kampanie lokalne

Wyrobienie empatycznych postaw wśród pasażerów komunikacji miejskiej. Uświadomienie ich, że wraz z nimi podróżują również inni ludzie i uwrażliwienie ich na odczucia, ewentualne potrzeby (np. pomoc przy wsiadaniu/wysiadaniu lub zwykłe ustąpienie miejsca) czy zwyczajny komfort podroży współpasażerów. ...

więcej

Las. Przystanek od codzienności

KATEGORIA: Kampanie lokalne

Mieszkańcy dużych miast coraz rzadziej odwiedzają pobliskie lasy. Ich codzienne trasy wytyczane są między pracą, sklepem i domem. Akcja „Las. Przystanek od codzienności” miała przypomnieć poznaniakom o tym, że tuż za miastem czeka na nich inny świat. Wolny od zgiełku, hałasu i pośpiechu. Miejsce, ...

więcej

"Majewskich posadzili" - kampania promująca ideę Książek w Pudle.

KATEGORIA: Kampanie lokalne

MAJEWSKICH POSADZILI to lokalna kampania służąca popularyzacji wśród Warszawiaków akcji "Książki w pudle". Największy procent czytelnictwa jest w zakładach karnych. Książki działają często skuteczniej niż programy resocjalizacyjne. Niestety, biblioteki w zakładach karnych są zaopatrzone jedynie w stare ...

więcej

Lubię to! Leszno

KATEGORIA: Kampanie lokalne

Cele strategiczne: • kreacja pozytywnego wizerunku miasta wśród jego mieszkańców jako otwartego i przyjaznego miejsca • wzmocnienie więzów emocjonalnych mieszkańców z miastem Cele szczegółowe: • wzrost postrzegania Leszna jako miejsca atrakcyjnego dla mieszkańców, miejsca, gdzie przyjemnie się żyje • ...

więcej

Naiwni

KATEGORIA: Kampanie lokalne

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Głównym celem kampanii było wyposażenie młodzieży w wiedzę nt. przetworów konopi indyjskiej, celem wpłynięcia na świadome podejmowanie decyzji, wzmocnienie asertywności oraz dojrzałe reagowanie na depenalizację przepisów. Kampania miała na celu również przekazanie młodzieży faktów dotyczących marihuany ...

więcej