Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2014



04.03.2015

Bloger społeczny & blogerki dla spółdzielni - promocja podmiotów ES www.celinachelkowska.wordpress.com

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Kampania ma na celu darmową promocję podmiotów ekonomii społecznej, wsparcie promocyjne i marketingowe PES oraz szerzenie działalności PES większemu gronu społecznemu poprzez zapoznawanie ich z produktami opisywanych spółdzielni socjalnych.Ma docierać do ludzi lubiących kupować społecznie i odpowiedzialnie. Pozwala także osobom związanym z Ekonomią Społeczną, Spółdzielniami, Kooperatywami i biznesem poznać innych z tej branży i nawiązać kontakty.

Grupa docelowa

Właściciele wirtualnych kont społecznościowych wrażliwi na to co i gdzie kupują oraz jak inwestują swoje środki, także z sektora prywatnego. Lubiący inwestować w słuszne cele a tym samym pomagać innym.

Strategia

Spółdzielnie Socjalne jako podmioty ekonomii społecznej to "małe firmy" działające naprawdę we wszystkich obszarach gospodarczych w Polsce. Niestety w dużej mierze nie mają pojęcia o marketingu i promocji, przez co ich usługi i produkty nie zawsze mogą ujrzeć światło dzienne i stać się konkurencyjne na rynku. Poprzez: zwiedzanie spółdzielni w całej Polsce, opisywanie i promowanie ich na blogu, facebooku, instagramie, prelekcje na forach, wykładach, spotkaniach, konferencjach, seminariach, współprowadzenie dla niektórych spółdzielni profili społecznościowych, stron - poszerzam zarówno wiedzę samych spółdzielców na temat promocji i marketingu, jak i znajduję szersze grono zwolenników i odbiorców ich usług i produktów a także samej idei spółdzielni socjalnych oraz ekonomii społecznej. Odbiorcom internetowym moich profili, a tym samym spółdzielni które promuję wpajam, iż wybierając ekonomie społeczną nie tylko otrzymują dobry produkt ale wspierają rynek pracy i przyczyniają się do rozwiązywania problemów społecznych jak bezrobocie, bieda, przestępczość, aktywizacja osób starszych czy niepełnosprawnych.

Opis przebiegu kampanii

Od grudnia 2013 roku prowadzę profil na facebook'u "Idea spółdzielni socjalnych przy zakładach poprawczych oraz promocja ES" a od czerwca 2014 blog, dzięki któremu wykreowałam postać blogera społecznego. Jako bloger odwiedziłam osobiście 32 spółdzielnie socjalne w całej Polsce i kilka ośrodków wsparcia ES, robiąc ponad 5000 km w czasie wolnym, napisałam kilkanaście artykułów dotyczących działalności spółdzielni o różnej tematyce przy współpracy ze Stowarzyszeniem Na Rzecz Spółdzielni Socjalnych, SEWAC, Ekonomią Społeczną, prowadziłam wykłady dla studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz prelekcję na seminarium Filozofia Kooperatyzmu. Stworzyłam wraz ze spółdzielczym fotografem i inną blogerką sesję zdjęciową promująca Wielkopolskie Spółdzielnie Socjalne pn. "Blogerki dla Spółdzielni" opisywana w czasopiśmie "Jak robić biznes Społeczny" oraz grudniowym magazynie "Chwila dla Ciebie". Aktywnie promuje także wszelkie spółdzielcze przedsięwzięcia na moich facebooku oraz instagramie.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Facebook.com, Wordpress.com, Instagram, Twitter ,Linked.in - Portale społecznościowe,platformy internetowe to darmowe i ogólnodostępne narzędzia z których korzystają różne grupy społeczne. Dzięki nim z łatwością można skierować kampanię do odpowiednich osób przez oznaczanie ich w postach itp. poszerzając grono odbiorców o osoby, które są z nimi powiązane,obserwują ich, lubią. Ponadto łatwiej o szersze grono odbiorców przez możliwość udostępniania, powielania, cytowania informacji przez innych na ich profilach, portalach,stronach dzięki opcjom share'owania czy powiązania kont z blogiem powodującym automatyczną aktualizację informacji na wszystkich kontach na raz. W swoich promocjach kieruję się zasadą "One is greater than Zero" Gary'ego Vaynerchuck'a. Warto inwestować w każde spotkanie, post, wywiad, pytanie nawet dla najmniejszych bo nigdy nie wiemy kto będzie ich odbiorcą -może wśród nich znajdzie się szef największej korporacji, któremu spodoba się opisywana spółdzielnia i da jej zlecenie?

Efektywność

1. Spółdzielnie, które promuję zauważają wzrost zainteresowania swoimi produktami, usługami i marką. W moim środowisku część ludzi już wykorzystuje zasoby lokalnych spółdzielni przez fakt stosowania ich przeze mnie. Pokazuje że są tak skuteczne, tańsze i pożyteczniejsze jak pralnia Bliskowas.pl z Tarnowa Podgórnego, sklep z żywnością Kraśnica z Konina czy agencja reklamy Promocjone.com z Barlinka. Częściej też są zapraszane na konferencje, do mediów jak Dobra Kawiarnia z Poznania.
2. Jak na wąską specjalizację i krótki czas czerwiec-grudzień 2014 blog miał prawie 19 tysięcy odsłon (views) i ok 3000 osób (visitors) z 32 krajów w tym najwięcej zaraz po Polsce z USA i Wielka Brytania oraz Niemiec, Norwegii. Odsyłani (Referrer) do moich stron głownie z Facebook'a ok. 6000 a także z Google i Yahoo ponad 500. Wpływ na rozpoznawalność miały Instagram, Twitter i Linked In. Patrząc na fakt, że jestem osobą obcą, nie promującą dóbr luksusowych jak wielu blogerów, a luksus bycia dobrym, co wcale nie jest wartością pożądana w XXI wieku, bo nie da się na tym zarobić, to i tak na facebook'u zyskałam prawie 700 polubień. Moje posty trafiają średnio do 1000 osób dziennie z reakcją ok 10% na każdy z nich.
3. Na blogu opublikowałam 50 wpisów, nie wspominając o codziennych na kontach społecznościowych. O działalności pisał "Jak robić biznes społeczny", ekonomiaspoleczna.pl, Chwila dla Ciebie, SEWAC, Stowarzyszeni Modrzew i Na Rzecz Spółdzielni Socjalnych. 4. korzystam z tego co zarobię w pracy.

Kampanijność

Kampania bloger społeczny & blogerki dla spółdzielni jest moją kontynuacją pracy jako pomysłodawcy Pierwszej w Polsce Spółdzielni Socjalnej przy Zakładzie Poprawczym, bycie finalistą Zwykłego Bohatera i osobą wyróżnioną przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości za promocję spółdzielczości.

Opis inicjatora

Celina Chełkowska - bloger społeczny - pomysłodawca,współtwórca I w Polsce Spółdzielni Socjalnej przy zakładzie poprawczym, doradca w zakresie marketingu podmiotów ES,

Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy

Zdjęcia, filmy, grafiki, symbole dopiero w połączeniu ze słowami a także pokazaniem przykładów z życia wziętych stają się dla ludzi potwierdzeniem jakości w obecnej rzeczywistości. Używając, testując, sprawdzając i wiarygodnie pokazując usługi, produkty, marki spółdzielni socjalnych daję świadectwo rzetelności podmiotów jakim są - robię to po to by ci, którzy sami chcą zmieniać swoje życie na lepsze mimo barier mieli na to szanse nawet jeśli obcy jest im marketing, internet albo nie mają środków.


KrajPolska
Problemy społeczneAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Marketing regionalny, Pomoc społeczna, Praca i polityka zatrudnienia, Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Równouprawnienie i tolerancja, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Walka z wykluczeniem społecznym, Wolontariat
NadawcaCelina Chełkowska
WykonawcaBloger Społeczny
AdresaciMężczyźni i kobiety 20+ robiący zakupy odpowiedzialnie i społecznie
Mediainternet, prasa branżowa i niezależna
Data zgłoszenia04.03.2015