Konkurs Kampania Społeczna Roku 2016

Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2016

Kategoria konkursowa: Kampanie organizacji pozarządowych


SZUKAMY MAMY 2016-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

W roku 2016 w Polsce bez opieki rodziców pozostawało niemal 20 000 dzieci. SOS Wioski Dziecięce w tamtym okresie zapewniały opiekę zastępczą ponad 400 dzieciom. Jednym z celów Stowarzyszenia jest zwiększenie liczby dzieci, które znajdą dom w Wioskach. ...

więcej

Young Arts Festival - Klasyka to też muzyka

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie lokalne

Muzyka poważna przez znaczącą cześć społeczeństwa postrzegana jest jako trudna, nudna. Jej hermetyczny świat, zamknięty jest w przestrzeni filharmonii i oper dużych aglomeracji miejskich. Mieszkańcy mniejszych miast często nie znają jej ...

więcej

#DajCzerwone

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Dla chorych na nowotwory krwi przeszczepienie szpiku od niespokrewnionego dawcy jest często jedyną szansą na życie. Fundacja DKMS prowadzi rejestrację dawców, których wciąż jest za mało, głównie z powodu niewiedzy, obaw. Komunikacja w kampanii miała na celu zmianę postaw i budowanie zaangażowania. ...

więcej

W rodzinie cieplej

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Brak społecznej świadomości na temat ogromnej liczby dzieci przebywających w domach dziecka, potrzebujących wsparcia i opieki dorosłych. Zosia jest symbolicznym dzieckiem. Jej sytuacja odzwierciedla sytuację dwudziestu tysięcy dzieci w Polsce. ...

więcej

#Zrozumchorobę – kampania społeczna na rzecz zdrowia psychicznego

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Istotnym problemem jest stygmatyzacja osób psychicznie chorych. Przeprowadzone badania wśród osób chorych i zdrowych ukazały u tych drugich brak wiedzy na temat chorób i mało przychylne nastawienie względem chorych. ...

więcej

Dopasowani Kompani

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie lokalne

Po wakacjach zwiększa się ilość adopcji bezdomnych psów ze schronisk. Niestety, pies adoptowany pod wpływem emocji, z powodu urody czy tylko ze względu na rasę, często nie pasuje do oczekiwań i stylu życia nowych właścicieli – i wraca do schroniska lub jest po raz kolejny w swoim życiu porzucany. ...

więcej

KONIEC EPOKI KLATKOWEJ

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Miliony zwierząt, takich jak króliki, kury czy świnie tkwią wciąż w Epoce Klatkowej. Rocznie w Polsce zamyka się i hoduje w klatkach ponad 40 milionów zwierząt gospodarskich, a metalowa, ciasna klatka jest oczywistym symbolem ich zniewolenia i cierpienia. ...

więcej

#JESTEM

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Nowotwór dla większości ludzi brzmi jak wyrok śmierci i oznacza nieuleczalną chorobę. Budzi ona tak silny lęk, że nawet wykonanie badania profilaktycznego dla wielu jest zadaniem ponad siły. Chcemy uświadomić, że dzięki profilaktyce zmieszamy szansę na zachorowanie. ...

więcej

Polska na Niebiesko 2016

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Autyści oraz rodzice dzieci z autyzmem często spotykają się z niezrozumieniem społecznym wynikającym z braku wiedzy na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu. Nie ma także rozwiązań instytucjonalnych sprzyjających wczesnej diagnozie zaburzeń – np. powszechne badania przesiewowe u dwu i trzylatków. ...

więcej

Akcja "Wszyscy jesteśmy królikami doświadczalnymi. Ty też!" (w ramach prowadzonej od 2014 roku ogólnopolskiej kampanii: "Wolne od GMO? Chcę wiedzieć!"

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

INSPRO zmaga się z rzeczywistością, w której zagrożenia związane z produkcją i konsumpcją żywności genetycznie modyfikowanej są marginalizowane lub uznawane za nieistotne. Omawiana kampania skupia uwagę na braku odpowiedniego znakowania żywności GMO zgodnie z deklarowanymi potrzebami konsumentów. ...

więcej

Oswajanie starości

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

„Oswajanie Starości“ oznacza uświadomienie sobie, że starość jest nieuchronnym etapem naszego życia. To od nas samych zależy, jak się na ten etap przygotujemy. W Polsce problemy ludzi starszych są niedostrzegane, pomijane, lekceważone, zaniedbywane, rozwiązywane źle lub nieumiejętnie i niechętnie. ...

więcej

Zdecydowałem, #NieZabieram!

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Znacząca liczba Polaków wciąż obawia się dawstwa narządów lub nie zdaje sobie sprawy z jego istotnego udziału w ratowaniu życia ludzkiego. ...

więcej

Nie chcę być strażakiem!

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Obecnie aktywnych zawodowo jest tylko 26,2% osób z niepełnosprawnością. Pracodawcy ich nie zatrudniają obawiając się efektywności pracy, kosztów zatrudnienia, biurokracji czy kontroli PIP. Zwykłym kontaktom towarzyszy też poczucie lęku, niezręczność czy odruchowa nadopiekuńczość. ...

więcej

Rakoobrona

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Na nowotwory umiera rocznie ponad 95 tys. osób. WHO ostrzega, że w 2025 r. liczba zachorowań wzrośnie z 14 do 19 mln rocznie. Rak płuca to zabójca nr 1 wśród liczby ofiar chorób nowotworowych. Zaledwie 10,4% uczniów zna przyczynę powstawania RSM, 38% wie, czym jest czerniak skóry i zna jego objawy. ...

więcej

Bądź Bliżej-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Duża odległość od miejsc, w których innym ludziom dzieje się krzywda zwiększa dystans emocjonalny z jakim odnosimy się do tych tragedii. Wraz z odległością maleje nasze zaangażowanie w pomoc ofiarom kryzysów humanitarnych oraz klęsk żywiołowych. ...

więcej

Niewidzialni-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

O Bezdomności było już wiele kampanii społecznych, ale jeszcze żadna nie sięgnęła do sedna. W pomaganiu bezdomnym ważna jest zupa, ciepłe ubranie, ciepły kąt. Ale to tylko ślizganie się po powierzchni. Oto kampania, która sprawi, że pod pancerzem niedomycia i za dużego ubrania zobaczymy człowieka ...

więcej

Wojna z rakiem-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie w kategorii 1%

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Chorzy na raka w Polsce nie mają dostępu do 70% leków zalecanych w leczeniu. Jeśli chcą się leczyć, muszą sami zebrać pieniądze, często nawet kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie. Ogromna liczba chorych i próśb o datki sprawia, że trudno się przebić z komunikatem. A każda z tych osób walczy o życie. ...

więcej

ZOBACZ...ZNIKAM

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Co roku w Polsce samobójstwo popełnia prawie dwukrotnie więcej osób niż ginie w wypadkach samochodowych. Od dłuższego czasu obserwuje się tendencje wzrostową ilości zachowań autodestrukcyjnych w coraz niższych grupach wiekowych. Ponad pół tysiąca z nich to dzieci i młodzież do 19 roku życia. ...

więcej

Lekki Tornister

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Co 2. uczeń w wieku 6-9l. nosi za ciężki tornister – jego waga wynosi do 11 kg! Złe nawyki (nieprawidłowe noszenie tornistra, siedzenie w złej pozycji) mogą przyczynić się do bólów kręgosłupa, nieprawidłowej statyki ciała dzieci, a w efekcie – do poważnych schorzeń ortopedycznych i neurologicznych. ...

więcej

Opiekun rodzinny - Samotny bohater?

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Opiekun rodzinny musi podporządkować swoje życie potrzebom chorego: rezygnuje z życia towarzyskiego, zawodowego, rodzinnego, odkłada pasje i plany. Czasami na kilka miesięcy lub na lata. Istnieje ogromna potrzeba zapewnienia ludziom, którzy na co dzień opiekują się chorym, systemowego wsparcia. ...

więcej

XI. Nie porzucaj-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce ekologicznej

Kampania miała przeciwdziałać porzuceniom zwierząt w wakacje. Wg danych Towarzystwa Opieki Nad Zwierzętami, w czasie wakacji i okresie powakacyjnym, liczba czworonogów w schroniskach wzrasta o 20-25 %. Zwierzęta zostają porzucone, ponieważ ich właściciele nie wiedzą, co z nimi zrobić podczas urlopu. ...

więcej

Ogólnopolski Program Profilaktyki Cukrzycy i Chorób Cywilizacyjnych PoZdro!-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Ponad 3 mln Polaków choruje na cukrzycę, prawie milion o tym nie wie. WHO mówi o epidemii. Cukrzyca typu 2 stanowi aż do 90% przypadków cukrzycy, wiek zapadalności na nią drastycznie się obniża. Naukowcy alarmują, że istnieje ryzyko, iż dzieci urodzone po 2000 roku mogą żyć krócej niż ich rodzice. ...

więcej

Dbamy o lepszą codzienność

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Popularyzacja idei działań strażniczych oraz osób w nie zaangażowanych (tzw. watchdogów). ...

więcej

BREASTFIT

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Problem jaki ciągle pojawia się w naszej Fundacji to fakt, że kobiety ciągle zgłaszają się zbyt późno do lekarza ze zmianami nowotworowymi w przypadku raka piersi ...

więcej

Pomożesz? Bo możesz - masz to w genach! – ogólnopolska kampania mająca na celu szerzenie idei dawstwa szpiku wśród społeczeństwa oraz zachęcenie Polaków do rejestracji jako potencjalni Dawcy szpiku.

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Dla chorych na nowotwory krwi przeszczepienie szpiku od niespokrewnionego dawcy jest często jedyną szansą na życie i powrót do zdrowia. Mimo ponad 28 mln potencjalnych Dawców szpiku na świecie, nadal co 5 pacjent może nie znaleźć Dawcy. Każdy z nas może pomóc zostając potencjalnym dawcą szpiku. ...

więcej

BohaterON – włącz historię!-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Zaledwie co trzeci Polak (36% badanych) łączy datę 1.08.1944 r. z wybuchem Powstania Warszawskiego (TNS OBOP, 2011). Wraz z biegiem czasu świadomość znaczenia tego wydarzenia zanika. W tym samym czasie odchodzą ostatni Powstańcy pełniący fundamentalną rolę w zachowaniu pamięci o tamtych chwilach. ...

więcej

NIE TRACĘ SIEBIE W SCHIZOFRENII-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Schizofrenia jest jedną z najcięższych chorób psychicznych, dotyczy szczególnie osób młodych. Niska świadomość społeczna powoduje narastanie uprzedzeń, które prowadzą do ostracyzmu i wykluczenia chorych z życia społecznego i zawodowego. Większość traci pracę i nie funkcjonuje w społeczeństwie. ...

więcej

25 i co dalej

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Kampania przeciwko marginalizowaniu osób z niepełnosprawnością po 25 roku życia. Zgodnie z ratyfikowaną w 2012 przez Polskę Konwencją Praw Osób Niepełnosprawnych, osoby z każdego rodzaju niepełnosprawnością mają prawo do bezpiecznej przyszłości na równi z innymi, także po zakończeniu etapu edukacji. ...

więcej