Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2009

Kategoria konkursowa: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)


Kongres Kobiet Polskich

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

Udział kobiet we władzy publicznej w Polsce jest zdecydowanie mniejszościowy. Chociaż stanowią one ponad 50 proc. społeczeństwa, ich reprezentacja w Sejmie wynosi zaledwie 20 proc., natomiast w Senacie, na 100 senatorów zasiada jedynie 8 kobiet. Mimo zmian w postrzeganiu roli społecznej kobiet w Polsce, ...

więcej

KupFranki.pl

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

PROBLEM: Po załamaniu światowej gospodarki miliony Polaków bardzo boleśnie odczuło wzrost rat kredytów hipotecznych w walutach obcych; szczególnie dotknęło to osoby z kredytem we frankach szwajcarskich. Przyczyną tego stanu rzeczy, oprócz recesji, były naganne praktyki banków, brak wiedzy ekonomicznej ...

więcej

Pępek Europy

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

Kampania „Pępek Europy” miała zasięg ogólnopolski, była widoczna zarówno w małych miejscowościach, jak i dużych miastach. W jej działania zaangażowanych było ponad 300 organizacji i grup nieformalnych z całej Polski, 50 uczelni wyższych, prawie 1500 szkół oraz liczne media lokalne i ogólnopolskie.W ramach ...

więcej

"Dźwignia"

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

Kampania "Dźwignia" została zrealizowana w okresie od września do grudnia 2009 roku. Zaadresowana była do osób niepełnosprawnych nieaktywnych zawodowo i społecznie. Kampania miała na celu aktywizację osób niepełnosprawnych. Wskazywała ścieżki rozwoju, motywowała do działania, pozwalała przezwyciężać ...

więcej

Rozwój indywidualny poprzez ksztalcenie ustawiczne

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

NAZWA KAMPANII: Rozwój indywidualny poprzez kształcenie ustawiczne LOGO KAMPANII: Eduplus HASŁO KAMPANII: Wiedza to same plusy ZAŁOŻENIA KAMPANII W skali globalnej, regionalnej i lokalnej doświadczamy przemian, które kształtują nowy typ społeczeństwa opartego na wiedzy i informacji. W takim społeczeństwie ...

więcej

"Wypadki na drogach - porozmawiajmy"

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

W związku ze Światowym Dniem Pamięci o Ofiarach Wypadków Drogowych, Stowarzyszenie "Droga i Bezpieczeństwo" przeprowadziło w dniu 18 listopada 2009 r. drugą edycję ogólnopolskiej akcji w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach średnich "Wypadki na drogach - porozmawiajmy". Dla akcji uzyskaliśmy ...

więcej

Międzynarodowe Sprzątanie Bałtyku

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

Międzynarodowe Sprzątanie Bałtyku to kampania informacyjna skierowana do wszystkich Polaków, również tych mieszkających w głębi kraju – ich działania też mają ogromny wpływ na stan wody w morzu („odkręcając kran codziennie łączymy się z Bałtykiem!”). Stąd też naszej akcji przyświeca hasło: „Nasze morze ...

więcej

Bałtyk umiera!

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

Ogólnopolska kampania konsumencka na rzecz zmniejszenia biogenów w ściekach. Celem kampanii było uzmysłowienie Polakom (nawet tym mieszkającym w Zakopanem), że ich działania mają wpływ na czystość wody w Morzu Bałtyckim. W największych miastach Polski (w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni, Sopocie, ...

więcej

Kampania wodna 2009

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

„Mała ilość wody jest torturą” - to hasło Kampanii Wodnej Polskiej Akcji Humanitarnej z 2009r. Dzięki tej kampanii PAH starał się zwrócić uwagę społeczeństwa na problem dostępu do wody pitnej w kontekście praw człowieka. Powszechna Deklaracja Praw Człowieka gwarantuje każdej osobie, prawo do tych ...

więcej

Dzień Uchodźcy 2009

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

Polska Akcja Humanitarna w czerwcu 2009 roku już po raz 15 zorganizowała kampanię społeczną poświęconą obchodom Dnia Uchodźcy. Kampania z 2009r, starała się przede wszystkim przybliżyć społeczeństwu polskiemu najważniejsze problemy wynikających z bycia uchodźcą – pozbawienie ojczyzny, konieczność ...

więcej

"Ludzi nie naprawia się tak łatwo"

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

Codziennie na polskich drogach zdarza się około 100 wypadków. Każdego dnia kilka osób ginie, a jeszcze więcej osób zostaje rannych. Leczenie i powrót do zdrowia, do normalnego życia po urazach spowodowanych w wypadku drogowym to proces długi, trudny i kosztowny. Dlatego latem 2009, bazując na swym wieloletnim ...

więcej

RAZEM 89 - świętujemy 20-lecie wolności

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

RAZEM 89 - OPIS KAMPANII I. Ramowy opis projektu: RAZEM 89, obywatelska inicjatywa powołana przez największe organizacje pozarządowe, zmieniła charakter tegorocznych obchodów 20-lecia polskiej wolności. Została stworzona, by 20-lecie wielkiego polskiego sukcesu nie zostało zdominowane przez polityczne ...

więcej

Grzegorz Turnau się nadaje...

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

PROJEKT – opis sytuacji. SZLACHETNA PACZKA to ogólnopolska akcja społeczna realizowana przez Stowarzyszenie WIOSNA od 2001 roku. Jej głównym założeniem jest idea przekazywania bezpośredniej pomocy – zgodnie z nią indywidualni darczyńcy przygotowują świąteczną pomoc dla konkretnych rodzin żyjących poniżej ...

więcej

Opłaca ci się dbać o Ziemię.

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

Kampania outdoorowa plakatów wielkoformatowych jest elementem Kampanii na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2009/2010. Organizatorem Kampanii jest Fundacja Nasza Ziemia. Prowadzona od dwóch lat Kampania na rzecz Zrównoważonego Rozwoju promuje i uczy jak praktycznie i na co dzień chronić środowisko. Kampania ...

więcej

Przyszedł do mnie Autyzm

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

Opis Kampanii 1% Fundacji SYNAPSIS w 2009r. Zasięg Kampanii: OGÓLNOPOLSKI Hasło: „Przyszedł do mnie autyzm” „Osoby z autyzmem mogą rozwinąć skrzydła” Na potrzeby Kampanii powstał KOMIKS - jako niekonwencjonalny sposób przekazu informacji o autyzmie i przedsięwzięciach Fundacji SYNAPSIS na ...

więcej

Nie marnuj jedzenia. Wyrzuć do śmieci stare przyzwyczajenia!

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

Projekt "Przestań wyrzucać” realizowany przez Federację Polskich Banków Żywności jest kampanią społeczną o zasięgu ogólnopolskim, której celem jest uświadomienie konsumentom negatywnych skutków społecznych wynikających z marnowania żywności oraz zmiana zachowań konsumenckich. Szacuje, się że na świecie ...

więcej

ZAUWAŻ MNIE

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

Akcja z okazji Światowego Dnia Chorych na Padaczkę. Akcja stanowi przeciwwagę do komercyjnego święta Zakochanych. Informujemy, że 14 lutego to nie tylko popularne Walentynki, ale także dzień osób dotkniętych padaczką. Chcemy w przystępny, przyjazny sposób wyróżnić się wśród walentynkowych dekoracji i ...

więcej

W domu dzieci mniej się boją

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

Od stycznia 2009 r. do kwietnia 2009 r. Fundacja WHD przeprowadziła kolejną, jedenastą już multimedialną kampanię informacyjną, którą przygotowała agencja reklamowa TBWA/TELESCOPE. W ramach kampanii powstały: film reklamowy, spot radiowy, ogłoszenia prasowe, plakaty wielkoformatowe i banery internetowe. ...

więcej

Nie tylko leki leczą

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

Kampania społeczna Stowarzyszenia Wspierania Onkologii UNICORN Nie tylko leki leczą Hasło „Nie tylko leki leczą” towarzyszyło społecznej kampanii 1% Stowarzyszenia Wspierania Onkologii UNICORN przeprowadzonej w 2009r.. Celem kampanii było przybliżenie społeczeństwu pojęcia psychoonkologii - nowej ...

więcej

Werbel Demokracji

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

Projekt “WERBEL DEMOKRACJI” WERBEL Demokracji – kampania ku przeciwdziałaniu dyskryminacji osób bezdomnych Wsparcie udzielone przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię poprzez dofinansowanie ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego ...

więcej

Uratuj kobietę

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

Miłością, czułością, perswazją, dobrocią, przykładem, determinacją, tkliwością. Tymi sposobami można uratować kobietę. Fundacja SOS - Życie rozpoczęła trzecią odsłonę kampanii „Uratuj Kobietę”. Jak powiedziała Kinga Bielec, koordynatorka kampanii: „Chcemy zachęcić do oczywistej przecież troski o ...

więcej

SPRAWNI W PRACY

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

Strategia kampanii Sprawni w Pracy 2009 Tytuł projektu: Kampania informacyjna – Sprawni w pracy 2009 Podmiot realizujący: Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji Zasięg kampanii: Cała Polska ze szczególnym uwzględnieniem miast, w którym znajdują się Centra Integracja tzn. Gdynia, Katowice, Kraków, ...

więcej

Wszyscy Jesteśmy Nienormalni

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

Wszyscy Jesteśmy Nienormalni. Kampania Fundacji Jaś i Małgosia mająca na celu zmianę postaw społecznych wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie. Kampania w symboliczny sposób pokazywała równość między osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, a resztą społeczeństwa. Grupą docelową były osoby młode, ...

więcej

Bite dzieci widzą świat inaczej

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

Drugi etap ogólnopolskiej kampanii społecznej „Dzieciństwo bez przemocy”, ruszył w czerwcu 2009 roku. Organizatorami akcji pod hasłem „Bite dzieci widzą świat inaczej” są Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej oraz Fundacja Dzieci Niczyje. Partnerem kampanii jest Pogotowie dla Ofiar Przemocy Niebieska ...

więcej

Dobry Rodzic - Dobry Start

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

Ogólnopolska kampania społeczna „Dobry Rodzic - Dobry Start" prowadzona była z inicjatywy Fundacji Dzieci Niczyje we współpracy z Ministerstwem Pracy i Polityki Społeczne. Dzięki zaangażowaniu Miasta Stołecznego Warszawy kampania miała szeroki wymiar lokalny. Przekazy kampanii na zasadzie non-profit ...

więcej