Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2014



30.03.2015

Photos for life

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Opis celu kampanii

Celem kampanii jest aktywizacja osób w trakcie lub po leczeniu onkologicznym, jak również przedstawienie pacjentów onkologicznych, jako osób pełnych życia i pasji. Dodatkowym atutem projektu jest pozyskanie środków na działalność fundacji Rak’n’Roll

Grupa docelowa

Kampania skierowana do polskiego społeczeństwa. Fundacja stara się komunikować swoje działania także poza Polską (angielska wersja strony).

Strategia

IDEA
Photos for life - pierwszy charytatywny bank zdjęć stockowych. Zdjęcia są dostępne na takich samych zasadach, jak fotografie z innych banków zdjęć i mogą być wykorzystywane w dowolnych komercyjnych projektach, takich jak kampanie ATL, BTL i wszelkie inne formy komunikacji. Dochód ze sprzedaży zdjęć pomaga pacjentom onkologicznym w powrocie do normalnego życia.

TON GŁOSU
Projekt przełamuje schematy mówienia o chorobie nowotworowej i jej skutkach. Pokazuje zdjęcia osób w trakcie lub po leczeniu onkologicznym. Są wśród nich kobiety i mężczyźni, młodzi i starsi, matki i ojcowie. Każda z osób ma inną historię. Łączy je to, że stoczyli lub toczą walkę z rakiem. Biorą udział w projekcie, bo jak sami mówią, kochają życie i chcą pokazać to całemu światu.
Photos for life jest projektem z pozytywnym przesłaniem, zgodnym z kulturą rock’n’rollową. Pełen nadziei, motywuje do pomocy, bez epatowania obrazami cierpienia i choroby.

Opis przebiegu kampanii

Photos for life wystartował 15 października 2014 roku.
Został uruchomiony bank zdjęć stockowych pod adresem www.photosfor.life.
Akcji towarzyszyła fala PR-u w TV, radiu, prasie i Internecie.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

WWW
Bank działa za pomocą strony internetowej www.photosfor.life

SOCIAL MEDIA
Zdjęcia są sharowane w social mediach przez blogerów i celebrytów, którzy zachęcają swoich sympatyków do zakupu niekomercyjnej wersji zdjęcia w formie "cegiełki"

PR
Photos for life było także tematem programów TV, artykułów, postów na blogach i tweetów, generując 1 623 267 AVE.

EVENT
Photos for life – wystawa na Dworcu Centralnym w Warszawie z okazji 4 lutego - Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem

Efektywność

Efektywność projektu w dołączonej prezentacji PP

Kampanijność

Photos for life to z założenia projekt długoterminowy. Bank poszerza się o kolejne zdjęcia, a do załogi fotografów dołączą kolejni artyści. W kwietniu rusza kolejna sesja zdjęciowa. W planach jest też ekspansja na zagraniczne rynki.

Opis inicjatora

Rak’n’Roll jest polską fundacją charytatywną, działającą od 2009 roku. Jej misją jest wspieranie pacjentów onkologicznych w ich codziennych zmaganiach z chorobą i zmiana schematów myślenia o raku


KrajPolska
Problemy społeczneProfilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia
NadawcaFundacja Rak'n'Roll
WykonawcaIsobar
AdresaciPolskie społeczeństwo
Mediastrona www
Data zgłoszenia30.03.2015
Dodatkowe materiały
 
 plik: efektywnosc_pr.pdf