Konkurs Kampania Społeczna Roku 2016

Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2016



POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

(ZA)TRZYMAJ SIĘ ZASAD!-NOMINOWANA

KATEGORIA: Akcje zaangażowane firm (CSR)

Nazwa i opis inicjatora kampanii

Gdańsk Transport Company SA - koncesjonariusz AmberOne Autostrady A1

Nazwa wykonawcy

agencja kreatywna 2Pi Group

Data realizacji kampanii (od-do)

01.01.2016-31.12.2016

 

Strategia

Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania

Śmiertelne wypadki z udziałem pieszych na autostradzie. Analizy przyczyn wypadków wykazywały, że wynikały one z niewiedzy lub niezachowania odpowiedniej ostrożności przez użytkowników, którzy w wyniku awarii auta musieli zatrzymać się na autostradzie. Nieznajomość zasad bezpiecznego zatrzymywania.

Opis celu kampanii i wyjaśnienie idei kreatywnej

Cel: edukacja osób podróżujących autostradą na temat zasad bezpieczeństwa podróży. Sposób: dotarcie bezpośrednio do kierowców/pasażerów m.in.poprzez autorską funkcjonalność w aplikacji mobilnej, dedykowaną zatrzymywaniu na autostradzie, zdalnie wykrywającą użytkowników zatrzymujących się na autostradzie i w czasie rzeczywistym przekazującą im instrukcję: zasady bezpieczeństwa w prostych krokach.

Insight

Bezpieczeństwo w podróży w specyfice warunków autostrad i dróg szybkiego ruchu.

Określenie grupy docelowej

Kierowcy i pasażerowie podróżujący autostradami i drogami szybkiego ruchu.

Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action

Trzymaj się zasad - zasady są po to, by zwiększyć bezpieczeństwo!

Hasło/slogan

(ZA)TRZYMAJ SIĘ ZASAD! to gra słów nawiązująca jednocześnie do trzymania się zasad oraz zatrzymywania na autostradzie.

Realizacja czyli opis przebiegu realizacji kampanii (opis tego co udało się zrealizować i jaki sposób)

Opis działań i opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)

Patronaty medialne: Radio Gdańsk i Radio PiK, emisja audycji i spotów, konkursy
Patronat merytoryczny KWP w Gdańsku
Edukacyjne spoty video z Mądralą „Trzymajcie się dorośli” na kanałach FB i YT.
Przygotowaliśmy dedykowane spoty reklamowe w wersji audio emitowane na antenach RG i Radia PIK
Dedykowane gadżety, latarki wielofunkcyjne i kamizelki odblaskowe rozdawane podczas eventów
Nośniki informacyjne outdoorowe tj. instrukcje z zasadami zatrzymywania się w Miejscach Obsługi Podróżnych
Policyjne kontrole, podczas których kierowcy otrzymywali upominki wraz z instrukcjami z zasadami zatrzymywania się
Przeprowadziliśmy eventy na MOPach, podczas których sprawdzaliśmy praktyczną znajomość zasad zatrzymywania się w razie awarii, wśród użytkowników np. konkurs wysiadania przez prawe drzwi, wskazywanie właściwej odległości trójkąta awaryjnego
Konkursy z wiedzy nt. zasad zatrzymywania prowadzone w radio i FB
Ulotki z zasadami rozdawane na bramkach autostradowych

Działania PR

Włączenie do kampanii grup ważnych ze względu na osiągnięcie celu społecznego

Ambasadorem kampanii stał się przedszkolak zwany "Mądralą", który przypomina Rodzicom by "trzymali się zasad"

Efekty media relations - obecność publicystyczna kampanii w mediach (np. wskaźniki, jeśli są). Czy kampania wywołała dyskusję w mediach?

23 publikacji prasie, radio, TV i Internecie. Zasięg/dotarcie 5 314 421. Materiały ukazały się w m.in. Telekspressie, TVP info, Polskie Radio Trojka, Polskie Radio program 1, lokalne rozgłośnie Polskiego Radia, Onet, Nowości, Gazeta Pomorska.

Efektywność

Czy kampania osiągnęła cele lub jaki był poziom realizacji celów oraz informacja w jaki sposób weryfikowana jest efektywność kampanii? Jaka była zmiana postaw?

131 000 wyświetleń filmów edukacyjnych z Mądralą na kanale FB i YT
104 000 rozdanych Instrukcji z zasadami (za)trzymaj się zasad
60 000 szt. rozdystrybuowanych kwartalników AmberOne News
19 600 fanów na FB
Zasięgi newsów FB sięgające do 74 000
14 000 pobrań aplikacji AmberOne
4 000 kontroli policyjnych
372 emisje spotów reklamowych w Radio Gdańsk i Radio PiK
8 270 pobrań ulotek ze strony

Budżet kampanii

100 000 zł

 


Kreacja